Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av e-Niro

Startet av Trond.m, fredag 15. februar 2019, klokken 12:42

« forrige - neste »

Cowboystrekk

Sitat fra: Daniel_0007 på torsdag 02. januar 2020, klokken 09:44
Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 02. januar 2020, klokken 09:13
Sitat fra: Cowboystrekk på lørdag 28. desember 2019, klokken 09:42
Håper de åpner opp for å konfigurere e-Niro som med nye Soul. Vi vurderer fremdelese-Niro, men trenger ikke alt utstyret på topputgaven. Dog må vi ha app.
Enig. Blir dog ikke så mye billigere. Ser at ganske likt specca e-Niro koster ca 10-15k mer enn e-Soul. First edition på Niro og Exclusive på Soul samsvarer ganske bra på specs og koster henholdsvis 382400 og 370900, mens Active på Soul koster 354900 og har app og stort sett alt jeg trenger. Tipper e-Niro med utstyrsnivå ala Active kommer til å koste rundt 370k siden den skulle bli litt dyrere med app. Med sykkelkrok, matter, vinterdekk og metalliclakk etc ender den vell på ca 400k. Ikke ille pris tatt veldig god rekkevidde (50 mil sommer, 35 mil i -10C).

Sammenligna med f.eks Model 3 som jeg også vuderer går den betydelig lengre enn SR+ som er dyrere, vinterstid er den på nivå med Model 3 AWD LR som er veldig mye dyrere, men går litt kortere om sommeren. mangel på "ekte" hengerfeste og vesentlig dårligere lademuligheter trekker ned, AWD trenger jeg ikke, bedre garanti og service (der jeg bor er Kia veldig greie på service) trekker opp.

Blir spennende å se hvordan det blir til våren når den kommer. En utgave av e-Niro med 50kW batteri og varmepumpe til en lavere pris kunne og vært aktuelt for oss, men virker ikke som de tar seg så godt betalt for batteriene siden det bare koster 40k ekstra for 25kW større batteri.

Hvis du trenger kun 50kw hvorfor da bare ikke gå for en e-2008?
Den har ikke sykkelfeste bak og er mindre energieffektiv enn e-Niro så reel rekkevidde blir litt knapp. Prisen med det nærmeste vi kommer av utstyret vi ønsker ender på ca 350k og da fremstår e-Niro som mye mer bil for pengene (455 vs 320km, sprekere og bedre garanti) og når sykkelfeste bak ikke er opsjon utgår den.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

advale

Sitat fra: navyelsen på søndag 22. desember 2019, klokken 13:36
Sitat fra: advale på søndag 22. desember 2019, klokken 02:57
Hmm, hvis topputgaven til e-2008 koster over 355' så skjønner man hvor bra pris det er

Virkelig? mener du seriøst at e2008 til nesten 360.000 er et bedre kjøp enn Niro?
Med nesten 150km kortere rekkevidde 50 liter mindre bagasjeplass og en svakere motor?

Du glemte å ta med resten av linjen. Når det nærmer seg 360' for topputgaven beveger man seg i SR+-domenet med "topputstyr" allerede inkludert i basis-prisen, det var det jeg siktet til.

Robert E-Niro

I følge BilNorge.no (29 des 2019) skal Kia utrede om de vil tillate/tilby ettermontering av hengerfeste:

"...fordi tilgangen til tilhengerfeste er så viktig for norske bilkjøpere, gjør i det minste Kia denne vinteren avsluttende tester for om mulig å montere tilhengerfeste på e-Niro."

http://bilnorge.no/artikkel.php?aid=52244

Noen med inside-info som kan bekrefte/avkrefte dette?
Kia E-Niro 10/2019

arthur

Og problemet var vel at de ikke ville få dekning for eventuelle problemer/ansvar fra fabrikken.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Pallen

Er det noen som vet når bilen kommer m app? Har RESKIA under 4000O, så om jeg tar bort "venter på app" vil jeg bli kontakta en av de nærmeste dagene om å skrive kontrakt og få bil i løpet av kort tid.

navyelsen

Utleveringer av 2020-modellen starter rundt påsketider ryktes det fra forhandler...
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Cowboystrekk

Kan den bestilles uten å stå på liste nå?
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Cowboystrekk

Sitat fra: advale på tirsdag 07. januar 2020, klokken 11:04
Sitat fra: navyelsen på søndag 22. desember 2019, klokken 13:36
Sitat fra: advale på søndag 22. desember 2019, klokken 02:57
Hmm, hvis topputgaven til e-2008 koster over 355' så skjønner man hvor bra pris det er

Virkelig? mener du seriøst at e2008 til nesten 360.000 er et bedre kjøp enn Niro?
Med nesten 150km kortere rekkevidde 50 liter mindre bagasjeplass og en svakere motor?

Du glemte å ta med resten av linjen. Når det nærmer seg 360' for topputgaven beveger man seg i SR+-domenet med "topputstyr" allerede inkludert i basis-prisen, det var det jeg siktet til.
Nja, minimum 417k om du skal ha Model 3 med hvit lakk, vinterhjul og ikke noe annet. Vinterdekk til e2008 får du for rundt 10k. Nå vil nok Model 3 ha bedre rekkevidde hele året med mindre varmepumpa viser seg å være på nivå med Kia\Hyundai sine, men vil nok heller si at de litt lavere utstyrte utgavene av e2008 er mer attraktive for mange med tanke på hva du får for pengene. Topputgaven vs E-Niro synes jeg ikke imponerer med tanke på vesentlig dårligere rekkevidde for ikke så mye lavere pris.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

jkirkebo

Sitat fra: Cowboystrekk på onsdag 15. januar 2020, klokken 08:38
Nja, minimum 417k om du skal ha Model 3 med hvit lakk, vinterhjul og ikke noe annet. Vinterdekk til e2008 får du for rundt 10k.

Originale vinterdekk til 10k? Det var billig. Er det snakk om uoriginale så får man det vesentlig rimeligere enn originale også til Model 3.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Zuexi

Sitat fra: navyelsen på tirsdag 14. januar 2020, klokken 11:56
Utleveringer av 2020-modellen starter rundt påsketider ryktes det fra forhandler...
Er alle 2020-modeller klargjort for app?
Snakket med min forhandler idag og han mente at selve appen ikke var godkjent før mot sommeren, men var usikker på om alle 2020-modeller hadde HW for telemetri.

Cowboystrekk

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 15. januar 2020, klokken 12:16
Sitat fra: Cowboystrekk på onsdag 15. januar 2020, klokken 08:38
Nja, minimum 417k om du skal ha Model 3 med hvit lakk, vinterhjul og ikke noe annet. Vinterdekk til e2008 får du for rundt 10k.

Originale vinterdekk til 10k? Det var billig. Er det snakk om uoriginale så får man det vesentlig rimeligere enn originale også til Model 3.
Uorginale ja. Nei, du får ikke noe særlig billigere enn rundt 16k om du skal ha av de kjente merkene og sensorer for Model 3. Tror de fleste foretrekker å kjøpe f.eks Conti, Nokian etc. Pga mindre dekkdim er dekk betydelig billigere for e2008.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

navyelsen

Selve dekkene koster omtrent det samme uavhengig av forhandler hvis du sammenligner samme merke (Nokian, Continental etc.)
Men felgene er det derimot mye å spare på, kontra å velge Kias originalfelger.
Fikk tilbud på rundt 13.000 av lokal dekkbutikk for komplette vinterhjul inkl. sensorer. Kia skulle ha 17-18.000 for originale. Husk at Kias hjul er eks. mva, mens en tredjepart er nodt til å fakturere mva. Så prisforskjellen er egentlig enda større. Mva-fritaket går nok dessverre rett i lomma på forhandler :(
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

jkirkebo

Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 16. januar 2020, klokken 09:33
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 15. januar 2020, klokken 12:16
Sitat fra: Cowboystrekk på onsdag 15. januar 2020, klokken 08:38
Nja, minimum 417k om du skal ha Model 3 med hvit lakk, vinterhjul og ikke noe annet. Vinterdekk til e2008 får du for rundt 10k.

Originale vinterdekk til 10k? Det var billig. Er det snakk om uoriginale så får man det vesentlig rimeligere enn originale også til Model 3.
Uorginale ja. Nei, du får ikke noe særlig billigere enn rundt 16k om du skal ha av de kjente merkene og sensorer for Model 3. Tror de fleste foretrekker å kjøpe f.eks Conti, Nokian etc. Pga mindre dekkdim er dekk betydelig billigere for e2008.

Billigere ja, men uoriginale felger. Personlig er jeg ingen tilhenger av det, så jeg hadde gått for original vinterhjulpakke også på e2008. Hva koster den?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA