Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilke lastebøyler/takstativ anbefales

Startet av elKona, onsdag 13. februar 2019, klokken 23:55

« forrige - neste »

elKona

Hvilke lastebøyler/takstativ anbefales, og til hvilken pris?

trykkertor

Mange foretrekker Thule Wingbar.
Selv synes jeg disse Mont Blanc Explore ser meget enkle ut. Men jeg bruker bare bøyler akkurat når jeg skal kjøre med noe på taket. Altså tar jeg bøylene mye av og på.
https://www.youtube.com/watch?v=XpsTicZHfWk&feature=youtu.be


For dem som kjører med takboks/bøyer i ukesvis vil sikkert Wingbar gi en mer stille og aerodynamisk fornøyelse.


https://www.autoload.no/produkt/finn-ditt-takstativ/hyundai/kona-5-dr-suv-17/mont-blanc-xplore-takstativ-nyhet

elKona

Sitat fra: trykkertor på torsdag 14. februar 2019, klokken 00:36
.. Men jeg bruker bare bøyler akkurat når jeg skal kjøre med noe på taket. Altså tar jeg bøylene mye av og på...
Der er vi i sync.. tømmer taket ved første anledning.
Har du prøvd de, eller vet noe om kvaliteten?

trykkertor

Nei ikke prøvd.
Men ligger i bokmerker på pc-en hvis jeg bestemmer meg for å kjøpe takbøyer. Da er det Mont Blanc jeg vil prøve.

tugit

Jeg har montert Whispbar Flush på min bil. Meget fornøyd! Er nok mer tidkrevende å ta av og på enn Mont Blanc, men jeg kjører med stativet på hele vinteren.

TorT

Drar fram denne igjen, siden påsken nærmer seg.

Hadde nesten kjøpt Thule, når jeg så denne MontBlanc. Låsemekanismen virker jo å være nærmest genial.

Er det noen som har prøvd, og kan si om det er så bra som det ser ut som?

elKona

Jeg får min senere i dag. Usikker på om jeg rekker å teste den, men kan skrive her når jeg får gjort det.

TorT


elKona

Da har de vært med en tur på fjellet, og jeg er veldig fornøyd.

Har ikke tatt de av enda, så det har jeg ikke testet.
Jeg skal se hvordan de oppleves å kjøre med uten last( støy) i morgen, og ta de av i morgen kveld for å se hvor enkle de er å ta av/på.

elKona

Da er de( Mont Blanc Xplore takstativ RFX201 ) på ny tur til fjellet.

Strålende fornøyd.
Enkle å ta av/på. Virker svært godt festet til taket. Pene. Oppleves lydløse av meg.

Virker litt puslete med løse deler når de er av taket. Det er eneste minuset så langt.

Bestilte via autoload og fikk hentet de på postkontoret 26 timer etter bestilling. Veldig fornøyd med Autoload for hurtig ekspedering.

TorT

Har kjøpt selv også, og helt enig.
Kjøpte skiholderne på Jula, kr 999, for Mont Blanc sine egne.

Litt lyd når skiholdere ble montert, men ikke mye.


JEG

Var plutselig en på lager,så den ble bestilt :)

KnutMM

Ser det er spor på Mont Blanc som på Thule, er sporet likt slik at tilbehør fra Thule også passer her?

Powerflux

Bestilte akkurat et slikt Mont Blanc Xplore RFX201 fra AutoLad. Ser jo helt genialt ut :+1:
Spent på lydnivå med disse? Lånte i dag et Thule Rapid med firkantrør til Leafen og det bråket noe helt hinsides :o
Satser på at vingeformen demper vindsus betraktelig :+1:
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA