Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Outlander PHEV 2019 bensinforbruk

Startet av oysf, tirsdag 12. februar 2019, klokken 12:27

« forrige - neste »

oysf

Hei

Vurderer en PHEV, men har ikke strøm i garasjen. Kommer nok ikke til å bo her mer enn 1-2 år, og vet ikke om det lønner å legge opp ladeboks pga den korte botiden. Noen som vet hvor mye en den nye Outlanderen bruker av bensin når den aldri blir ladet opp på strøm?

Speeder

Jeg har 2018 utgave men regner med de oppfører seg ganske likt når de er tomme for strøm. Mitt forbruk ligger rundt literen på mila.
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

fstromsv

Lankjøring (når jeg ligger i 70-90 km/t) har jeg hatt ca 0.7-0.75 l/mil.

Ellers kan man sjekke denne:

https://www.spritmonitor.de/en/overview/31-Mitsubishi/280-Outlander.html?fueltype=6&powerunit=2

Finnes også flere eldre tråder her i delforumet som omhandler det samme.

erik e

Er vel noen tråder om dette.    Hvor lang er en fisk ?  Sorry !   En ny PHEV bruker mindre bensin enn en 10 år gammel SUV selv om den drar på mange kilo inaktive batterier.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

espenri

Jeg har 2016 modell. Konkret eksempel forrige helg, fulllastet bil med 2 voksne og 2 barn og skiboks. Ikke strøm på batteri ved oppstart, og ikke lading i løpet av helgen:

Oslo-Hemsedal, temperaturer mellom -1 og -6, komforttemperatur på 22-23 grader i bilen. Snødekket vei, endel stillestående / saktegående kø. Brukte ca 4 timer så snitthastighet på 55km/t. 800 høydemeter stigning. Forbruk 0,84.

Hemsedal-Oslo, temperaturer mellom -5 og +3, komforttemperatur på 22-23 grader i bilen. Våt vei, god flyt i trafikken, ca 65km/t snitt. 800 høydemeter ned. Forbruk på 0,72.

Som med rekkevidde på elbil så er forbrukstall avhengig av mange variabler, men jeg synes forbruket er greit på en såpass stor bil med bensinmotor.
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

erik e

Se det ja. Flott forklart. Stemmer vel bra med min antyding . Litt mer enn ny diesel bil . God tur.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

TB

Sitat fra: oysf på tirsdag 12. februar 2019, klokken 12:27
Vurderer en PHEV, men har ikke strøm i garasjen. Kommer nok ikke til å bo her mer enn 1-2 år, og vet ikke om det lønner å legge opp ladeboks pga den korte botiden. Noen som vet hvor mye en den nye Outlanderen bruker av bensin når den aldri blir ladet opp på strøm?
Om du leier, sjekk med eier om det kan deles på kostnaden.
Om du eier - kan være du får "den rette" kjøper til å komme ved å annonsere med "med lade mulighet i garasjen".
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

hELgenen

2019 modell bruker ca 0.6-0.7 uten batteridrift. 40 mil med fullt batteri ,4 personer i bilen og full bil i lett kupert terreng gikk på 0.53/mil nå sist høst. I kaldt vær går forbruket en del opp da motoren lader batteriet som igjen driver el motoren.. Å dytte lading inn på kaldt batteri er krevende... 2019 modellen har en mer effektiv motor

espenri

Sommertid er en annen historie ja.

Det hører også med til min historie at jeg ofte starter mine langturer med "charge" for å få opp kupevarmen kjappest mulig, og fordi jeg liker å bygge opp litt buffer på batteriet som jeg bruker når jeg kjører gjennom tettsteder med 30-60kmt fartsgrense. Da slipper jeg at bensinmotoren jager ved tomt batteri. Som andre her påpeker så er ikke denne ladingen spesielt energieffektiv ved lav batteritemperatur, så det er sikkert ikke optimalt for forbruket.
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

leafnor

Gjør samme med charge, og om det betyr at en ikke har optimal drift så tenker jeg en får mer igjen med strøm ladet til batteriet fra nettet som fremdrift fremfor å varme.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA