Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av e-Niro

Startet av Trond.m, fredag 15. februar 2019, klokken 12:42

« forrige - neste »

Shagma

Sitat fra: Mikalv på torsdag 02. mai 2019, klokken 14:53
Sitat fra: arthur på torsdag 02. mai 2019, klokken 14:51
Da skal jeg korrigere meg selv og bruke den ordlyd som forhandler/importør bruker slik at det skal være helt klart:

Jeg hadde reservasjonsnummer; RESKIA000700 og har nå det reelle kønummer 166.

Har du rykka tilbake 4 plasser siden det orginale innlegget? ;) (Sikkert en typo men måtte bare) ;)
Det skulle ikke forundre meg om han gjorde det. Det tallet de sier de skal levere ut stemmer jo ikke med reduksjon i kønummer. Det kønummeret er bare brød og sirkus for å holde kundene varme og hindre lekkasje til andre merker.

arthur

Tja, vanskelig å si om det var en trykkleif, eller ikke, da jeg ikke kan kontrollere nå hvilket kønummer jeg hadde "da", men har fortsatt 166 nå i ettermiddag så køen beveger seg (nesten) ikke i det hele tatt.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Aqua

Jeg har rykket 110 plasser frem i løpet av april og ytterligere 5 hittil i mai til kø nr. 1223. Jeg hadde 115xx på Kona med antydet levering H1 2020 og Q1 2020 sist jeg sjekket. Jeg hadde avskrevet Kona pga. sen levering, men med nåværende leveringstakt kommer Kona FØR e-Niro!  Lenge før. KIA Korea dummer seg ut.

Shagma


Bjoris

#139
Det er veldig synd Kia ikke klarer å levere mer biler, dette er en super bil og mye bedre og mer praktisk enn vi hadde ventet. Når Kia nå klarte å levere til oss (1.5 år i kø) før Tesla tok vi den ut vel vitende om at vi nok ville få pengene tilbake for å si det slik...

Etter 280 km så er vi ikke like sikre på at vi vil selge den, så til dere som står i kø, ikke mist motet, dere får en bra bil til slutt!

geear

Istemmes. Dette hadde blitt en megasuksess om de leverte. Madammen har blitt veldig glad i den og har ikke lyst til å bytte selv om både Model S og Model 3 har vært på bordet. Vi er positivt overrasket over hvor mye som går inni den. Kort og kompakt, men romslig inni. I tillegg er det veldig realistisk rekkevidde på den - 43-45 mil (til 0) er fullt oppnåelig på langtur i Sør-norge på denne tiden, inkl en del motorveikjøring, uten å tenke eco.

HPSE

Sitat fra: navyelsen på fredag 29. mars 2019, klokken 13:06
https://www.tv2.no/a/10513628/

importøren regner med å levere ut et sted mellom 1.500 og 2.000 e-Soul i 2019 [...] utleveringen til kunder skal starte i sommer.

Altså 1500-2000 e-Soul utlevert på 6 måneder?
Hva skjer så med e-Niro? Leveranser og informasjon uteblir. Blir Soul prioritert over Niro?
Eller tar BOS seg her vann over hodet og lover for mye?

Skjer aldri.. Nå har Kia Norge fått de første E-Soulene til Norge og totat frem til midten av april skal det leveres ut hele ca 40 stk (!)

De har nå åpna opp for at opptil RESKIA160 kan bestille... Dvs ca de 40 første i køen iflg Soul gruppen på FB... Men her er det "løp og kjøp"... Venter man til forhandler ringer er det bare farger igjen som ikke er så aktuell...

Helt idiotisk at f.ex kønummer 40 i går ble oppringt, valgte svart og får den om en uke eller 2... Men kønummer 1 f.ex ennå ikke har hørt noe fra forhandler, men tok kontakt i dag for å bestille svart og får beskjed om at den er tatt og første ledig blir KANSKJE i september... Dette var bare et eksempel... Eg ville f.ex ha en Rød, men den er nå ikke ledig.. Den er tatt av nr 36 og leveres om 1-2 uker... Eg har kønummer 22.
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

navyelsen

Sitat fra: HPSE på tirsdag 04. juni 2019, klokken 20:03
Sitat fra: navyelsen på fredag 29. mars 2019, klokken 13:06
https://www.tv2.no/a/10513628/

importøren regner med å levere ut et sted mellom 1.500 og 2.000 e-Soul i 2019 [...] utleveringen til kunder skal starte i sommer.

Altså 1500-2000 e-Soul utlevert på 6 måneder?
Hva skjer så med e-Niro? Leveranser og informasjon uteblir. Blir Soul prioritert over Niro?
Eller tar BOS seg her vann over hodet og lover for mye?

Skjer aldri.. Nå har Kia Norge fått de første E-Soulene til Norge og totat frem til midten av april skal det leveres ut hele ca 40 stk (!)

Haha, virkeligheten har endelig innhentet Kia... 8-900 e-Niro og 250-300 e-Soul i 2019?
Hvorfor er jeg ikke overrasket?
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Ansjosfilet

Pga nye EU regler er det ikke attraktivt å selge elbiler før i 2020. Det er vel det som er årsaken.
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

lirekassa

Sitat fra: Ansjosfilet på fredag 28. juni 2019, klokken 18:27
Pga nye EU regler er det ikke attraktivt å selge elbiler før i 2020. Det er vel det som er årsaken.

Tror det er reell batterimangel også, samt at Norge ikke er så prioritert som først antatt.

Ansjosfilet

Ett bilmerke, nevner ikke hvilket, har 0,0 co2 allerede i bilparken sin. De pøser ut biler på markedet som om batterimangel var et fremmedord.
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

lirekassa

Sitat fra: Ansjosfilet på fredag 28. juni 2019, klokken 22:12
Ett bilmerke, nevner ikke hvilket, har 0,0 co2 allerede i bilparken sin. De pøser ut biler på markedet som om batterimangel var et fremmedord.

De har et eget samarbeid med Panasonic, men forventer også vanskeligheter framover.

Alle som kjøper fra SK eller LG virker å slite med leveringstakten.

geear

#147
Hyundai har klart å levere 3 070 Konaer i 2019. KIA har klart å levere 726 e-Niroer. Og nå er det 1,5 måned igjen av året. Ser ut som de bryter til og med siste estimater om 1 000 biler i 2019... som egentlig skulle være 6 000. Helt ny modell rett før året startet, og på 16. plass i elbilsalget, på tross av en evig lang venteliste. Prakteksempel på hvordan det ikke skal gjøres. Til sammenligning så har årsvinneren så langt, som ikke en gang ble levert fra begynnelsen av året, nå levert 14 182 biler (Model 3)...

navyelsen

Sitat fra: gr på tirsdag 12. november 2019, klokken 14:09
KIA har klart å levere 726 e-Niroer

Det er vel heller ikke helt sant. Det er registrert så mange e-Niroer. Men over 10% av dem er gråimport fra utlandet. I tillegg er det 10-15% demobiler hos forhandlerne. Som etter hvert begynner å selges utenom den offisielle køen.

Trekker man fra disse tallene, så ser vi Kia Norge levert ut under 600 kundebiler fra reservasjonslisten.
Det er jo helt tydelig at dette er en compliance car som Kia egentlig ikke ønsker å selge.
De dikter derfor opp en løgnaktig historie om batterimangel og begrensninger i produksjon...

Hvis batterimangel hadde vært sant, hvorfor klarer da Hyundai å levere flere tusen Kona? Hvorfor lanserer de e-Soul med samme batteri? Hvis det er problemer med produksjon, hvorfor leverer de da hybrid Niro med kort leveringstid? Nei, hele opplegger lukter bare humbug!
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

geear

Demobilene ble stort sett registrert i 2018. Jeg tok kun tall fra 2019.

Ellers kommer de til å dumpe ut i 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA