Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vesel-Elbilforum’s review of the Taptes wireless charger for the Tesla Model 3

Startet av Vesel, tirsdag 12. februar 2019, klokken 22:22

« forrige - neste »

elbil

Med en billig USB2.0 HUB 4 Port fra Clas Ohlson , ble problemet løst slik noen har foreslått ovenfor. Huben koster bare 139 kroner, og når ladeplate ble koblet til den, kunne jeg bruke minnepinne  ,16 GB, til TeslaCam. Begge deler virker fint nå.
Peugeot iOn

tmn

Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

RuneW

Sitat fra: gruffalo på onsdag 03. april 2019, klokken 15:23
går det an å klippe av en eller to av lederne i Taptes kabelen, slik at den bare får spenning, og ikke data?

På Nomad-laderen følger det med to sett med USB-splittere, hvor den ene er "aktiv" og den andre er "passiv" (bare strøm). Muligens derfor jeg ikke har merket noen problemer. Slike splittere selger de forresten "gratis" på eBay:

https://www.ebay.com/itm/USB-2-0-A-Male-To-2-Dual-Female-Jack-Y-Splitter-Hub-Power-Cord-Adapter-Cable-New/162872667944?epid=27004680613&hash=item25ebf7af28:g:sDgAAOSwLs9aa~I7

Men jeg tør ikke stå inne for kvaliteten... De kommer i mange prisklasser så noen av dem er sikkert bra.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Snowjoggs

Noen som bestillte Taptes laderen med Quickcharge (QC) alternativet?

Jeg gjorde det og fikk med en powerbank uten noe mer info om hvordan den skal kobles.

Har koblet powerbank til ene usb inntaket i front slik at den lader den kontinuerlig, og så brukt en splitter for å koble begge ladeplatene til usb-ut på powerbank.

Problemet er at powerbank må manuelt skrus på hver gang jeg starter bilen for å få liv i plata som er ganske stress

DeepFu

Du må ha powerbank med pass-through lading. Er ikke så mange PB som har det. Merkelig at de sender med en som ikke har det. Har Taptes selv, men ikke PB.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA