Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Eviny ladestasjoner

Startet av Lars_F, mandag 11. februar 2019, klokken 15:12

« forrige - neste »

Sølve

Så bra at Maurset er på plass.  Den er nok fylkets mest etterlengtede ladestasjon og er viktig for trafikk over Hardangervidda. 
Bergen

Lars_F

Ny ladestasjon er i dag satt i drift i Dale i Sunnfjord og er plassert ved Dale Senter. Her er det to 50 kW hurtigladere og en 150 kW lynlader.
Ladestasjonen er tilgjengelig i Bilkraft appen.
Jobber med hurtiglading i Eviny

Lars_F

To nye ladestasjoner er åpnet i Bergen i dag. Lyderhorn hurtigladestasjon (rett ved siden av Vestkanten) har fått to lynladere på 150 kW og en hurtiglader på 50 kW.
I tillegg har vi åpnet ny gigantstor ladestasjon på Oasen senter i Fyllingsdalen med hele 48 ladepunkter. Her er det 30 AC ladere i p-husene og 7 lyn-/hurtigladere (4 x 150 kW og 3x 50 kW). Lynladerne kan lade 2 biler samtidig.
Jobber med hurtiglading i Eviny

Hansi

Veldig bra tempo på utbyggingen Lars_F :)

Et spørsmål: Er ladestasjonene på Oasen senter i Fyllingsdalen åpne og tilgjengelige utenom senterets åpningstider?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

Amatøren

Sitat fra: Lars_F på mandag 06. april 2020, klokken 15:36Lynladerne kan lade 2 biler samtidig.

Når bil nummer to kommer og kobler seg på så forventer jeg halv minuttpris da ladetid en blir forlenget som følge av lavere effekt og dermed lenger ladetid.

Hvis ikke tror jeg en god del vil forsøke å parkere ved lader så det andre uttaket ikke kan brukes.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

daktari

Har dere flere lynladere enn Ionity nå? Hva er totalen til BKK nå?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

geear

Er det noen sjanse for at BKK kan finne på å skifte ut en av tre 50kW ladere med 150kW lader på Tonstad for eksempel? Hadde ikke vært feil på Sinnes heller. Jeg jublet da det kom hurtiglader i det hele tatt begge de stedene, men mye vil ha mer, nå føles 50kW som å se på maling tørke. Spesielt med henger er det ganske smertefullt.  :o

Eventuelt vurdere en 150kW på Eiken/Skeie, det er ti mil mellom Tonstad og Evje uten hurtiglader, og på Evje er det kun enkel 50kW fra Fortum. Først på Bygland er det litt bedre, med 8x150kW Tesla og to stk 50kW Fortum. Men utenom Tesla på Bygland og Hovden, så er det såvidt meg bekjent, INGEN over 50kW oppover hele Setesdal. En 150+ på Rysstad hadde vært lekkert, men er kanskje mest realistisk med Fortum, siden de allerede er etablert der.

Otkristo

Sitat fra: Hansi på mandag 06. april 2020, klokken 16:16
Veldig bra tempo på utbyggingen Lars_F :)

Et spørsmål: Er ladestasjonene på Oasen senter i Fyllingsdalen åpne og tilgjengelige utenom senterets åpningstider?

Lars_F

Hurtigladerne er tilgjengelig hele døgnet. AC ladere følger senterets åpningstider.
Jobber med hurtiglading i Eviny

Ebe

Sitat fra: Lars_F på onsdag 01. april 2020, klokken 14:43
Da har vi en god nyhet i disse koronatider. Ladestasjonen på Maurset på Hardangervidda er nå satt i drift og er klar til bruk. Her har vi installert to 150 kW lynladere og en 50 kW hurtiglader. Ladestasjonen ligger ved Maursetparken sitt nye servicebygg som ligger på høyre side ca. 500m før skitrekket på Maurseth (retning fra Eidfjord/Garen).
Veldig bra at det kommer noe i dette området, venta en stund på den! 👍🏼

Men vil det si kun én lader for chademobrukere? Og kan 50kwh-biler med CCS lade på hurtigladerne uten å betale mer? :)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

sjokomelk

Sitat fra: Ebe på torsdag 16. april 2020, klokken 13:07
Og kan 50kwh-biler med CCS lade på hurtigladerne uten å betale mer? :)
Størrelsen på batteripakken i bilen har ingen innvirkning på prisen.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

RJK

Sitat fra: sjokomelk på torsdag 16. april 2020, klokken 13:53
Sitat fra: Ebe på torsdag 16. april 2020, klokken 13:07
Og kan 50kwh-biler med CCS lade på hurtigladerne uten å betale mer? :)
Størrelsen på batteripakken i bilen har ingen innvirkning på prisen.

Rimelig sikker på at vedkommende mente 50 kW, altså effekt man kan oppnå ved lading, og ikke størrelse på batteripakken. Utfra prisstrukturen så er altså svaret at minuttpris og kWh-pris er lik, og det har lite å si.

Men størrelse på batteripakken påvirker selvsagt hvor mye du kan lade, og derved total pris for ladesesjonen.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

geear

Rimelig sikker på at sjokomelk skjønte det.  ;D :P

RJK

Sitat fra: gr på torsdag 16. april 2020, klokken 21:15
Rimelig sikker på at sjokomelk skjønte det.  ;D :P

Enten skjønte han det, noe jeg egentlig forventer at han gjorde, eller så missforsto han. Og om han forstod, så synes jeg det var et useriøst svar, og absolutt ikke til hjelp. Greit nok å spøke, men da skulle han slengt på et seriøst svar.

Det var hele grunnen  til at jeg svarte som jeg gjorde.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Lars_F

Sitat
Men vil det si kun én lader for chademobrukere? Og kan 50kwh-biler med CCS lade på hurtigladerne uten å betale mer? :)

Nei, alle 3 laderne på Maurset har CHAdeMO. Dvs. du kan lade på den du ønsker uten å betale noe ekstra. Men bilen din setter begrensning på hastigheten, så det går ikke noe fortere om du kobler deg til en lynlader vs en hurtiglader.
Jobber med hurtiglading i Eviny

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA