Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Eviny ladestasjoner

Startet av Lars_F, mandag 11. februar 2019, klokken 15:12

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

RFID nummeret på et bankkort kan avleses med en android telefon. Nummeret du får opp kan fint brukes som RFID på hurtigladere. Har selv lagt inn RFID nummeret på mitt SBanken kort hos Circle K. Tipper det også fungerer hos BKK. Hos Fortum og MER vil det ikke fungere, da de kun godtar nummerserier de selv legger inn.   
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

orodreth

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på torsdag 25. mars 2021, klokken 11:07
RFID nummeret på et bankkort kan avleses med en android telefon. Nummeret du får opp kan fint brukes som RFID på hurtigladere. Har selv lagt inn RFID nummeret på mitt SBanken kort hos Circle K. Tipper det også fungerer hos BKK. Hos Fortum og MER vil det ikke fungere, da de kun godtar nummerserier de selv legger inn.

Aha, takk for tips. Fikk skannet serienummeret ut av bankkortet mitt og lagt inn i circle k og bilkraft appen. Får se om det funker neste gang jeg må hurtiglade :)

hanche

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på torsdag 25. mars 2021, klokken 11:07
RFID nummeret på et bankkort kan avleses med en android telefon. Nummeret du får opp kan fint brukes som RFID på hurtigladere.
Bra. Jeg skrev at jeg ville bli veldig overrasket om det var tilfellet, men så får jeg heller leve med den overraskelsen.  8)
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Lars_F

#498
Da fikk vi en stasjon til på luften før påsken, nemlig Rema 1000 Ørsta. Ladestasjonen har fått installert to 200 kW lynladere og en en 50kW hurtiglader. Hurtigladeren ble levert med defekt skjerm, så den kommer ikke på luften før rett over påske. Men lynladerne er operative og klar til bruk.
Jobber med hurtiglading i Eviny

knute

#499
Testet den nye stasjonen ved Rema 1000 Lampeland i dag.
Bra plassering, og godt med plass til parkering og mulige utvidelser.
To tomler opp!

Fortum/Recharge sine ladere rett borte i gata kommer nok ikke til å bli mye brukt framover tror jeg.

Fikk startet lading med brikken min fra elbilforeningen, men laderen nektet å avslutte med samme brikke.
Så ikke ut som den klarte å lese av brikka etter jeg trykket på stopp.
Endte opp med å stoppe ladesesjonen via appen (beta-versjonen).
Var koblet til RLA2-1.

Forøvrig er det 3x 200kW-ladere der per i dag, og ikke 4 som annonsert.
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

SveinJ

Sitat fra: knute på søndag 28. mars 2021, klokken 22:11
Testet den nye stasjonen ved Rema 1000 Lampeland i dag.
Bra plassering, og godt med plass til parkering og mulige utvidelser.
To tomler opp!

Fortum/Recharge sine ladere rett borte i gata kommer nok ikke til å bli mye brukt framover tror jeg.

Fikk startet lading med brikken min fra elbilforeningen, men laderen nektet å avslutte med samme brikke.
Så ikke ut som den klarte å lese av brikka etter jeg trykket på stopp.
Endte opp med å stoppe ladesesjonen via appen (beta-versjonen).
Var koblet til RLA2-1.

Forøvrig er det 3x 200kW-ladere der per i dag, og ikke 4 som annonsert.

Jeg var innom der i går og da var det biler under lading på begge lokasjoner. Det er jo ikke noen vits at 50kW kunder opptar plass på 200kW ladere.

2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Dede

#501
Antar det lønner seg for biler med rask lading å bruke BKKs lynladere men ser at for oss med litt lavere fart på ladingen er det nå dårlig butikk i forhold til f.eks. den nye prisen hos fortum.  Her er hurtigladingene jeg gjorde på tur i fjor med i3 (3800km) fra stavanger til nord-norge sammenliknet med samme ladinger med nye priser.  Ladet på både Fortum, Mer og BKK ifjor - stoppet bare der det passet uten å tenke mer på det men i år ser jeg at kan jeg velge får det bli noe annet enn BKK... synd.  Gjennomsnittelig ladehastighet for bilen på hurtigladere var opp mot 45 kw så klarer meg fint med 50kw ladere (var det jeg benyttet i fjor).  Total kost med kun BKK ladere vil i år vært 2020kr men med kun ny fortumpris kr 1325 (og reell kost i fjor var 1362).  Merk dette er kun hurtiglading - jeg ladet jo også ved overnatting der det gikk + noe saktelading ellers.  Så fortsatt billig for en langtur vil noen si - men om en ønsker seg faste kunder er den nye prisen til BKK for 50kwh ladere ikke konkurransedyktig..



knute

Ikke direkte for oss med elbil, men BKK har flere jern i ilden, og synes denne var verd å dele - mobile ladekontainere på anleggsplasser:

https://www.veier24.no/artikler/mobile-ladekontainere-skal-sette-fart-i-overgangen-til-utslippsfrie-anleggsplasser/508916

Type 2-ladere på 22kW per nå, men det skal det testes hurtilading il.a. våren.
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

Lars_F

På Kokstad utenfor Bergen har vi satt i drift ny ladestasjon hos Bertel O. Steen Kokstad. Her har vi satt opp to 200 kW lynladere som kan lade fire biler samtidig. Ladestasjonen er åpen for alle og tilgjengelig hele døgnet.
Jobber med hurtiglading i Eviny

elbilist i Bergen

Verdens første lynlader for elbåt og elbil !

150 kW for elbåt og elbiler åpnet i Florø denne uken.  https://ilaks.no/verdens-forste-lynlader-for-elbat-og-elbil-apnet-i-floro/

Kamuflars

Sitat fra: elbilist i Bergen på søndag 09. mai 2021, klokken 09:42
Verdens første lynlader for elbåt og elbil !

150 kW for elbåt og elbiler åpnet i Florø denne uken.  https://ilaks.no/verdens-forste-lynlader-for-elbat-og-elbil-apnet-i-floro/

Det ser jo ut som Kempower-ladere; jeg visste ikke at BKK hadde disse? Er de installert noe annet sted, eller er Florø et prøveprosjekt?
2019 Hyundai Kona Electric, Ceramic Blue

Karsten

Sitat fra: Lars_F på mandag 21. desember 2020, klokken 16:20
Enda en ny ladestasjon kom på luften i dag. Kuben Senter på Bremnes i Bømlo kommune har fått 2 stk. lynladere på 200 kW hver og 2 stk. 22 kW normalladere.
[Fortsatt mangen som har problemer med og få ladet på denne plassen.]

Lars_F

Ny ladestasjon er i dag satt i drift ved Tuven Senter i Notodden. Her har vi satt opp 6 lynladere der 4 av dem er 200 kW og 2 er 180 kW. Alle kan lade 2 biler samtidig. Litt profilering gjenstår, men alt er klart til bruk.
Jobber med hurtiglading i Eviny

ok67

Sitat fra: Sølve på onsdag 16. september 2020, klokken 16:52
Fylkespolitikarane i Vestland ga i dag tilskot til 14 lynladere og 10  hurtigladere som særleg aukar tilbodet i distriktsområde. Totalt 24 nye hurtig/lynladere i Røldal, Bømlo, Sløvåg, Hyllestad, Askvoll, Vadheim, Loen, Balestrand og Skjolden. Alle tilskudd med unntak av et gikk til BKK.  Når disse er i drift vil alle kommunar i fylket ha eit hurtigladetilbod for elbilar.
https://innsyn.vlfk.no/Innsyn/DmbHandling/ShowDmbHandlingDocument?dmbId=2773&caseType=CasesFremlegg&registryEntryId=146854&sourceDatabase=
Den i Skjolden gikk til Luster Kommune som ser ut for å vere på leit etter partnar for å bygge og drive den, fryktar det kan ta tid...
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

SveinJ

Sitat fra: Lars_F på onsdag 12. mai 2021, klokken 10:24
Ny ladestasjon er i dag satt i drift ved Tuven Senter i Notodden. Her har vi satt opp 6 lynladere der 4 av dem er 200 kW og 2 er 180 kW. Alle kan lade 2 biler samtidig. Litt profilering gjenstår, men alt er klart til bruk.

Når jeg kjørte der kl 1500 i dag, var det fortsatt rød/hvite sperrebånd på laderne
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA