Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

SMS - Tesla Update - Final Invoice

Startet av HvemPrompa, onsdag 13. februar 2019, klokken 11:08

« forrige - neste »

HvemPrompa

Fikk i dag SMS fra +47 59447157:

Tesla Update - Your final invoice is ready, please submit your payment for your Model 3. Payment instructions are on your invoice, available online at http://www.tesla.com/teslaaccount. Payment is needed before we can deliver your Model 3. To unsubscribe from SMS, reply STOP.

Final invoice dokumentet har vært tilgjengelig for meg i godt over én uke med VIN-nr og hele pakka....men med betalingsdetaljer IBAN, BIC. Siste 11 siffer av IBAN er jo kontonummer, så burde være rett fram dette, samt bruke fakturanummer som melding (erstatning for KID). Jeg la inn betaling dagen jeg fikk final invoice dokumentet, men avbrøt betalingen på kvelden (før transaksjonen gikk) da jeg fikk høre av andre på forumet at det ville bli sendt ut en ny final invoice med kontonummer og KID.

Siste mail fra Tesla (som havnet i søppelpost) så står det Leveringsavtale bekreftet, med henting i Drammen 1. mars 2019 kl 10:00.

Lurer på om jeg bare skal betale dette og bli ferdig med det. Er det garantert at de har bilen i Drammen den 1. mars når det står at leveringsavtalen er bekreftet?

DeepFu

Har fått samme sms, og utlevering i Tromsø 1. mars. Søskenbarnet mitt som bor i Oslo har fått beskjed om utlevering førstkommende Lørdag i Drammen, så regner med det betyr at de er rimelig sikre på at dette går glatt.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Gibblay

Jeg har fått sms i dag også. Kommer ikke til å betale før de ringer meg og bekrefter tidspunkt for utlevering. Ringte en mann fra Tesla i går og han kunne ikke garantere 27 februar som utleveringsdato, som jeg har fått mail om. Går litt over stokk og stein hos dem nå tror jeg. Mange biler som skal ut.

Fornybarbil

#3
Det er helt sykt at en så stor organisasjon kan lire av seg så mye dritprat :D

Hva med å bare IKKE si noen verdens ting? Det virker jo som om samtlige ansatte har mandat til å bare finne på noe vrøvl til kunder som ringer. Er det PR-triks?

edit: Og hva i huleste er det med alle sms'ene og mailene man skal se bort i fra? LOL - Aldri har det vært så krevende å bruke 500K på noe.

GRS

Står det feil kontonr. hos flere? Mangler siste tall, men det er jo bare å sløyfe de første på IBAN (NO57).

Finans (gjennom Tesla) er ikke trukket fra (selv om det ble funnet/bekreftet på tlf tidligere), så har fått faktura på hele beløpet.
TM3P sort/sort

Heisan

Feil kontonummer hos meg også, de har glemt å ta med siste tall
i-MiEV, Lillestrøm

P85TMS

Har fått beskjed om å betale (2xSMS), og beskjed om å ikke betale (telefon) og så beskjed om å betale (mail).
Har to final invoice. Fikk grovt estimert levering på telefon, men ingen mail eller annen kommunikasjon ang. levering.

HvemPrompa

Ringte opp levering...og de sa at oppgitt leveringstidspunkt som spesifisert i siste mail er det man skal gå ut fra, og at denne er gyldig så fremt ikke noe uforutsett dukker opp.

I melding/KID skal du også skrive inn reservasjons-nummeret ditt, så da er det avklart (i final invoice dokumentet ber de deg oppføre fakturanummer, dette er altså feil).

Mye knot, men har nå betalt til kontonr 8301.10.16653, så da er det ute av veien. Men her burde Tesla ha vært bedre forberedt med systemer og prosedyrer, er utvikler selv og kan ikke akkurat si at jeg er veldig imponert.

Lars_S

Ringte også opp levering idag.

Mailen "Leveringsavtale bekreftet" datoen her er riktig.

Min Final Invoice har riktig totalt beløp, hadde tidligere fått beskjed at jeg skulle vente på en ny med riktig konto nummer. Men det skulle jeg ikke! Fjerne de 4 første tegnene (IBAN) og resten er konto nr.

Fikk beskjed om å bruke Fakturanummer og ikke Referansenummer i meldingsboken på regningen.
Gjøre som det står i final invoice!

Betaling må være inne 7 dager før utlevering og forsikring startet 3 dager før utlevering.

2019 Tesla Model 3 LR

bno

Sitat fra: Fornybarbil på onsdag 13. februar 2019, klokken 11:40
Det er helt sykt at en så stor organisasjon kan lire av seg så mye dritprat :D

Hva med å bare IKKE si noen verdens ting? Det virker jo som om samtlige ansatte har mandat til å bare finne på noe vrøvl til kunder som ringer. Er det PR-triks?

edit: Og hva i huleste er det med alle sms'ene og mailene man skal se bort i fra? LOL - Aldri har det vært så krevende å bruke 500K på noe.
He,he da er det kanskje godt å få ut litt frustrasjon her.... :) Noe jeg i så fall skjønner veldig godt...

bno

Sitat fra: HvemPrompa på onsdag 13. februar 2019, klokken 14:14
Ringte opp levering...og de sa at oppgitt leveringstidspunkt som spesifisert i siste mail er det man skal gå ut fra, og at denne er gyldig så fremt ikke noe uforutsett dukker opp.

I melding/KID skal du også skrive inn reservasjons-nummeret ditt, så da er det avklart (i final invoice dokumentet ber de deg oppføre fakturanummer, dette er altså feil).

Mye knot, men har nå betalt til kontonr 8301.10.16653, så da er det ute av veien. Men her burde Tesla ha vært bedre forberedt med systemer og prosedyrer, er utvikler selv og kan ikke akkurat si at jeg er veldig imponert.
Burde ha satt noen av utviklerne som jobba med bilen til dette. Har drevet litt med utvikling selv også, men jeg har forståelse med tanke på antall som skal ut. På den annen side gjør de det ikke så lett for dem selv.

najtrox

Da har jeg, noe motvillig, betalt sluttfaktura selv om jeg ikke har hørt noe om endelig leveringsdato.
Har hatt 22. februar som dato lenge, og fikk sluttfaktura 06.02. Hatt VIN på alle credit notes og final invoice så regner med det er trygt nok å overføre. Kan jo håpe at de får ut fingeren og avtaler levering.

HvemPrompa

Sitat fra: najtrox på onsdag 13. februar 2019, klokken 15:21
Da har jeg, noe motvillig, betalt sluttfaktura selv om jeg ikke har hørt noe om endelig leveringsdato.
Har hatt 22. februar som dato lenge, og fikk sluttfaktura 06.02. Hatt VIN på alle credit notes og final invoice så regner med det er trygt nok å overføre. Kan jo håpe at de får ut fingeren og avtaler levering.

Litt det jeg også tenkte, betaler jeg så skjer det kanskje noe...hoppe opp til steg 3/4.
Med mitt VIN-nr 206XXX så var bilen produsert 15.jan, så da regner jeg med at den ble med Glovis Cosmos som forlot SF 19.jan.

geear

Så VIN er ikke produsert i stigende rekkefølge altså? Min har 10k lavere VIN, men er produsert 16. jan..

GL1

Sitat fra: HvemPrompa på onsdag 13. februar 2019, klokken 17:40

Litt det jeg også tenkte, betaler jeg så skjer det kanskje noe...hoppe opp til steg 3/4.
Med mitt VIN-nr 206XXX så var bilen produsert 15.jan, så da regner jeg med at den ble med Glovis Cosmos som forlot SF 19.jan.

Hvor finner man prod. dato ut fra VIN?
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA