Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Antall ansatte i elbilforeningen.

Startet av ENTO, tirsdag 26. desember 2023, klokken 01:41

« forrige - neste »

ENTO

Sjokkert !!

Iflg. oversikten over antall ansatte i elbilforeningen på deres hjemmeside er det 54, femtifireansatte, i foreningen. Hva driver disse med ? Var medlem første året etter å ha kjøpt elbil. Totalt bortkastet.Akkurat som å være medlem av NAF.

Elbil er bedre enn sex

Gjør som meg: meld deg ut. (men dét har du vel gjort allerede) Elton-appen og Mer-appen dekker behovet for lading i Norge.
Teslaeier: "Kan du navnet på en bra elbil?"
Svar: "Skoda? Audi? Hyundai? Porsche?"
Teslaeier: "DIN ELENDIGE TESLA-HATER!!"

automat

Sitat fra: Exit elbil på lørdag 30. desember 2023, klokken 14:25Gjør som meg: meld deg ut. (men dét har du vel gjort allerede) Elton-appen og Mer-appen dekker behovet for lading i Norge.

Men du velger å bruke elbilforum.no? Som driftes og betales av Elbilforeningen.

Men jeg kan være med å betale for bruken din jeg. Jeg spanderer den.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Elbil er bedre enn sex

Sitat fra: automat på lørdag 30. desember 2023, klokken 15:58
Sitat fra: Exit elbil på lørdag 30. desember 2023, klokken 14:25Gjør som meg: meld deg ut. (men dét har du vel gjort allerede) Elton-appen og Mer-appen dekker behovet for lading i Norge.

Men du velger å bruke elbilforum.no? Som driftes og betales av Elbilforeningen.

Men jeg kan være med å betale for bruken din jeg. Jeg spanderer den.

Vil tro mine 6 år som medlem dekk er deg har deltatt.
Men om en skal være medlem i foreningen for å kunne skrive her så fiks det slik.
Teslaeier: "Kan du navnet på en bra elbil?"
Svar: "Skoda? Audi? Hyundai? Porsche?"
Teslaeier: "DIN ELENDIGE TESLA-HATER!!"

automat

Sitat fra: Exit elbil på lørdag 30. desember 2023, klokken 16:04
Sitat fra: automat på lørdag 30. desember 2023, klokken 15:58
Sitat fra: Exit elbil på lørdag 30. desember 2023, klokken 14:25Gjør som meg: meld deg ut. (men dét har du vel gjort allerede) Elton-appen og Mer-appen dekker behovet for lading i Norge.

Men du velger å bruke elbilforum.no? Som driftes og betales av Elbilforeningen.

Men jeg kan være med å betale for bruken din jeg. Jeg spanderer den.

Vil tro mine 6 år som medlem dekk er deg har deltatt.
Men om en skal være medlem i foreningen for å kunne skrive her så fiks det slik.

Driftskostnadene til forumet stoppet ikke å løpe når du meldte deg ut. At forumet er åpent for alle har nok sammenheng med at det er det beste når man vil fremme elbiler.

Elbilforeningen er mer enn ladebrikker. Jeg påpekte bare ett punkt som du fortsatt bruker, selv om du har meldt deg ut.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

vinterdekk

Sitat fra: ENTO på tirsdag 26. desember 2023, klokken 01:41Sjokkert !!

Iflg. oversikten over antall ansatte i elbilforeningen på deres hjemmeside er det 54, femtifireansatte, i foreningen. Hva driver disse med ? Var medlem første året etter å ha kjøpt elbil. Totalt bortkastet.Akkurat som å være medlem av NAF.

Fortell gjerne i forhold til hva? Hvor mange ansatte burde Elbilforeningen ha?

Jeg er medlem av en fagorganisasjon med tilsvarende medlemstall som Elbilforeningen, og jeg ser at de er dobbelt så mange ansatte. Jeg stoppet å telle ansatte på hjemmesiden når jeg passerte hundre pluss.

For egen del synes jeg Elbilforeningens Europa-ferie virket unødvendig, men ellers er det det liten tvil om at foreningen har politisk gjennomslagsevne. Og at Ladeklubben er ett godt medlemsgode som en motvekt til de kommersielle roaming-alternativene som fort kan endre priser og utforske nye forretningsområder mellom hver ferietur.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Elbil er bedre enn sex

Sitat fra: automat på lørdag 30. desember 2023, klokken 16:15
Sitat fra: Exit elbil på lørdag 30. desember 2023, klokken 16:04
Sitat fra: automat på lørdag 30. desember 2023, klokken 15:58
Sitat fra: Exit elbil på lørdag 30. desember 2023, klokken 14:25Gjør som meg: meld deg ut. (men dét har du vel gjort allerede) Elton-appen og Mer-appen dekker behovet for lading i Norge.

Men du velger å bruke elbilforum.no? Som driftes og betales av Elbilforeningen.

Men jeg kan være med å betale for bruken din jeg. Jeg spanderer den.

Vil tro mine 6 år som medlem dekk er deg har deltatt.
Men om en skal være medlem i foreningen for å kunne skrive her så fiks det slik.

Driftskostnadene til forumet stoppet ikke å løpe når du meldte deg ut. At forumet er åpent for alle har nok sammenheng med at det er det beste når man vil fremme elbiler.

Elbilforeningen er mer enn ladebrikker. Jeg påpekte bare ett punkt som du fortsatt bruker, selv om du har meldt deg ut.

Dere har hittil fått god statsstøtte fra Samferdselsdepartementet (1,5 mill/år) og dere har vel 10-11 millioner på bok, -noen- av dere er vel nå oppe i 1,2 mill i årslønn for å bjeffe i media, og det for å fremme et produkt (elbilen) som selger seg selv nå som vippepunktet for at det store flertallet kjøper elbil er nådd for lengst.
NAF (uttaler seg i media som dere), Motor (tester elbiler), Broom (tester elbiler), Elbil24 (tester elbiler) og et arsenal av youtubere har forbigått elbilforeningen forlengst i markedsføringen av elbiler. Hva dere gjør i bakgrunnen for statsstøtten og kontingenten for meg som elbilbruker er irrelevant når det er mange og bedre alternativer for elbilinfo.
Teslaeier: "Kan du navnet på en bra elbil?"
Svar: "Skoda? Audi? Hyundai? Porsche?"
Teslaeier: "DIN ELENDIGE TESLA-HATER!!"

vinterdekk

#7
Sitat fra: Exit elbil på lørdag 30. desember 2023, klokken 17:41Dere har hittil fått god statsstøtte fra Samferdselsdepartementet (1,5 mill/år) og dere har vel 10-11 millioner på bok, -noen- av dere er vel nå oppe i 1,2 mill i årslønn for å bjeffe i media, og det for å fremme et produkt (elbilen) som selger seg selv nå som vippepunktet for at det store flertallet kjøper elbil er nådd for lengst.
NAF (uttaler seg i media som dere), Motor (tester elbiler), Broom (tester elbiler), Elbil24 (tester elbiler) og et arsenal av youtubere har forbigått elbilforeningen forlengst i markedsføringen av elbiler. Hva dere gjør i bakgrunnen for statsstøtten og kontingenten for meg som elbilbruker er irrelevant når det er mange og bedre alternativer for elbilinfo.

Elbil24 Pro kostet meg 99 kroner måneden, Elbilforeningen koster 44,6 kroner måneden. Motor er finansiert av NAF-medlemmmer og utgis i papirformat, NAF medlemskap er 55 kroner måneden. TV2 Broom er vel reklame og statlig finansiert. Ingenting er gratis. :)
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Elbil er bedre enn sex

Sitat fra: vinterdekk på lørdag 30. desember 2023, klokken 18:12
Sitat fra: Exit elbil på lørdag 30. desember 2023, klokken 17:41Dere har hittil fått god statsstøtte fra Samferdselsdepartementet (1,5 mill/år) og dere har vel 10-11 millioner på bok, -noen- av dere er vel nå oppe i 1,2 mill i årslønn for å bjeffe i media, og det for å fremme et produkt (elbilen) som selger seg selv nå som vippepunktet for at det store flertallet kjøper elbil er nådd for lengst.
NAF (uttaler seg i media som dere), Motor (tester elbiler), Broom (tester elbiler), Elbil24 (tester elbiler) og et arsenal av youtubere har forbigått elbilforeningen forlengst i markedsføringen av elbiler. Hva dere gjør i bakgrunnen for statsstøtten og kontingenten for meg som elbilbruker er irrelevant når det er mange og bedre alternativer for elbilinfo.

Elbil24 Pro kostet meg 99 kroner måneden, Elbilforeningen koster 44,6 kroner måneden. Motor er finansiert av NAF-medlemmmer og utgis i papirformat, NAF medlemskap er 55 kroner måneden. TV2 Broom er vel reklame og statlig finansiert. Ingenting er gratis. :)

44,6 kr/mnd er altfor mye. NAF tar i det minste kampen når (el)bilen svikter og forhandler gir eff, og kommer med starthjelp når 12V er kaputt.
Teslaeier: "Kan du navnet på en bra elbil?"
Svar: "Skoda? Audi? Hyundai? Porsche?"
Teslaeier: "DIN ELENDIGE TESLA-HATER!!"

vinterdekk

Sitat fra: Exit elbil på lørdag 30. desember 2023, klokken 19:03
Sitat fra: vinterdekk på lørdag 30. desember 2023, klokken 18:12
Sitat fra: Exit elbil på lørdag 30. desember 2023, klokken 17:41Dere har hittil fått god statsstøtte fra Samferdselsdepartementet (1,5 mill/år) og dere har vel 10-11 millioner på bok, -noen- av dere er vel nå oppe i 1,2 mill i årslønn for å bjeffe i media, og det for å fremme et produkt (elbilen) som selger seg selv nå som vippepunktet for at det store flertallet kjøper elbil er nådd for lengst.
NAF (uttaler seg i media som dere), Motor (tester elbiler), Broom (tester elbiler), Elbil24 (tester elbiler) og et arsenal av youtubere har forbigått elbilforeningen forlengst i markedsføringen av elbiler. Hva dere gjør i bakgrunnen for statsstøtten og kontingenten for meg som elbilbruker er irrelevant når det er mange og bedre alternativer for elbilinfo.

Elbil24 Pro kostet meg 99 kroner måneden, Elbilforeningen koster 44,6 kroner måneden. Motor er finansiert av NAF-medlemmmer og utgis i papirformat, NAF medlemskap er 55 kroner måneden. TV2 Broom er vel reklame og statlig finansiert. Ingenting er gratis. :)

44,6 kr/mnd er altfor mye. NAF tar i det minste kampen når (el)bilen svikter og forhandler gir eff, og kommer med starthjelp når 12V er kaputt.

Du må sjekke mer nøye før du kommer med en slik påstand. Medlemskap med veihjelp koster hos NAF 115 kroner måneden. Om du skal ha veihjelp sammen med medlemskap i Elbilforeningen så koster det 82 kroner måneden.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

vinterdekk

Jeg ser forøvrig at NAF (selve forbundet) har 140 ansatte. Kilde: https://naf.attract.reachmee.com/

Men de er også en annen organisasjon enn Elbilforeningen med egne verksted, og flere medlemmer bl.a. Og de stiller med egne jurister som gir rådgivning med mulighet til utvidet rettshjelp inntil to timer for å finne en minnelig løsning.
https://www.naf.no/medlemskap/medlemsfordeler/juridisk-og-bilteknisk-radgivning

Elbilforeningen har rabattavtale med advokatfirma Austin Lyngmyr & Co.
https://elbil.no/medlemsfordeler/advokathjelp/

NAF tilbyr som sagt veihjelp (medlemskap+veihjelp 1380kr/år):
https://www.naf.no/medlemskap/medlemsfordeler/veihjelp

Det gjør Elbilforeningen også (medlemskap+veihjelp 985kr/år):
https://elbil.no/medlemsfordeler/veihjelp/

Veihjelp er ikke så viktig for meg siden dette også ligger i forsikring og service avtale til bilen.

Både NAF og Elbilforeningen tilbyr roaming avtale/app for lading. Regnet meg fram til at NAF+Elton kunne være litt billigere enn Ladeklubben, men det utjevner seg med DnB Mastercard rabatt på lading. Og så er det enkelt å starte lading med rfid brikke som bare  Ladeklubben tilbyr. Men man kan spare kontigenten ved å ikke være medlem i noen av forbundene om man kun er interessert i å lade bilen.

Begge forbundene er involverte i politiske høringer som angår transportsektoren.

Største fordelen med NAF over Elbilforeningen må vel være at begrenset juridisk rådgivning inngår samt rabatt på NAF Senter? Men NAF betaler man altså mer for og som temaet i denne tråden er inne på så er antall ansatte i forbundet noe som opptar folk. Da kommer Elbilforeningen faktisk bedre ut enn NAF?   ::)
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

eisa01

20% rabatt hos Norgestaxi kan faktisk være bra

Ellers skulle jeg ønske slike organisasjoner hjalp medlemmene i forbrukerspørsmål med å ta flere saker for retten, slik at man fikk avgjort prinsippsaker. E.g., alt trøbbelet med eGolf og sensorer burde vært høyst relevant for mange medlemmer, men de lever nå på nåde av hvor flinke de er i forbrukerklagenemda

Bompengeinnkrevingen til Hertz/Avis er et annet eksempel hvor mange medlemmer kanskje har blitt lurt når de har fått leiebil dekket av verksted, men creds for at de ihvertfall har lagd sak om det :)

Sitat fra: eisa01 på torsdag 13. juli 2023, klokken 18:32Ser ut til å være denne saken, og det gikk ikke...

SitatSelv om det legges til grunn som sannsynliggjort at feilen er en kjent feil ved denne type bil, finner ikke utvalget det godtgjort at årsaken til defekte sensorer på klagerens bil skyldes en produksjonsfeil ved varmeapparatets sensorer. Det er etter dette ikke godtgjort en kjøpsrettslig mangel ved bilen.

Men, en sak behandlet dagen etter (!) fikk medhold
SitatKlageren har videre fremlagt flere e-poster fra Gumpens Auto Grenland AS. Det fremgår av e-postene at feilen skyldes en elektrisk/intern feil i sensoren. Det fremgår videre at feilen må forventes «når bilen blir en del år, men denne bilen er ikke spesielt gammel og har i tillegg veldig lav km.stand». Gumpen Auto Grenland AS bemerker også at: «Dette er ikke påvirkelig av kunde og delen er ikke slitasjeutsatt og noe vi regner som 'fabrikasjonsfeil'»

Ser ut som man bør bruke 3. parts verksted som er villig til å komme med en uttalelse

Kan søke flere her: https://www.forbrukertilsynet.no/forbrukerklageutvalget/forbrukerklageutvalget-sok-i-vedtak


vinterdekk

Virker som at NAF er på ballen med forbrukersaker, men som sagt så har NAF egne jurister og denne tråden fokuserer på at antall ansatte i Elbilforeningen er problematisk. Det krever nok flere på lønningslisten å følge opp forbrukersaker enn ikke.

Har akkurat hatt en elektrisk leiebil ett par dager så dette med bompasseringer var interessant. Men det var små beløp i mitt tilfelle så jeg har ikke sjekket hvor mye fossiltakst som er lagt på.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Carl Anton Stenling

Når det gjelder statsstøtten så er vel den først og fremst en godtgjørelse for å ta imot utenlandske delegasjoner som ønsker å hente erfaringer fra den norske elbilomleggingen. Dette er en oppgave som Elbilforeningen ikke nødvendigvis kan finansiere fra medlemsmidler, men som staten har ønsket at Elbilforeningen utfører.

Hva de ansatte i Elbilforeningen gjør er redegjort for på nettsidene: https://elbil.no/vare-ansatte/

Mye handler om medlemsservice som håndterer et stort antall medlemshenvendelser, men også testing og opplysning/fagarbeid er viktig. Jeg har vært medlem siden 1998 og tenker Elbilforeningsmedlemsskapet har vært en god investering.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

4Matic Fanatic

Sitat fra: eisa01 på lørdag 10. februar 2024, klokken 10:27Ellers skulle jeg ønske slike organisasjoner hjalp medlemmene i forbrukerspørsmål med å ta flere saker for retten, slik at man fikk avgjort prinsippsaker. E.g., alt trøbbelet med eGolf og sensorer burde vært høyst relevant for mange medlemmer, men de lever nå på nåde av hvor flinke de er i forbrukerklagenemda

Jeg bare mistenker at å dra fram feil som denne (et annen eGolf-mareritt er ladeluke/kabelføring) ikke fremmer "elbilens utbredelse i Norge" som er hovedfokuset for Elbilforeningen, og derfor aldri følges opp?

Etterhvert har det vel vist seg at tesen om at elbiler aldri får noen feil siden det er færre bevegelige deler enn på tilsvarende fossilbiler ikke helt holder vann - det er nok av dyre ting som feiler her også, og mange er rene seriefeil som gjerne dukker opp når bilene er utenfor garanti...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA