Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Eviny ladestasjoner

Startet av Lars_F, mandag 11. februar 2019, klokken 15:12

« forrige - neste »

Lars_F

Da fikk vi satt i drift enda en ladestasjon, og nå er Rema 1000 Åndalsnes på luften. Her har vi installert en 150 kW lynlader og to 50 kW hurtigladere.
Jobber med hurtiglading i Eviny

Otkristo

Sitat fra: Lars_F på fredag 06. mars 2020, klokken 12:59
Da fikk vi satt i drift enda en ladestasjon, og nå er Rema 1000 Åndalsnes på luften. Her har vi installert en 150 kW lynlader og to 50 kW hurtigladere.
Heia BKK! Dere gjør en kjempejobb. Stå på videre.
Planer i Spjelkavik/Ålesund ? Ser dere har en på Rema1000 Flisnes, men denne er ikke langs E39 :)

Lars_F

Sitat
Heia BKK! Dere gjør en kjempejobb. Stå på videre.
Planer i Spjelkavik/Ålesund ? Ser dere har en på Rema1000 Flisnes, men denne er ikke langs E39 :)

Rema 1000 Digernes i Skodje kjøres i gang neste uke.
Jobber med hurtiglading i Eviny

GOLF-raider

#228
Sitat fra: Lars_F på fredag 06. mars 2020, klokken 12:55
Forslaget om Singsås er notert. Vi jobber med flere lokasjoner i Trøndelag, men ting tar dessverre litt tid. Nå er det ladestasjoner i Støren og Ålen, så kanskje det blir litt overkill med Singsås også, men vi skal se på det.
Hver gang når jeg kjører elbilen min til Røros så må jeg lade to
ganger på turen oppover; først på Fortum/Støren for så å lade
en klatt hos GK i Ålen.
Det trenger jeg ikke i fremtiden når (hvis) det blir mulig å stoppe
en gang på turen for hurtiglading på Singsås. Ellers så må jeg få
legge til at jeg ikke er spesielt tilhenger av store ladeparker  ::)
TRØNDELAG
E-Golf; prod. febr. 2015 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

Thor Fivelstad

Sitat fra: Lars_F på fredag 06. mars 2020, klokken 19:18
Sitat
Heia BKK! Dere gjør en kjempejobb. Stå på videre.
Planer i Spjelkavik/Ålesund ? Ser dere har en på Rema1000 Flisnes, men denne er ikke langs E39 :)

Rema 1000 Digernes i Skodje kjøres i gang neste uke.

Flott at BKK fyller på med hurtigladere i Møre og Romsdal. Hva med Stranda? Sykkylven og Stranda er vel snart det største sorte hullet i Sør-Norge.

Lars_F

Sitat
Flott at BKK fyller på med hurtigladere i Møre og Romsdal. Hva med Stranda? Sykkylven og Stranda er vel snart det største sorte hullet i Sør-Norge.

Stranda har vi landet lokasjon og avtale, og vi håper å komme i gang i løpet av våren. Akkurat nå står det på kommunen som må få på plass noen avklaringer.
Jobber med hurtiglading i Eviny

Hyperstress

Sitat fra: Lars_F på fredag 21. februar 2020, klokken 13:53
Da har vi satt i drift ny ladestasjon på Gjermundshamn i Kvinnherad. Her har vi foreløpig montert en 150 kW lynlader og en 50 kW hurtiglader. Ladestasjonen ligger oppe ved Spar butikken.

Det er godt at det bygges ladere i stort tempo, og det er viktig at laderne fremkommer på kartene folk benytter.
Jeg brukte meldingen din over som en test på hvor lang tid det tar før ladestasjonene dukker opp på A better route planner og lignende steder/apper. Gjermundhavn har enda ikke dukket opp nå etter over 2 uker. Hvorfor tar det så lang tid? Er det dere som ikke legger inn data i NOBIL o.l. fellesdatabaser, eller er det de andre som er trege med å bruke dataene?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Lars_F

Sitat
Det er godt at det bygges ladere i stort tempo, og det er viktig at laderne fremkommer på kartene folk benytter.
Jeg brukte meldingen din over som en test på hvor lang tid det tar før ladestasjonene dukker opp på A better route planner og lignende steder/apper. Gjermundhavn har enda ikke dukket opp nå etter over 2 uker. Hvorfor tar det så lang tid? Er det dere som ikke legger inn data i NOBIL o.l. fellesdatabaser, eller er det de andre som er trege med å bruke dataene?

Gjermundshamn ligger allerede på ladestasjoner.no og i Google Maps, men ikke i abetterrouteplanner.com. Som sagt så er det stor variasjon på hvor ofte de ulike aktørene oppdaterer sine systemer med data fra fra NOBIL databasen.
Jobber med hurtiglading i Eviny

P.A.A

Oppdal trenger sårt ladestasjoner

Bolfus


GOLF-raider

#235
Sitat fra: P.A.A på mandag 09. mars 2020, klokken 17:58
Oppdal trenger sårt ladestasjoner
«Oppdal Så Klart»? Jeg har aldri opplevd ladekø der i bygda.
Fortum Ch & Dr. i Postgården,  GK i Sunndalsporten / Gjøra,
BKK i Oppdalsporten på Fagerhaug. Det eneste Dere mangler
er en lyn / hurtigladerstasjon fra enten Circle-K eller IONITY.
Cirkle-K ble nektet av kommunen på Støren å etablere seg
med ladestasjon; så hvis Oppdal kommune vil ha dem;
så må de bare melde seg på fsf !
https://elbilforum.no/index.php?topic=50199.0
TRØNDELAG
E-Golf; prod. febr. 2015 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

P.A.A

Har opplevd ladekø flere ganger på Oppdal ,stasjonen har også vært ute av drift flere ganger .Så stort turiststed som Oppdal er så er det for få ladestasjoner,Dombås har forstått det.

GOLF-raider

#237
Det er patetisk å oppleve hvor fraværende reiselivsbransjen
på Oppdal har vært når det gjelder å tilby AC-lading for
gjester som ankommer bygda i sin elbil.    :-[
«Tesla Destinaton Charging» er en ladeløsning tilpasset
gjester som ankommer etablissementet med en Tesla elbil.
https://www.tesla.com/no_NO/findus/list/chargers/Norway

For gjester som ankommer stedet i diverse andre elbiler så
bør det være tilgjengelige type-2 / AC ladebokser med minst 10
eller aller helst 16 ampere strømstyrke (eller mere)   ::)
https://www.defa.com/no/lading-elbil/

Eneste «Tesla Destination Charger» i Oppdal kommune:
https://www.tesla.com/no_NO/findus/location/charger/dc16147
TRØNDELAG
E-Golf; prod. febr. 2015 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

Lars_F

Ny BKK ladestasjon ved Rema 1000 Elnesvågen er satt i drift. Lynlader og hurtigladere.
Jobber med hurtiglading i Eviny

Lars_F

Da har vi en god nyhet i disse koronatider. Ladestasjonen på Maurset på Hardangervidda er nå satt i drift og er klar til bruk. Her har vi installert to 150 kW lynladere og en 50 kW hurtiglader. Ladestasjonen ligger ved Maursetparken sitt nye servicebygg som ligger på høyre side ca. 500m før skitrekket på Maurseth (retning fra Eidfjord/Garen).
Jobber med hurtiglading i Eviny

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA