Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

TM 3 hva får man uten enhanced AP?

Startet av Sveinaldo, onsdag 27. februar 2019, klokken 00:35

« forrige - neste »

Sveinaldo

Hei!
Ny på forumet her.

Ser etter en ny familiebil og TM3 long range ser veldig interessant ut.
Det som blir aktuelt da er å kjøpe uten EAP.

Men synes det er vanskelig å finne ut på nettsiden hva man da får inkludert.
Får man :
Automatisk nødbremse?
Ryggekamera?
Parkeringssensorer rundt hele bilen?
Parkeringsassistent?

Synes bilen er utrolig flott og passe størrelse, men etterhvert som jeg leser en del om Tesla så blir jeg litt betenkt ettersom jeg forstår ut fra nettforumer at det er en del som opplever feil med bilen sin.
Spesielt opptatt av det som har vært skrevet i det siste om bremser som har sviktet.
Er det noen som vet om hvordan situasjonen er for TM3? Kan man risikere at bremsene rett og slett plutselig ikke virker?

Takknemlig for alle svar :)

fandango

Du får alt du nevner der, utenom parkeringsassistent.

Og merk at automatisk nødbrems KUN er for å forhindre eller sørge for mindre skade ved en eventuell kollisjon. Ingen adaptiv cruisekontroll.

I bunn og grunn får du det som har med sikkerhet å gjøre, ikke det som har med bekvemmelighet å gjøre. Sentry mode er i så måte også inkludert (men ikke vanlig dashcam)

fandango

Anbefaler deg for øvrig å lese manualen, her kommer det ganske klart frem hva som er inkludert som standard og hva som krever enchanced:

https://www.tesla.com/content/dam/tesla/Ownership/Own/model_3_owners_manual_europe_no.pdf


Espen Hugaas Andersen

#3
Ville ikke bekymret meg for bremsene. Jeg gjør ikke det. Det er ingenting som tyder på at det er snakk om noe annet enn manglende påpasselighet fra eierens side.

Bare sørg for at bremseskivene er rene og pene, gjerne kjør med regen på lav om vinteren, og ta en hard nedbremsing når du begynner å kjøre for å få fjernet is og smuss, og samtidig bekrefte at bremsene fungerer. Dette er god praksis for enhver bil.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

skysurfer

Sitat fra: fandango på onsdag 27. februar 2019, klokken 08:42

I bunn og grunn får du det som har med sikkerhet å gjøre, ikke det som har med bekvemmelighet å gjøre. Sentry mode er i så måte også inkludert (men ikke vanlig dashcam)

Det står ikke noe sted at man må ha autopilot for å benytte dashcam.
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

Sveinaldo


mrexplode

Uten kjøp av EAP, får man CC, men ikke adaptiv. Slik er det i min bil.

En annen ting jeg trodde jeg ikke fikk, var visning av kjøretøy på skjerm, men det er med. Slik at man kan sjekke skjerm for biler i blindsone, svært nyttig (som selvsagt ikke er en erstattning for god gammeldags vridning av hode)
  ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA