Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Premium pakke model S

Startet av pez d spencer, fredag 15. februar 2019, klokken 21:05

« forrige - neste »

OlaM

Sitat fra: SoftwareGeek på lørdag 16. februar 2019, klokken 19:43
Fordi TM3 er ment å være en billig elbil og den skal stadig bli billigere, derfor vil ikke Tesla legge til premium utstyr som luftfjærer, det er forbeoldt Tesla sin premium sedan model s!

Er folk virkelig så bortreist på dette forum, at de ikke har fått med seg visjonen til Musk!?

Visjonen hans er ikke "kun luftfjærer på de dyreste modellene", den er "elektrifiser bilismen". Til å være såpass arrogant og frekk er du ikke spesielt kunnskapsrik.
'21 3LR

Wibla

Sitat fra: SoftwareGeek på lørdag 16. februar 2019, klokken 19:43
Fordi TM3 er ment å være en billig elbil og den skal stadig bli billigere, derfor vil ikke Tesla legge til premium utstyr som luftfjærer, det er forbeoldt Tesla sin premium sedan model s!

Det kommer billigere varianter av TM3 (MR, SR), betyr ikke at det ikke kan komme utgaver som er dyrere. En god analogi her er BMW 3-serie hvor du får alt fra 316 til M3.

Sitat fra: SoftwareGeek på lørdag 16. februar 2019, klokken 19:43
Er folk virkelig så bortreist på dette forum, at de ikke har fått med seg visjonen til Musk!?
Er du virkelig så bortreist at du føler det nødvendig å slenge dritt til folk fordi de stiller et enkelt spørsmål?
2018 Tesla Model S 75D

SoftwareGeek

#17
Musk forenkler og tar bort muligheter til å bestille ekstra utstyr. TM3 skal ned til 35.000 dollar i første omgang, det er under 350.000 kroner det. Med stål istedenfor aluminium ble kostnadene kuttet betydelig.

GOS

Sitat fra: SoftwareGeek på lørdag 16. februar 2019, klokken 19:43
Fordi TM3 er ment å være en billig elbil og den skal stadig bli billigere, derfor vil ikke Tesla legge til premium utstyr som luftfjærer, det er forbeoldt Tesla sin premium sedan model s!

Er folk virkelig så bortreist på dette forum, at de ikke har fått med seg visjonen til Musk!?

Du glemmer vist helt at Tesla selv definerer den som premium bil i den fysiske størrelseskategori som den er i.


Jeg blir mer og mer overrasket over de sidene du viser frem SoftwareGeek. Tenker du nok ikke har lyst å opplyse om ditt sanne navn.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

JorEl

#19
Sitat fra: SoftwareGeek på lørdag 16. februar 2019, klokken 21:59
Musk forenkler og tar bort muligheter til å bestille ekstra utstyr. TM3 skal ned til 35.000 dollar i første omgang, det er under 350.000 kroner det. Med stål istedenfor aluminium ble kostnadene kuttet betydelig.
Enig i at TM3 sikkert skal ned til $35k versjonen. Jeg tipper Performence, LR, MR, SR alle med premium interiør så samme dans uten premium. Kanskje Performence og LR kun med premium. Men kanskje om  ett (Tesla-)år så er vi der? Når man har fylt opp usa-canada, europa, kina,england og australia +litt til, med alle de forskjellige variantene. Jeg tenker at Tesla kanskje vil implementere  ting og tang slik man har gjort på modelS. F.eks først luftfjæring som tilbehør, og senere som noe som er inkludert.
Ellers så er jo du Mr.Software så frisk i frasparket at jeg synes det er forfriskende :o ( :police:)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 16. februar 2019, klokken 19:46
Sitat fra: SoftwareGeek på lørdag 16. februar 2019, klokken 19:43
Er folk virkelig så bortreist på dette forum, at de ikke har fått med seg visjonen til Musk!?

Skal ikke se bort fra det, men vi er lykkelige fordi vi har en som med sitt vidsyn og kunnskap kan geleide oss til den rette forståelsen.....
Kveldens morsomste :+1:
(hadde jo lyst å si tusen takk ;D)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Muffinman

Regner med at det er visjonen til Tesla som er tema her, ikke visjonen til Musk? Og at alle fikk med seg at den ble justert litt i 2016?

Macobat

#22
Air suspension will come to Model 3 very soon. Elon have tweeted about it, there are Model 3 test mules in Netherlands equipped with AS and there is also a reference to it in the English EU manual and revealed in internal option codes for M3

I'd say that Model 3 has air suspension as an option at the latest by this summer, if not earlier.

sorry for OT, but just had to clear this up due to some incorrect posts in here ;)

SoftwareGeek

#23
Sitat fra: Macobat på søndag 17. februar 2019, klokken 23:42
Air suspension will come to Model 3 very soon. Elon have tweeted about it, there are Model 3 test mules in Netherlands equipped with AS and there is also a reference to it in the English EU manual and revealed in internal option codes for M3

I'd say that Model 3 has air suspension as an option at the latest by this summer, if not earlier.

sorry for OT, but just had to clear this up due to some incorrect posts in here ;)

https://mobile.twitter.com/elonmusk/status/995029619655954432
https://mobile.twitter.com/elonmusk/status/994980692160217088

«Prob. later» skrev han i Mai 2018.

Altså, det et ingen garanti for at tm3 vil få air suspension. Alt annet er rykter. Mest sannsynlig blir det ikke luftfjærer på tm3 for å holde distanse til model s.

JorEl

Vil ikke kalle det kun rykter når sjefen sier sannsynligvis 8)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

SurSnasen

Sitat fra: SoftwareGeek på mandag 18. februar 2019, klokken 02:19
Mest sannsynlig blir det ikke luftfjærer på tm3 for å holde distanse til model s.

Model 3 begynner på 450 000 kroner. Model S begynner på 830 000 kroner. Må si de har lyktes i å holde en viss distanse... Det er jo to ganske forskjellige biler, men sååå stor forskjell på de er det jo ikke.

z4rd

Når det gjelder grunnpris/innstegsmodellen så er jo Model S 0,5s raskere 0-100. Samt betydelig større bil mtp plass. For ikke å snakke om luftfjæring. For mange er jo spesielt plassforskjellen dealbreaker eller dealmaker.

3-serie sedan vs 5-serie stasjonsvogn er gode sammenligninger. Treffer forskjellige kundegrupper.

Så synes ikke det er helt off med såpass forskjell, selvom den kanskje er i høyeste sjiktet nå. Ikke umulig at det endrer seg på sikt.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

SoftwareGeek

Sitat fra: JorEl på mandag 18. februar 2019, klokken 07:47
Vil ikke kalle det kun rykter når sjefen sier sannsynligvis 8)

Musk skriver «muligens». Det er snart ett år siden uttalelsen og ingenting har skjedd. Det som har skjedd, er at 75-pakka er fjernet fra Model S for å skape distanse til Model 3. Jeg tror han har ombestemt seg angående luftfjærer til tm3, nettopp på grunn av kostnader og produksjon. Færre muligheter er veien han går

SurSnasen

Sitat fra: z4rd på mandag 18. februar 2019, klokken 08:52
Når det gjelder grunnpris/innstegsmodellen så er jo Model S 0,5s raskere 0-100. Samt betydelig større bil mtp plass. For ikke å snakke om luftfjæring. For mange er jo spesielt plassforskjellen dealbreaker eller dealmaker.

3-serie sedan vs 5-serie stasjonsvogn er gode sammenligninger. Treffer forskjellige kundegrupper.

Og for å sammenligne 3-serie sedan og 5-serie stasjonsvogn så er forskjellen følgende:
3-serie sedan begynner på (før avgifter) 320 000 kroner for innstegsversjonen 318iA.
5-serie stasjonsvogn begynner på (før avgifter) 417 000 kroner for innstegsversjonen 520iA.

Mens innstegsforskjellen på Model 3 og Model S er på 84%, er innstegsforskjellen på BMW'ene bare 30%.

Forskjellen i innstegspris på Model S og Model 3 er hinsides fornuft selv om du får bedre plass, litt mer utstyr og luftfjæring. Større batteri også, bevares, men ikke særlig økt rekkevidde. Så Tesla tar seg nok særdeles godt betalt for Model S (og X for den saks skyld).

1000kwh

Sitat fra: StianSoppsan på mandag 18. februar 2019, klokken 10:26
Sitat fra: z4rd på mandag 18. februar 2019, klokken 08:52
Når det gjelder grunnpris/innstegsmodellen så er jo Model S 0,5s raskere 0-100. Samt betydelig større bil mtp plass. For ikke å snakke om luftfjæring. For mange er jo spesielt plassforskjellen dealbreaker eller dealmaker.

3-serie sedan vs 5-serie stasjonsvogn er gode sammenligninger. Treffer forskjellige kundegrupper.

Og for å sammenligne 3-serie sedan og 5-serie stasjonsvogn så er forskjellen følgende:
3-serie sedan begynner på (før avgifter) 320 000 kroner for innstegsversjonen 318iA.
5-serie stasjonsvogn begynner på (før avgifter) 417 000 kroner for innstegsversjonen 520iA.

Mens innstegsforskjellen på Model 3 og Model S er på 84%, er innstegsforskjellen på BMW'ene bare 30%.

Forskjellen i innstegspris på Model S og Model 3 er hinsides fornuft selv om du får bedre plass, litt mer utstyr og luftfjæring. Større batteri også, bevares, men ikke særlig økt rekkevidde. Så Tesla tar seg nok særdeles godt betalt for Model S (og X for den saks skyld).
Tror ikke du får kjøpt noe 5-serie stasjonsvogn for 417000,- Da vil jeg gjerne se "utstyrslista". Får man med hjul og frontvindu?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA