Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av e-Niro

Startet av Trond.m, fredag 15. februar 2019, klokken 12:42

« forrige - neste »

MikkeBoomBoom

Sitat fra: Dreamvision på tirsdag 05. mars 2019, klokken 15:58
Det jeg fikk beskjed fra Kia Norge var at de ventet en 5-600 biler ut til kundene i løpet av Mars/April. Erfaringsmessig er dessverre ikke informasjonen helt presis. Virket nemlig som de holdt på antagelsen om 2000 biler i 2019

Til info, jeg har kønummer 50x og har ikke hørt et kvekk. Så jeg tviler på at informasjonen om 500 - 600 biler til kunder i mars/april stemmer.

geear

Det står 6-7 nye e-Niroer hos Kia Sørvest på Vibemyr nå, iallfall to graphite, en hvit, to i noe som så veldig mørk blå ut i dagslys (må være det som var "sort"?), så det må vel snart bli noen utleveringer.. :)

Cral

Sitat fra: gr på onsdag 06. mars 2019, klokken 12:46
Det står 6-7 nye e-Niroer hos Kia Sørvest på Vibemyr nå, iallfall to graphite, en hvit, to i noe som så veldig mørk blå ut i dagslys (må være det som var "sort"?), så det må vel snart bli noen utleveringer.. :)

Den blå er veldig mørk blå... Nesten så den ser ut som Svart til tider...

~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

geear

Ehm, trodde ikke blå var et valg på FE?

Var det ikke bare sølv, hvit perle, graphite og sort vi fikk velge?

Cral

Leveringen 23. inneholdt flere farger. Jeg spurte om det var mulig å bytte til blå, og fikk bekreftet svar på det.

Er en annen som har fått en brun (men han skulle legge på folie på krommen, så han har ikke registert den enda, ligger bilder av bilen hans på facebook gruppa)

Hvit var jo heller ikke et valg til å starte med, det var jo 2 gråfarger + svart og sølv.
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

lirekassa

De fikk farger de ikke hadde bestilt, som blå, rød, moss gray osv. Så enkelte fikk mulighet til å endre. Det betydde også at de ikke klarte/klarer å følge lista helt slavisk ettersom det er mange som har bestilt f. eks. Platinum Graphite, men båten(e) ble fylt opp med andre farger istedet.

Det viser vel litt mangelen på kommunikasjon fra fabrikk og ut til omverdenen.

geear

Sitat fra: Cral på onsdag 06. mars 2019, klokken 14:22
Leveringen 23. inneholdt flere farger. Jeg spurte om det var mulig å bytte til blå, og fikk bekreftet svar på det.

Er en annen som har fått en brun (men han skulle legge på folie på krommen, så han har ikke registert den enda, ligger bilder av bilen hans på facebook gruppa)

Hvit var jo heller ikke et valg til å starte med, det var jo 2 gråfarger + svart og sølv.
Hmm, mener at white pearl var et av valgene jeg kunne ta i juni eller når det var vi valgte (?), men det var også en metalliclakk med tillegg, det vi ikke kunne velge var standard hvit til 377k.. De andre var silver, graphite og sort. Vel, uansett, etter å ha sett de så er jeg fortsatt veldig fornøyd med å ha valgt graphite, så det betyr lite for meg.

trykkertor

Sitat fra: Cral på onsdag 06. mars 2019, klokken 14:22
Hvit var jo heller ikke et valg til å starte med, det var jo 2 gråfarger + svart og sølv.
Perlemor hvit var valg fra First Edition.

Cral

Ja, det stemmer... Sølv var vel den andre "grå" fargen, i tillegg til sort.  Den nye hvite er jo enda en hvit. Hipp hurra for 50 shades of grey ;)

og så en blå bil da ;)

~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

geear

Og den blå var jo nesten sort..

JTveter

Er det noen som beholder sin e-Niro? Jeg har varsling på Finn, og har inntrykk av at det plinger inn et par nye til salgs hver dag..... må jo nesten være flere til salgs enn de som registreres!
KIA Soul Titanium Grey, Solgt
Mitsubishi Outlander PEHV 2016 Titanium Grey
Tesla Model 3 2019

Fansypantsy

Hvor lang har man kommet med leveringer nå (hva er eks det høyeste orginale RES nummer som har mottatt tilbud om kjøp av bil)?
Noen som vet forventet leveringer fremover?

geear

12 e-Niroer registrert i dag.  :+1:
Det hjelper litt, men det er ikke langt fra antallet de må registrere hver arbeidsdag resten av året for å komme i mål med de lovede 2000..

Zuexi

Er jo skrevet om forsinkelser i levering pga bl.a. batterimangel, så kommer trolig færre og færre biler....

Cral

og 14 på fredag... Hvorav 3 brune! Da er det ikke bare min nestensvarteblå som er levert utenfor de første FE fargene...

50 så langt i Mars. 129 i Februar. Så nå ligger de i snitt rett over i antall daglige utlevering i Mars vs Februar.
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA