Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Android Car Play på eldre Kia Soul (2014-2016)

Startet av Nelz22, fredag 15. februar 2019, klokken 09:19

« forrige - neste »

Nelz22

Lager en nytt emne her angående om denne saken.
På FB siden til Kia Soul så har en fått oppdater SW hans på sin Kia Soul 2014. Og der har den nye oppdatering fått til å installere Android Car Play på eldre modell. Dette var på Kia Trondheim.
Lurer på om det er flere som har fått til dette? Ser også videre at det er flere Kia forhandlere som ikke har fått denne info ennå.
Har sendt mail til Kia Lørenskog og de skulle undersøke mer av saken. Kanskje om flere "masser/informere" forhandlere så kan flere få dette i sine biler.
Ionic 2017 Model (Platinum Silver Metalikk)
Kia Soul 2016 (Grå Metalikk) - SOLGT-

Nelz22

Lurer på om noen har fått oppgradert deres 2014-2016 modell i området Oslo/Akershus?

Har vært i kontakt med Kia Lørenskog og der har de ikke oppdatert noe biler ennå. Og siden min er en import bil så tar de 350kr for oppdatering av SW. Og hvis det ikke fungerer å oppdatere så får jeg i hvert fall oppdatert kartet i bilen. Men er litt bobbob når det gjelder kart som er installert i bilen at det blir kjipt å bare få det oppdatert.

Tenker kanskje hvis det er noen der ute som får oppdatert gratis og for gjort dette i Oslo/Akerhus området så si fra!  :+1: :)
Ionic 2017 Model (Platinum Silver Metalikk)
Kia Soul 2016 (Grå Metalikk) - SOLGT-

SoulMAn

Så innlegget her og tok kontakt med Kia forhandleren i Frdrikstad, hvor jeg bor.
Fikk time om en uke for oppgradering til CarPlay og kart.
Detter er kostnadsfritt i følge e-posten jeg fikk.
:+1:

Jørgen von Schnellfahrer

Fikk android auto på min soul fra 2015 på service igår hos kia på Ensjø. Fantastisk deilig oppgradering. Kudos til kia for å oppdatere gamle biler med nye funksjoner.
Kia Soul EV Exclusive 2016 grå

Nelz22

Jørgen von Schnellfahrer : Din er kanskje ikke importert bil? Du fikk dette gjort gratis? Hørte med Kia Ensjø om dette når det gjelder import bil og de koster også 350kr for å gjøre dette.
Ionic 2017 Model (Platinum Silver Metalikk)
Kia Soul 2016 (Grå Metalikk) - SOLGT-

Nelz22

Sitat fra: Jørgen von Schnellfahrer på torsdag 21. februar 2019, klokken 17:19
Fikk android auto på min soul fra 2015 på service igår hos kia på Ensjø. Fantastisk deilig oppgradering. Kudos til kia for å oppdatere gamle biler med nye funksjoner.

Kan jeg spørre hvor lenge dette tokk? Har hørt fra noen 1 time. Men noen på Ensjø at det er kanskje best å bare legge igjen bilen på morgenen og hente den i ettermiddagen.
Ionic 2017 Model (Platinum Silver Metalikk)
Kia Soul 2016 (Grå Metalikk) - SOLGT-

Jørgen von Schnellfahrer

Vet ikke hvor lang tid det tok med selve oppgraderingen . Var en del av 75k service.

Bilen er ikke importert nei. Betalte ikke ekstra utover service.
Kia Soul EV Exclusive 2016 grå

Fpii

Gjelder oppdateringen for både android auto og Apple CarPlay?

knute

Ja, jeg fikk ihvertfall ikoner for både Apple CarPlay og Android Auto etter siste softwareoppdatering på infotainmentsystemet.
Jeg ba spesifikt om å få oppdatert kart / navigasjon på servicen jeg akkurat hadde, og da sa de at dette også fulgte med.

Har bare Android-telefon her, så har bare testet med det, og det fungerte fint.
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

Conjunctis Viribus

Fikk bilen min tilbake fra IMAAS bil i Bodø fra service og EU kontroll i forrige måned.
Merket at noen hadde trykket en del og resatt tellerne mine så jeg spurte om det var utført oppdatering av software. Fikk svar at det ikke var utført, men for noen dager siden trykket jeg tilfeldigvis på (I) info knappen og ble overasket med både android auto og apple car play ikoner.

Har tatt ibruk android auto nå med waze social GPS og bruker spotify til musikk som har en slik waze connect integrering. Er super fornøyd.

Sitter vel med samme erfaring som andre her at bilforhandlerne og servicepartnere ikke helt setter seg godt nok inn i hva som er mulig og hva som blir utført på bilene våre. Vi må følge med selv.

Edit : Kia soul ev 2015

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Fikk CarPlay på vår 2016mod etter siste service. Verkstedet opplyste at siste SW versjon og kart var installert som del av ordinær service; tror ikke de  visste at Carplay/Android Auto var med i denne oppdateringen ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA