Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skifte styrekuler

Startet av grenborg1, fredag 15. februar 2019, klokken 15:02

« forrige - neste »

grenborg1

Vi har merket at vår 2011-modell Leaf har begynt å vingle litt i rattet. Verkstedet til bilforhandleren sier at styrekulene må skiftes, og det snarest og de har tilbudt seg å gjøre det for 6850 kr (inkludert en 4 hjulskontroll til 1855).

Det blir jo litt penger, så jeg vurderer om dette er noe jeg kan gjøre selv. Er det noen her som vet hvilken del som må skiftes? Er det denne delen? Er det noen andre her som har gjort dette?
Familie på fem i Oslo med blå Leaf som eneste bil, levert 6. mars 2012, 134567 km pr. 15. februar 2019.

leafnor

Jeg har byttet. Enkelt var det.
I stedet for å skrive masse, tipser jeg deg om YouTube. Bruk søkeord "change tie rod ends".
Mange videoer:
https://www.youtube.com/watch?v=8lJvb3tFjfc
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA