Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 som familiebil til 4?

Startet av casall, fredag 15. februar 2019, klokken 11:32

« forrige - neste »

GreenEyez

--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

Kires

Er det noen som vet om det er plass til et forovervendt og et bakovervendt sete ved siden av hverandre når den minste ryggen er lagt ned?
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

jlan

Det er ca. 75 cm bredde igjen. Noen seter kan kanskje gå litt inn over den nedlagte ryggen, som stikker ca. 10 cm opp. Men det er ikke isofix på midtsetet, og beltefestene for det setet er bare ca. 23 cm fra hverandre.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

knegg

Vi valgte å gå for en Model 3 som familiebil nå når vi har #2 på vei.
Til gjengjeld oppgraderer vi fra en Yaris Hybrid som familiebil  :laugh:

Hadde Model Y vært ute så hadde det nok vært førstevalget.
2020 Model 3

Linka

#94
Sitat fra: Kires på onsdag 04. desember 2019, klokken 10:37
Er det noen som vet om det er plass til et forovervendt og et bakovervendt sete ved siden av hverandre når den minste ryggen er lagt ned?

Sitat fra: Kires på onsdag 04. desember 2019, klokken 10:37
Er det noen som vet om det er plass til et forovervendt og et bakovervendt sete ved siden av hverandre når den minste ryggen er lagt ned?

Usikker på hva du mener med at minste ryggen er lagt ned? At bakovervendt er i hvilestilling? I så fall gikk det problemfritt med Cybex Sirona.

Gjennomsnittlig høyde på meg og mannen, og må ikke stille vårt sete inn på uønsket måte som i den tidligere bilen hvor passasjersetet måtte ekstra langt fram.

Jeg tror jeg har delt et bilde av Cybex Sirona bakovervendt i et annet innlegg her for å vise plass, nå har vi gått over til to beltestoler. (Bildet er slettet på telefon, søk det evt opp her inne)

Får plass til en nabounge på sittepute i midten ved behov også (både når jeg hadde bakovervendt og dagens oppsett), men da sitter de enten på en MiFold ved korte, uplanlagte turer, eller jeg tar våre stoler ut av isofix-feste så jeg kan dra dem mer til hver side og få plass til en pute i midten. (Vi har megabreie beltestoler)

Nå ryktes det om ny standard på bilstoler som gjør at det skal bli enklere å få plass til tre, siden det er nesten ingen biler som har plass til tre barn. Det vil jo gjøre livet enklere og frigjøre plass selv om man bare har to

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA