Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av e-Niro

Startet av Trond.m, fredag 15. februar 2019, klokken 12:42

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Sitat fra: Mr Oizo på torsdag 19. desember 2019, klokken 14:20

Liten mulighet for å "flippe", om 4-5 måneder kommer biler med telematikk, innen 6 mnd er kanskje ID3 på veiene. 1 år for sent Kia, dette holder ikke, da kan jeg heller vente på andre, ferske modeller fra produsenter som vil levere biler.

Jeg tenker likt med deg :+1:. Snart kommer ketchup effekten med masse nye og flotte  elbiler, likt som e-niro. Veldig bra bil, synes jeg. :+1:

torlie

Jeg har RESKIA003263 og ble i dag ringt av forhandler om jeg ville ha bil. Så enten har de nå etterhvert fått tilgang på en god del biler eller så er det mange som fortsatt ligger med reservasjon, som takker nei som gjør at nestemann får henvendelse. Jeg takket pent nei  :)
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

arthur

Og/eller vil vente til bilen kommer med app til sommeren?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Mr Oizo

Jeg krysset for venter på app, så kan man ha denne købilletten enda litt til.

advale

#214
Sitat fra: gr på torsdag 19. desember 2019, klokken 09:07
Kommer det altså fra han som verken har eller har hatt en e-Niro, og allikevel bruker ufattelig med energi på å fortelle alle andre at det er et dårlig kjøp, basert på sammenligninger som ikke henger på greip? Ironien...

Ja sammenligninger som ikke henger på greip når flere sier det samme? Dvs E-Niro er en bra bil men de tar den ikke ut når de blir oppringt om kontrakt? Smarting. Også forklarer jeg hva som skjedde når jeg skulle bestemme om å ta ut, likevel skal du kverulere over det? Kia lovte 7-8000 biler sent i 2018, men ble utsatt og når de leverte så forventet "alle" at det løsnet. Og når tilgangen blir strupet uten Kia nevner en dritt så er det vel elementært tilbud-etterspørsel.

Du tror prisen du ser er det den blir solgt for? Forhandlere oppnår også typisk 15-20k mer enn privatpersoner.

Hmm, hvis topputgaven til e-2008 koster over 355' så skjønner man hvor bra pris det er for et annet bestemt merke som gir få valg men med mye innbakt i pakkene sine. Id.3 hadde også vært interessant men ingen bombe om lille Norge skal melkes først med de prisintervallene for mer utstyr.

navyelsen

Sitat fra: advale på søndag 22. desember 2019, klokken 02:57
Hmm, hvis topputgaven til e-2008 koster over 355' så skjønner man hvor bra pris det er

Virkelig? mener du seriøst at e2008 til nesten 360.000 er et bedre kjøp enn Niro?
Med nesten 150km kortere rekkevidde 50 liter mindre bagasjeplass og en svakere motor?
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

hELgenen

Sitat fra: navyelsen på søndag 22. desember 2019, klokken 13:36
Sitat fra: advale på søndag 22. desember 2019, klokken 02:57
Hmm, hvis topputgaven til e-2008 koster over 355' så skjønner man hvor bra pris det er

Virkelig? mener du seriøst at e2008 til nesten 360.000 er et bedre kjøp enn Niro?
Med nesten 150km kortere rekkevidde 50 liter mindre bagasjeplass og en svakere motor?

Designet på e-2008 er i alle fall bedre - likeså er ladehastighet - her er e-Niro virkelig på etterskudd med i praksis
42 kw som maks...e-2008 vil vel typisk klare dobbel hastighet av hva e-Niro klarer.
Tviler også sterkt på om app løsningen til e-Niro blir noe å skryte av.
Står selv fortsatt på listen på e-Niro, men ringer de i dag og serverer dagens pris vil jeg vel pent takke nei - den er ikke verdt det sett opp mot konkurransen som den går inn i nå.
Den føles allerede utdatert synes jeg.......
Veien opp til f.eks en Mach-e er veldig kort


hELgenen

Sitat fra: torlie på fredag 20. desember 2019, klokken 17:01
Jeg har RESKIA003263 og ble i dag ringt av forhandler om jeg ville ha bil. Så enten har de nå etterhvert fått tilgang på en god del biler eller så er det mange som fortsatt ligger med reservasjon, som takker nei som gjør at nestemann får henvendelse. Jeg takket pent nei  :)
Snodig - mitt nummer er lavere enn ditt..men de har ikke ringt meg..
Men da kommer de sikkert til å gjøre det - og svaret mitt blir uansett nei........

tornaldo

Sitat fra: hELgenen på søndag 22. desember 2019, klokken 13:56

Designet på e-2008 er i alle fall bedre - likeså er ladehastighet - her er e-Niro virkelig på etterskudd med i praksis
42 kw som maks...e-2008 vil vel typisk klare dobbel hastighet av hva e-Niro klarer.

E-Niro lader vel over 70 kW som maks, det er vel dokumentert..  Du mener e-2008 skal klare 140 kW?
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

thomasski

Hva er totalprisen for dere som får tilbud om kontrakt nå for tiden?

geear

Sitat fra: hELgenen på søndag 22. desember 2019, klokken 13:56
Sitat fra: navyelsen på søndag 22. desember 2019, klokken 13:36
Sitat fra: advale på søndag 22. desember 2019, klokken 02:57
Hmm, hvis topputgaven til e-2008 koster over 355' så skjønner man hvor bra pris det er

Virkelig? mener du seriøst at e2008 til nesten 360.000 er et bedre kjøp enn Niro?
Med nesten 150km kortere rekkevidde 50 liter mindre bagasjeplass og en svakere motor?

Designet på e-2008 er i alle fall bedre - likeså er ladehastighet - her er e-Niro virkelig på etterskudd med i praksis
42 kw som maks...e-2008 vil vel typisk klare dobbel hastighet av hva e-Niro klarer.
Tviler også sterkt på om app løsningen til e-Niro blir noe å skryte av.
Står selv fortsatt på listen på e-Niro, men ringer de i dag og serverer dagens pris vil jeg vel pent takke nei - den er ikke verdt det sett opp mot konkurransen som den går inn i nå.
Den føles allerede utdatert synes jeg.......
Veien opp til f.eks en Mach-e er veldig kort
Excuse my french, men hva faen er det slags svertekampanje som pågår her inne? Det serveres en haug med udokumentert pisspreik som fakta, ikke bare udokumentert faktisk, men rett og slett ren løgn. Hva i all verden er det som motiverer deg/dere til dette?

VÅR e-Niro lader iallfall med 76 kW hos Ionity, og med det lave forbruket den har, så er den blant bilene som lader lengst distanse per tid.

Her er ladekurve på e-Niro:

https://support.fastned.nl/hc/en-gb/articles/360007699174-Charging-with-a-Kia-e-Niro

Husk at når den først ramper ned under 70 kW etter 30 minutter, et sted rundt 55 %, så har du allerede 250 km på tanken, og før det har du altså allerede kjørt 400-450 km, med andre ord er det snakk om 30 minutters lading for å kjøre 650 km+ med e-Niro. Har ikke regnet på det, men vil anta selv e-Tron sliter med å matche dette, siden den har dårligere rekkevidde ved start, og selv om den har dobbel ladefart så er også forbruket mye høyere. Gjetter kun Tesla slår dette.

Bjoris

Det er jo riktig at ENiro etterhvert blir noe overpriset, litt avhengig av hva disse nykommerene faktisk kommer på med alt. Men det er fortsatt omtrent ett år til det er reelle alternativer for folk flest, i starten er det veldig mange slike som meg som har reservert en masse biler, men skal bare i beste fall ha en🤪. Hva disse kommer til å gjøre bestemmes av tilgangen, er det lav tilgang blir det mulig å tjene kroner også på disse.

Når røyken har lagt seg mener jeg at ENiro må ned i pris, følger derfor med, men personlig har jeg gått lei og risikoen fremover med kjøp og salg er for stor så det er på tide å beholde bilene lengre igjen, slik som i gml dager;)


Cowboystrekk

Håper de åpner opp for å konfigurere e-Niro som med nye Soul. Vi vurderer fremdelese-Niro, men trenger ikke alt utstyret på topputgaven. Dog må vi ha app.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Cowboystrekk

Sitat fra: Cowboystrekk på lørdag 28. desember 2019, klokken 09:42
Håper de åpner opp for å konfigurere e-Niro som med nye Soul. Vi vurderer fremdelese-Niro, men trenger ikke alt utstyret på topputgaven. Dog må vi ha app.
Enig. Blir dog ikke så mye billigere. Ser at ganske likt specca e-Niro koster ca 10-15k mer enn e-Soul. First edition på Niro og Exclusive på Soul samsvarer ganske bra på specs og koster henholdsvis 382400 og 370900, mens Active på Soul koster 354900 og har app og stort sett alt jeg trenger. Tipper e-Niro med utstyrsnivå ala Active kommer til å koste rundt 370k siden den skulle bli litt dyrere med app. Med sykkelkrok, matter, vinterdekk og metalliclakk etc ender den vell på ca 400k. Ikke ille pris tatt veldig god rekkevidde (50 mil sommer, 35 mil i -10C).

Sammenligna med f.eks Model 3 som jeg også vuderer går den betydelig lengre enn SR+ som er dyrere, vinterstid er den på nivå med Model 3 AWD LR som er veldig mye dyrere, men går litt kortere om sommeren. mangel på "ekte" hengerfeste og vesentlig dårligere lademuligheter trekker ned, AWD trenger jeg ikke, bedre garanti og service (der jeg bor er Kia veldig greie på service) trekker opp.

Blir spennende å se hvordan det blir til våren når den kommer. En utgave av e-Niro med 50kW batteri og varmepumpe til en lavere pris kunne og vært aktuelt for oss, men virker ikke som de tar seg så godt betalt for batteriene siden det bare koster 40k ekstra for 25kW større batteri.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Daniel_0007

Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 02. januar 2020, klokken 09:13
Sitat fra: Cowboystrekk på lørdag 28. desember 2019, klokken 09:42
Håper de åpner opp for å konfigurere e-Niro som med nye Soul. Vi vurderer fremdelese-Niro, men trenger ikke alt utstyret på topputgaven. Dog må vi ha app.
Enig. Blir dog ikke så mye billigere. Ser at ganske likt specca e-Niro koster ca 10-15k mer enn e-Soul. First edition på Niro og Exclusive på Soul samsvarer ganske bra på specs og koster henholdsvis 382400 og 370900, mens Active på Soul koster 354900 og har app og stort sett alt jeg trenger. Tipper e-Niro med utstyrsnivå ala Active kommer til å koste rundt 370k siden den skulle bli litt dyrere med app. Med sykkelkrok, matter, vinterdekk og metalliclakk etc ender den vell på ca 400k. Ikke ille pris tatt veldig god rekkevidde (50 mil sommer, 35 mil i -10C).

Sammenligna med f.eks Model 3 som jeg også vuderer går den betydelig lengre enn SR+ som er dyrere, vinterstid er den på nivå med Model 3 AWD LR som er veldig mye dyrere, men går litt kortere om sommeren. mangel på "ekte" hengerfeste og vesentlig dårligere lademuligheter trekker ned, AWD trenger jeg ikke, bedre garanti og service (der jeg bor er Kia veldig greie på service) trekker opp.

Blir spennende å se hvordan det blir til våren når den kommer. En utgave av e-Niro med 50kW batteri og varmepumpe til en lavere pris kunne og vært aktuelt for oss, men virker ikke som de tar seg så godt betalt for batteriene siden det bare koster 40k ekstra for 25kW større batteri.

Hvis du trenger kun 50kw hvorfor da bare ikke gå for en e-2008?
Model 3 2019 LR Rwd

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA