Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

R T F M !! Europaversjonen :) Norsk og Engelsk

Startet av Handyman, onsdag 13. februar 2019, klokken 14:08

« forrige - neste »

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

jodd

___________________________

01.03.2019: Tesla Model 3 LR AWD FSD

Magnus Hansen

Artig  :o

Den europeiske versjonen har en side 147 som nevner takstativ blant annet. Den siden er helt borte i den norske manualen

Handyman

Sitat fra: Magnus Hansen på onsdag 13. februar 2019, klokken 14:20
Artig  :o

Den europeiske versjonen har en side 147 som nevner takstativ blant annet. Den siden er helt borte i den norske manualen
Det mangler 2 sider i den norske, og de omtaler det viktigste for nordmenn....takstativ og hengerfeste.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

fredriks

Sitat fra: Handyman på onsdag 13. februar 2019, klokken 14:24
Sitat fra: Magnus Hansen på onsdag 13. februar 2019, klokken 14:20
Artig  :o

Den europeiske versjonen har en side 147 som nevner takstativ blant annet. Den siden er helt borte i den norske manualen
Det mangler 2 sider i den norske, og de omtaler det viktigste for nordmenn....takstativ og hengerfeste.

Se på side 149 i den norske manualen. Der står det beskrevet om hengerfeste ;)
2017 Hyundai Ioniq levert 07.17.
Din Model Din Model 3 ble reservert 01/04/2016.

Handyman

Sitat fra: fredriks på onsdag 13. februar 2019, klokken 14:31
Sitat fra: Handyman på onsdag 13. februar 2019, klokken 14:24
Sitat fra: Magnus Hansen på onsdag 13. februar 2019, klokken 14:20
Artig  :o

Den europeiske versjonen har en side 147 som nevner takstativ blant annet. Den siden er helt borte i den norske manualen
Det mangler 2 sider i den norske, og de omtaler det viktigste for nordmenn....takstativ og hengerfeste.

Se på side 149 i den norske manualen. Der står det beskrevet om hengerfeste ;)
Jo, men det er også i den engelske tabellen. Det er teksten som sier at hf ennå ikke støttes mm. som er mer interessant, som mangler.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Amoss

Sitat fra: Handyman på onsdag 13. februar 2019, klokken 15:01
Jo, men det er også i den engelske tabellen. Det er teksten som sier at hf ennå ikke støttes mm. som er mer interessant, som mangler.

Så da er det støttet på de norske bilene da? ;)
Model S 85D

Handyman

Sitat fra: Amoss på onsdag 13. februar 2019, klokken 17:01
Sitat fra: Handyman på onsdag 13. februar 2019, klokken 15:01
Jo, men det er også i den engelske tabellen. Det er teksten som sier at hf ennå ikke støttes mm. som er mer interessant, som mangler.

Så da er det støttet på de norske bilene da? ;)
Nei jeg vil ikke trekke noen konklusjoner, annet enn at alt fortsatt er i det blå ;-)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

geirci2

#8
Er den norske brukermanualen oversatt ifra den engelske av en fjortis?

Dumt at den norske beskriver en funksjon motsatt av den engelske (og også den amerkanske) utgaven.

SitatYou can also unlock the doors by pressing the Park button on the end of the gear selector a second time. Pressing this button once
engages the Park gear and pressing it again unlocks the  doors.

SitatDu kan også låse opp dørene ved å trykke på parkeringsknappen på enden av girspaken enda en gang. Hvis du trykker på denne knappen
kobles Park-giret ut, og trykker du på det igjen, låses dørene opp.

Ovenstående er bare ett eksempel på mange andre mistolkninger/feil i oversettelsen.
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Handyman

Dårlige og uriktige oversettelser forekommer dessverre alt for ofte hos Tesla.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Dani3l

Halvfullt vs halvtomt glass... Jeg leste igjennom hele manualen og tenkte "jøss, dette var jo ganske bra oversatt". Kan ikke være mange som både mestrer språk og har den tekniske forståelsen som kreves, som jobber som oversetter. Selvsagt ikke helt heldig når det forekommer sånne bommerter, men hvor viktig er det egentlig?
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

pekle

Blir positivt overraska hver gang noen ikke har brukt Google Translate nå for tida :D

Karma

Jeg klarer ikke å finne noe om Cruise Controll uten autopilot. Noen som har funnet dette?

Autowinder

Sitat fra: Karma på tirsdag 19. februar 2019, klokken 07:08
Jeg klarer ikke å finne noe om Cruise Controll uten autopilot. Noen som har funnet dette?
CC for bil uten AP eller CC uten AP aktivert? Det er forskjell med og uten betalt AP så vidt jeg har skjønt...
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

S4e

Sitat fra: Karma på tirsdag 19. februar 2019, klokken 07:08
Jeg klarer ikke å finne noe om Cruise Controll uten autopilot. Noen som har funnet dette?

Om du har enhanced autopilot så får du adaptiv cruise control om du tar spaken ned en gang og autopilot om du tar den ned to ganger i rekkefølge?

Har du ikke enhanced så får du vanlig cruise controll med spaken ned en gang?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA