Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla - spørsmål om parkering og bremser

Startet av lerkarls, onsdag 17. april 2019, klokken 14:00

« forrige - neste »

lerkarls

Har et nybegynner teslaeier spørsmål :-).

Skal ta bilen på ferje i kveld. Holder det å sette bilen i P eller er det noe ekstra man må aktivere for å få Max bremsefunksjon under overfarten?

cra

Har tatt ferge med bilen (TMS) i P i årevis uten problemer, og den er tyngre enn TM3. Uproblrematisk selv når jeg står på rampen opp/ned på hengedekk.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

lerkarls

Flott, og du må ikke ha på det lyset med hjulet som låses i tillegg til P?

helge89

Kan forresten være lurt å skru av tilt alarm på safety & security for å unngå at den går av i blant eventuelle bølger.

HCO

Jeg har forsøkt å finne ut om det ekstra trykket på "P" gjør noen forskjell, men det ser ut til at den bare gir et P-symbol i skjermen samt låser opp alle dørene.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Sulle

Så vidt jeg vet, så låser du alle fire hjulene med den knappen.
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

lerkarls

Ok så er det anbefalt å gi den et slikt ekstra trykk før ferje?

sjokomelk

Sett bilen i Park. Ett trykk.
Skru av "Tilt and intrusion" i Security-menyen for at alarmen ikke skal reagere på bølger.
Åpne døra og gå i fra bilen.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

trykkertor

Her forklarer "Like Tesla" forskjellen mellom enkel Park og parkeringsbrems.

https://youtu.be/_Cnifd78q3Y?t=35

lerkarls

Takk for svar. Får teste ut parkeringsbremsen i dag da. :-)

Tesladude

Fikk bilen tidligere denne uken, og leker meg gradvis gjennom innstillinger, og funksjoner på bilen.
I den forbindelse så ser jeg at «Security Alarm» og «Tilt / Intrusion» er enablet på bilen, men jeg har ikke mulighet til å endre disse.
Ønsker å kunne deaktivere «Tilt / Intrusion» når jeg ferjer. Noen som vet hvordan man gjør dette?
Har for øvrig sw 2019.16.3.2
Tesla Model 3 LR AWD

Solheim

Kan Sentry være på? Står alltid på dersom sentry står på.

Tesladude

Sitat fra: Solheim på lørdag 15. juni 2019, klokken 12:47
Kan Sentry være på? Står alltid på dersom sentry står på.

Takk, det var årsaken ja.
Disablet Sentry Mode, og da fikk jeg gjort endringene som var låst.
Ser også at Tilt blir enablet igjen så fort man slår på Sentry, så tydeligvis og naturlig at den må være på for at Sentry skal ha full funksjonalitet.
Tesla Model 3 LR AWD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA