Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Eviny ladestasjoner

Startet av Lars_F, mandag 11. februar 2019, klokken 15:12

« forrige - neste »

ThomasEL

Sitat fra: geear på fredag 23. september 2022, klokken 13:09
Sitat fra: Lars_F på fredag 23. september 2022, klokken 10:02
Ja det stemmer. Vi har overtatt alle Recharge sine lokasjoner i Setesdalen (Hovden, Valle, Rysstad, Bygland, Evje og Hægeland). De fleste steder har vi oppgradert med nye 200 kW lynladere, og vi planlegger også med ny 360 kW lader på Hovden. Vi holder på med omprofilering nå og alle stasjoner vil ha Eviny profil i løpet av kort tid. Alle ladere er på plass i Bilkraft appen.
Jippi!  :+1:

Ser i Bilkraft-appen at det nå er 4 stk 200 kW (går ut fra det er to stk delte ladere) på Rysstad - kjempeoppgradering fra de to gamle single 50 kW laderne! Meeeeget bra og svært etterlengtet!  :D

Dette er svært gode nyheter. Godt jobba :-)
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

goggo

Sitat fra: ThomasEL på fredag 23. september 2022, klokken 20:27
Sitat fra: geear på fredag 23. september 2022, klokken 13:09
Sitat fra: Lars_F på fredag 23. september 2022, klokken 10:02
Ja det stemmer. Vi har overtatt alle Recharge sine lokasjoner i Setesdalen (Hovden, Valle, Rysstad, Bygland, Evje og Hægeland). De fleste steder har vi oppgradert med nye 200 kW lynladere, og vi planlegger også med ny 360 kW lader på Hovden. Vi holder på med omprofilering nå og alle stasjoner vil ha Eviny profil i løpet av kort tid. Alle ladere er på plass i Bilkraft appen.
Jippi!  :+1:

Ser i Bilkraft-appen at det nå er 4 stk 200 kW (går ut fra det er to stk delte ladere) på Rysstad - kjempeoppgradering fra de to gamle single 50 kW laderne! Meeeeget bra og svært etterlengtet!  :D

Dette er svært gode nyheter. Godt jobba :-)

Ja det er svært gode nyheter at Eviny har overtatt her, men jeg er samtidig litt bekymra over at AC ladepunktene forsvinner.
Jeg forstår jo at det kan ha med plass å gjøre, men likevel...
Ser for eksempel at det ikke finnes et eneste Type2 ladepunkt i Evje lenger.
Og jeg som hadde tenkt meg på langtur/hyggetur til fjells med Twizyen neste sommer. Jaja - jeg får vel ta med skjøteledning og tigge strøm på bensinstasjonene sånn som vi gjorde når vi var på tur for 10 år sida.

mvh
Hugo


Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

ThomasEL

@Goggo:

At AC-punkter forsvinner til fordel for lynladere på typiske "ladestopp på farta langs hovedveien", syns jeg bare er positivt. I Setesdalen trengs det nemlig flere lynladere.

Men når det er sagt:
Jeg deler absolutt din bekymring over at det generelt finnes for få AC-ladepunkter på typiske parkeringsområder på vei oppover. Slik som i sentrum av Evje og Valle. Der burde de definitivt få på plass flere slike. Men det med AC-punkter er kanskje i større grad en infrastruktur som næringsliv og kommune bør ta initiativ til. At Eviny velger å prioritere lynladere langs hovedveien, tror jeg er lurt/riktig.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

shb

#723
Eviny har satt i drift to nye stasjoner. Rema 1000 Dokka, en Delta 200kW, så kommer en 360kW I drift om litt. Stokmarknes har fått to Delta 200kW i drift og to stk ABB 180 kW der. Rema 1000 Lampeland utvides med en Delta 200kW og en ABB 360 i dag. Rema 1000 Leknes får også en ABB 360kW nå.
Jobber med hurtiglading i Eviny
EQS 2022 og e-Golf 2020

Lars_F

#724
To nye Eviny-stasjoner ble satt i drift i går; Alti Magneten i Levanger og Alti Verdal (tidl. Bobyn). Begge steder har vi installert flere 180- og 200 kW lynladere som kan lade hhv. 12 og 8 elbiler samtidig.

Ladestasjonene står ved kjøpesenter rett ved E6 som tilbyr en rekke forskjellige butikker å handle i mens lading pågår.

Forrige uke satte vi også i drift ny ladestasjon i Vadheim (E39) på nordsiden av Sognefjorden. Denne ligger bra plassert for alle som kjører Bergen-Førde eller Bergen-Sogndal. I tillegg oppgraderte vi Joker Vossestrand på Vinje (E16) med ny 200 kW lynlader.
Jobber med hurtiglading i Eviny

ToWalkOrDrive

#725
Sitat fra: Lars_F på onsdag 03. august 2022, klokken 09:29
Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 02. august 2022, klokken 22:05
Hei Lars_F. Ser det står Eviny/Lyse på ladestasjonen på Tonstad i Agder. Vet du om det er planer om å oppgradere dette til 100+ ladere?
Lader ganske ofte der, som nødløsning, siden det er siiiiruuup. Fikk f.eks. kun 23kW fra 50kW-laderen i går på Model Y. Da jeg fikk kommet til en Tesla-lader (Vikeså) ble det 123kW.

Vil tro stedet har godt potensiale da det er relativt stor trafikk gjennom området, men hvor de fleste gjør alt for å unngå pga hastigheten.

Vi gjør oppgraderinger på ladestasjonene våre fortløpende, så vi skal se på denne. At det står Eviny/Lyse betyr at vi eier og drifter den, men at den står i Lyse sitt nettområde. TO1 ser jeg leverer maks 40 kW, så vi skal få sjekket om det kan være en defekt Power Module der.

Ser at jeg får 43kW på laderen nærmest hovedveien, så har begynt å bruke den....selv om 43 også er relativt treeegt....så lader bare for å få nok til Tesla-laderen på Vikeså når jeg har kjørt meg tom i Tonstad-området...
Har ikke prøvd den jeg tidligere opplevde saktere fart på (i det siste).
Tesla Model Y                         2021-

Selle

Sitat fra: Lars_F på fredag 23. september 2022, klokken 10:02
Sitat fra: hakotorg på torsdag 22. september 2022, klokken 15:46
Kan du si noe om laderne oppover Setesdalen Lars_F?
Står Eviny sine ladere der Recharge har hatt ladere før? Er det byttet en til en fra 50kW til 200kW ladere?

Ja det stemmer. Vi har overtatt alle Recharge sine lokasjoner i Setesdalen (Hovden, Valle, Rysstad, Bygland, Evje og Hægeland). De fleste steder har vi oppgradert med nye 200 kW lynladere, og vi planlegger også med ny 360 kW lader på Hovden. Vi holder på med omprofilering nå og alle stasjoner vil ha Eviny profil i løpet av kort tid. Alle ladere er på plass i Bilkraft appen.

Kjørte gjennom Setesdal for ett par uker siden, oppgraderingene som er gjort der er veldig bra!

Må trenger vi bare tilsvarende oppgradering i Sirdal. På Sinnes er det kaos hele tiden. Det er for få stolper, og de er plassert for tett slik at der er vanskelig å få utnyttet kapasiteten helt, spesielt i vinter, da hadde brøytemannskapene lagret store mengder snø rett ved laderne slik at det ble enda trangere. En stolpe eller to på Ådneram samt oppgradering av Byrkjedal og Tonstad kunne også lettet på trykket på Sinnes

Savner også HPC ladere langs E39, dere har ingenting mellom Ålgård og Lillesand. Spesielt mellom Ålgård og Moi er det ingen operatører jeg kjenner til som har noe bedre en 50kW
2022 Cupra Born
2022 ID.4

hakotorg

Noen som vet hvor 22kW laderene på jernbanelokket, Stavanger, er plassert?
Ser det står hurtig/lynladere på toppen, men ser ingen 22kW ladere. Er de plassert i etasjen under?

Selle

Sitat fra: hakotorg på onsdag 07. desember 2022, klokken 08:24
Noen som vet hvor 22kW laderene på jernbanelokket, Stavanger, er plassert?
Ser det står hurtig/lynladere på toppen, men ser ingen 22kW ladere. Er de plassert i etasjen under?

Det er 22kW type 2 uttak på 50kW hurtigladerne
2022 Cupra Born
2022 ID.4

SveinJ

Man jobber med nye ladere på Rjukan.

2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Lars_F

Sitat fra: SveinJ på lørdag 17. desember 2022, klokken 17:22
Man jobber med nye ladere på Rjukan.

Det er korrekt, men nå er vi ferdig. 3 lynladere (1x 200 kW og 2x 180 kW) er satt i drift i Rjukan. Her kan vi lynlade inntil 6 biler samtidig. I tillegg har vi installert 5 stk. 22 kW AC ladere for de som vil lade litt saktere.

Ladestasjonen ligger ved 'Sportsplassen' (adresse: Månaveien 11) i Rjukan.
Jobber med hurtiglading i Eviny

SveinJ

Sitat fra: Lars_F på torsdag 22. desember 2022, klokken 11:58
Sitat fra: SveinJ på lørdag 17. desember 2022, klokken 17:22
Man jobber med nye ladere på Rjukan.

Det er korrekt, men nå er vi ferdig. 3 lynladere (1x 200 kW og 2x 180 kW) er satt i drift i Rjukan. Her kan vi lynlade inntil 6 biler samtidig. I tillegg har vi installert 5 stk. 22 kW AC ladere for de som vil lade litt saktere.

Ladestasjonen ligger ved 'Sportsplassen' (adresse: Månaveien 11) i Rjukan.

Og når er dere i Austbygde?
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Lars_F

Sitat fra: SveinJ på torsdag 22. desember 2022, klokken 21:55
Og når er dere i Austbygde?

Tinn Austbygd regner vi med er på luften i løpet av januar.
Jobber med hurtiglading i Eviny

goggo

Et lite jule/nyttår ønske til deg Lars :)

Har dere fremdeles ikke vurdert ladere i Birkeland i Birkenes kommune?
Det er fremdeles dårlig med ladere i nedre del av RV41, og dessuten er Birkenes kommune fremdeles en av de få kommunene i landet som ikke har noen hurtigladere.
Nå er det gitt bevilgninger til at RV41 skal utbedres til «gul stripe hele veien» på samme måte som veien oppover Setesdalen. Dette vil nok medføre økt overføring av turisttrafikk fra kystveien E18 og inn på den indre veien RV41, som turist-markedsføres som Telemarksveien.
Jeg leste også i Birkenes lokalavisen nylig at kommunestyret har besluttet å støtte etablering av hurtigladere i 2023 budsjettet. (Se vedlagt utsnitt av artikkel)

Det idelle hadde vært et par lynladere og noen AC punkter i Birkeland sentrum (her er matbutikker og kafe og kiosk og annet), og dessuten minst noen AC punkter ved butikken i Herefoss litt lengre nord.
Her ved butikken i Herefoss er det naturlig å parkere for de som vil gå og besøke den nye dagsturhytta i nærheten, dessuten er det butikk og kafé her.

Mvh
Hugo

https://no.wikipedia.org/wiki/Riksvei_41
https://www.visittelemark.no/telemarksvegen


Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

goggo

Flott artikkel i Fædrelandsvennen om Eviny satsningen i Setesdalen.
Fint å lese at stasjonene nå er designet for at lastebiler kan bruke de også, og at ASKO skal sette inn sine nye elektriske lastebiler for å distribuere mat på hele strekningen opp til Hovden i løpet av 2023.

Mvh
Hugo

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA