Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Innspill med ny Nissan Leaf 40/60kwh valgets kval

Startet av dfuruvar, tirsdag 15. januar 2019, klokken 13:17

« forrige - neste »

Løve

Sitat fra: gigafactory på søndag 03. februar 2019, klokken 12:58
Han spurte etter din kilde for påstanden, så fant du bare på noe tull som svar. Bra jobba.

Hvis en sitter på informasjon som motbeviser en påstand så bør en vel klare å hoste opp den informasjonen, synes du ikke  ;)

Joltus

Sitat fra: Øystein K på søndag 03. februar 2019, klokken 10:41
Sitat fra: Mr Oizo på søndag 03. februar 2019, klokken 10:03
Sitat fra: Øystein K på søndag 03. februar 2019, klokken 09:40
Og på standard Model 3 følger det med ACC og nødbrems. Så er ikke mye bak heller om så var.

Men den mangler varme i ratt!
Nei, ACC følger ikke med uten AP aktivering.

Så standard cruisecontrol da. Ok, det er litt kjipt. Bedre enn ikke noe, men er fryktelig greit når den følger trafikken

EV-FTW

Sitat fra: Joltus på søndag 03. februar 2019, klokken 17:24
Sitat fra: Øystein K på søndag 03. februar 2019, klokken 10:41
Sitat fra: Mr Oizo på søndag 03. februar 2019, klokken 10:03
Sitat fra: Øystein K på søndag 03. februar 2019, klokken 09:40
Og på standard Model 3 følger det med ACC og nødbrems. Så er ikke mye bak heller om så var.

Men den mangler varme i ratt!
Nei, ACC følger ikke med uten AP aktivering.

Så standard cruisecontrol da. Ok, det er litt kjipt. Bedre enn ikke noe, men er fryktelig greit når den følger trafikken
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Tiger123

#63
5000 stk Leaf+ i egen versjon ja, utstyrsnivå som Tekna, er det som kommer av Leaf60. Er etterspørselen høyere enn det i 2019 kan de produsere flere. Mener det var Electrek som skrev dette, han var jo invitert v Nissan til den store messa i USA, CES eller hva den heter..., husker ikke i farta.
For min del frister Tesla. Liker ideen og selskapet som sådan. Vet alle at Musk er den eneste grunderen av bilprodusenter som er i live? For det er han, og den forrige var grunderen av Chrysler, som døde i 1940! Tenk litt på det..

Men prisene ja, jeg fikk pris på Leaf60, ca kr 405 000,- ferdig på veien med vinterdekk.

Tesla model3 koster:

Bilen - 454 000
ACC - 41 000 - Må ha autopilot for å få ACC, som er inkludert på Nissan.
Lakk - 12500
Vinterdekk - 15 560,-

Totalt kr 533 880,-

Prisforskjellen er da cirka 130 000,-



Stikkkontakt

Sitat fra: Tiger123 på søndag 03. februar 2019, klokken 21:19
Vet alle at Musk er den eneste grunderen av bilprodusenter som er i live?

Nei, de som følger litt med vet at det er bare svada. Gründeren av Koeniggsegg lever ihvertfall i beste velgående.
Det samme gjør gründeren av BYD, firmaet som har solgt flest biler i verden med ledning de siste årene.

TJV

Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 03. februar 2019, klokken 21:42
Sitat fra: Tiger123 på søndag 03. februar 2019, klokken 21:19
Vet alle at Musk er den eneste grunderen av bilprodusenter som er i live?

Nei, de som følger litt med vet at det er bare svada. Gründeren av Koeniggsegg lever ihvertfall i beste velgående.
Det samme gjør gründeren av BYD, firmaet som har solgt flest biler i verden med ledning de siste årene.

Skulle akkurat til å nevne det samme som deg. Trenger bare dra over til nærmeste naboland for å se på en bilgrunder som er i live og lager biler idag. 
Og visst vi skal holde oss til elbil kan kanskje bilmerket Rimac være verdt å nevne. Kan lese mer om bilprodusenten her: https://www.tv2.no/a/9731047/
Så «alle» utenom deg Tiger123 vet nok det er flere gründere som lager biler og kan kjøre de selv idag.
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

Tiger123

Sitat fra: TJV på søndag 03. februar 2019, klokken 22:57
Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 03. februar 2019, klokken 21:42
Sitat fra: Tiger123 på søndag 03. februar 2019, klokken 21:19
Vet alle at Musk er den eneste grunderen av bilprodusenter som er i live?

Nei, de som følger litt med vet at det er bare svada. Gründeren av Koeniggsegg lever ihvertfall i beste velgående.
Det samme gjør gründeren av BYD, firmaet som har solgt flest biler i verden med ledning de siste årene.

Skulle akkurat til å nevne det samme som deg. Trenger bare dra over til nærmeste naboland for å se på en bilgrunder som er i live og lager biler idag. 
Og visst vi skal holde oss til elbil kan kanskje bilmerket Rimac være verdt å nevne. Kan lese mer om bilprodusenten her: https://www.tv2.no/a/9731047/
Så «alle» utenom deg Tiger123 vet nok det er flere gründere som lager biler og kan kjøre de selv idag.

Burde lagt til "mainstream", eller minimum 200k. Så ville flere (men fortsatt ikke alle) skjønt det. Beklager.

Uansett en avsporing, men prisforskjellen  er ihvertfall såppas stor at jeg tror mange som vurderer Leaf 60, ikke har råd til å vurdere Model 3.

turfsurf

Sitat fra: Tiger123 på søndag 03. februar 2019, klokken 21:19
ACC - 41 000 - Må ha autopilot for å få ACC, som er inkludert på Nissan.
Nå er det mye på Model 3 som man ikke får på Leaf og, så det kriteriet holder ikke vann. Vil påstå at AWD er mere verdt enn ACC.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Joltus

Vel. Personlig er eg veldig uenig.

Aldri hatt behov for 4wd. Acc brukes hele tiden

jkirkebo

Sitat fra: Joltus på mandag 04. februar 2019, klokken 07:17
Vel. Personlig er eg veldig uenig.

Aldri hatt behov for 4wd. Acc brukes hele tiden

Motsatt her. Har ofte behov for AWD, med hytte på fjellet er det meget kjekt å ha. ACC har jeg, men liker det ikke. Bruker den bare som vanlig CC og savner å kunne slå av hele greia så den blir 100% vanlig CC. Kommer til å kjøpe uten på Model 3.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

turfsurf

#70
Sitat fra: Joltus på mandag 04. februar 2019, klokken 07:17
Vel. Personlig er eg veldig uenig.

Aldri hatt behov for 4wd. Acc brukes hele tiden
Ja, veldig subjektivt. Jeg har hatt bil med ACC siden 2008, og kommer nok ikke til å kjøpe bil uten det eller AP igjen.

Men allikevel vil jeg påstå at AWD er viktigere, det bidrar til fremkommelighet og sikkerhet på en helt annen måte. Når jeg ser alle de som spinner seg inn på hovedveier uten å greie å komme seg opp i fart på vinteren og forårsaker nestenulykker så burde det nesten vært påbudt.

Edit: Og komforten for de med hytte på fjellet er jo åpenbar.

Bare så det er sagt, jeg hadde 2013 Model S uten både AWD og ACC og greide meg fint med den. Men det var utrolig deilig når D modellene kom.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Joltus

Ja det blir individuelle valg hele tiden. Som med alle andre ting!

daggad

#72
Ja en får ikke både i pose og sekk. Og det blir avveininger på hva en ønsker.
Leaf 64kw har god plass og enkelt lasterom. Det er med ACC. Pris ca 410000,- ?

Tesla M3 uten AP (41000,-) koster ca 470000,- pluss evt annen lakk enn svart.
Lavere bil, trangere bagasjeområde vanskeliggjør store ting. Men er kjapp, moderne, bedre hurtiglading, lengre serviceintervaller, godt fungerende appløsning. Veldig god rekkevidde. Kjapp levering.

Hyundai Kona. Ok utstyr. Kjekk bil å kjøre. Minuset er dårlig plass og ingen appstøtte overhodet. Lang rekkevidde. Koster ca 370000,- men lang leveringstid. Kan kjøpes av spekulanter nå til ca 400000,-

Kia e-Niro: Ok utstyr. God plass, god rekkevidde. Ingen appstøtte overhodet. Vet ikke pris fra forhandler men flippes nå for ca 450000,-. Supertreg levering foreløpig.

E-Golf, BMW i3, Ny Kia Seoul, Huyndai ioniq...

Det er fordeler og bakdeler med alle. Personlig synes jeg e-Niro og M3 er de klart mest spennende bilene under 500' nå i februar 2019. Niro er sikkert praktisk som mini-SUV ala Qashqai (som jeg har sammen med Leaf). M3 er en linjelekker sportsbil-light men lav sittestiling passer nok ikke alle. Deres annonserte model Y er nok den "perfekte" folkebilen. Jaja..vi har hørt det før..

Økonomisk og om en ser på plass, komfort og rekkevidde så tipper jeg at en nyere brukt 2018 Leaf 40kwh er et veldig godt alternativ. Fås for under 300'.
Selv betalte jeg 295000,- for min Leaf 2011 den gang den kom på markedet. En får jo klart mye mer for pengene i dag.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA