Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ville du valgt Y dersom den fantes nå?

Startet av Bjoris, mandag 11. februar 2019, klokken 20:02

« forrige - neste »

Bjoris

Jeg er litt interessert i å sjekke ut hvor mange som nå legger mer enn 500 på bordet for en bil som egentlig ikke er slik den ideelt sett skulle vært.

Om ca 2 år kommer TMY, den blir mye lik 3 siden 76% av delen er like og uten å vite hvordan bilen blir er det vanskleig å si, men de fleste vet om de egentlig ønsket en høyere bil eller ikke. SUV er jo ekstremt mye mer populært enn sedan også...

Jeg er jo der selv, vi likte TM3 godt, men det blir nok bare enda en ventepølse på den «perfekte» bilen... Kanskje vi denne gangen bare skal vente? Tenker også at verdifallet kan bli stort disse 2 årene om TMY blir en bra bil noe jeg er helt sikker på at den blir

tmn

Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

Bjoris

Sitat fra: tmn på mandag 11. februar 2019, klokken 20:05
Ja takk begge to :D

Joda, det er alltid noen som skal ha en TMXP100D som kone bil, haha;)

GOS

Bare dersom den hadde hengerfeste og vanlige dører SAMTIDIG som at Model 3 ikke får hengerfeste.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Handyman

Sitat fra: GOS på mandag 11. februar 2019, klokken 20:07
Bare dersom den hadde hengerfeste og vanlige dører SAMTIDIG som at Model 3 ikke får hengerfeste.
Samme her.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

S4e

Sitat fra: GOS på mandag 11. februar 2019, klokken 20:07
Bare dersom den hadde hengerfeste og vanlige dører SAMTIDIG som at Model 3 ikke får hengerfeste.

Samme her. Umulig å svare på før vi får se TMY. Og i tillegg er det jo stor usikkerhet når den kommer (ikke når Elon lover den kommer eller når de starter levering USA, men når levering starter i Norge.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Magnus Hansen

Det hadde jo også vært avhengig av hvor mye kortere rekkevidde den hadde hatt. Samt evnt  hvor mye dyrere tilsvarende konfigurasjon ville vært

Bjoris

Det er naturlig å tenke at Y blir noe dyrere 5000 dollars er vel antydet samt tror jeg det er ganske åpenbart at Y får hengerfeste, tror en venter forgjeves om en håper på hengerfeste på TM3. Joda det finnes ledningsnett som tyder på det, men kan like godt være at leverandøren levere allerede nå ting som skal passe både i 3 og Y.

Dersom 3 får hengerfeste så hvorfor har de ikke levert det på S for lenge siden...?

Men nok om det, jeg tror hengerfeste og pluss 50.000 er sannsynlig, samt en del lavere rekkevidde

hgs

Sitat fra: GOS på mandag 11. februar 2019, klokken 20:07
Bare dersom den hadde hengerfeste og vanlige dører SAMTIDIG som at Model 3 ikke får hengerfeste.
Enig. Men kommer nok til å sitte med fingeren på reservasjonsknappen på lanseringsnatta uansett.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

ladov

Nei, men det er ikke sikkert den beslutningen hadde passert familierådet. :P

Spesielt kona har uttrykt ønske om 'høyere bil' mens jeg liker veldig godt formfaktoren på treern. Gir meg sportsbilvibber.. ;)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

MooCow

Om Y skal vera eit alternativ for min del så lyt han oppfylla to krav. Utsjånadsmessigt er eg redd han blir mindre vellykka (i mine auger) som X. I tillegg til at han må sjå bra ut lyt han ha varme i rattet om det skal vera aktuelt :)

Bidda

Kom med Y og jeg tar den nå selv med litt lavere rekkevidde. Blir bil 2 for slipper ikke X'n ennå    :+1:
Har eid 70 biler hittil i livet, 54 har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
TMX 75 2017 og TMY LR 2021
Kona 2020 64kWh SOLGT
TMS 85 2015 SOLGT
Polestar 3 og Tesla CT reservert ;-)

ok67

Som andre alt har sagt, kun dersom TM3 ikkje får hengarfeste og TMY får hengarfeste og normale dører.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Sulle

Blir nok S'en som byttes i Y når den tid kommer...
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: MooCow på mandag 11. februar 2019, klokken 20:41
Om Y skal vera eit alternativ for min del så lyt han oppfylla to krav. Utsjånadsmessigt er eg redd han blir mindre vellykka (i mine auger) som X. I tillegg til at han må sjå bra ut lyt han ha varme i rattet om det skal vera aktuelt :)
:+1:
+ Gabrielsen :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA