Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Eviny ladestasjoner

Startet av Lars_F, mandag 11. februar 2019, klokken 15:12

« forrige - neste »

overskyet

Sitat fra: Hansi på torsdag 17. februar 2022, klokken 11:37
Hvorfor ønsker ikke Eviny (BKK) å tilby lading via Elbilforeningens nye løsning Ladeklubben? https://elbil.no/enklere-lading-pa-farten-med-ladeklubben/

Er ikke ladeklubben bare _enda_ en faktureringstjeneste ala plugsurfing? Bortsett fra at det ikke virker nedover Europa?

Vidar_S

Sitat fra: overskyet på torsdag 17. februar 2022, klokken 17:40
Sitat fra: Hansi på torsdag 17. februar 2022, klokken 11:37
Hvorfor ønsker ikke Eviny (BKK) å tilby lading via Elbilforeningens nye løsning Ladeklubben? https://elbil.no/enklere-lading-pa-farten-med-ladeklubben/

Er ikke ladeklubben bare _enda_ en faktureringstjeneste ala plugsurfing? Bortsett fra at det ikke virker nedover Europa?

Fra artikkelen det ble linket til:
Sitat
I Europa er det allerede god dekning. Den blå ladebrikken kan brukes på over 275.000 ladepunkter via de europeiske ladenettverkene Hubject, Gireve og e-clearing.net.

Men ellers enig med det du skriver altså. Det virker som om Kople, Recharge og Ionity er de som er ivrigst på å samarbeide med alle selskapene som skal gjøre det "enklere" å lade for folket. Elton (Schibsted sin samle-app for lading inkl felles fakturering) har også faktureringssamarbeid med disse tre.

Ut over disse har jo også stort sett hver bilprodusent sitt eget ladekort som tilbyr felles fakturering uavhengig av hvor man velger å lade, alle stort sett med et tillegg i pris ut over det man får med operatørens egen app.

Jeg vil anta BKK / Eviny ser litt på kost / nytte på ekstraarbeid og kostnad ved å støtte flere løsninger i forhold til potensiell ekstrainntekt og ser at det per i dag ikke nødvendigvis betaler seg å være med overalt.

Tross alt er elbileiere flest hverken med i Elbilforeningen eller bruker Elton-appen når de skal lade, mens "alle" vil tipse en ny elbileier om at de i alle fall bør laste ned appene til Mer, Fortum, Bilkraft og muligens flere om man sender inn et spørsmål på en FB-gruppe. Og med lading via deres egen app slipper de å dele inntekten med andre, får en ny registrert bruker og det kan fort være verdt mer enn å være en av mange i et utall samlefakturaløsninger.

Truls Antonsen

BKK og Mer med fler er jo med i "ladeklubben" til MB, VW og Audi...så helt uvillige er de ikke... slik sett er jo Elbilforeningen en ny leverandør..

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk


jlan

Jeg ladet på Eviny Geilo denne uken, og var ikke spesielt imponert over brøytingen. For å nå frem til panelet på søylene måtte en klatre opp på brøytekanten. Kablene lå sammenfiltret og nedsnødd/nedbrøytet, og avstanden fra brøytet område og inn til søylene var ganske knapp for biler med tilkobling på siden.  En Jaguar sto med forhjulene oppå brøytekanten.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Lars_F

#649
Da har vi hatt noen produktive dager og satt i drift følgende nye ladestasjoner:

- Fyllingsdalen i Bergen er utvidet, og har fått 3 stk. 200 kW ladere
- Alti Brotorvet i Stathelle har fått 3 stk. 200 kW ladere og 8 stk. AC ladere
- Rema 1000 Elverum har fått 2 stk. 200 kW ladere
- Strandtorget på Lillehammer har fått 4 stk. 200 kW ladere + Kempower anlegg med 6 stk. satellitter
- Malvik Senter i Hommelvik har fått 2 stk. 180/200 kW lynladere og 6 stk. AC ladere
Jobber med hurtiglading i Eviny

knute

Sitat fra: Lars_F på tirsdag 22. februar 2022, klokken 15:43
- Alti Brotorvet i Stathelle har fått 3 stk. 200 kW ladere og 6 stk. AC ladere

Supert :)

Brotorvet har jo hatt ladeplass i P-huset fra før av, to herlige Schuko'er med tvetydig merking på om man tar opp en HC-plass eller ikke, så dette var en real oppgradering.

Hvor på området er dette? I P-hus eller på utsiden en plass?

Appen viser forresten 8x AC (BT4 til BT11).
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

Glan

Er det første kempower anlegget til eveny det i Lillehammer?

Lars_F

Sitat fra: Glan på tirsdag 22. februar 2022, klokken 18:58
Er det første kempower anlegget til eveny det i Lillehammer?

Nei vi har hatt et i drift i Florø en periode.
Jobber med hurtiglading i Eviny

Lars_F

Sitat fra: knute på tirsdag 22. februar 2022, klokken 18:51

Brotorvet har jo hatt ladeplass i P-huset fra før av, to herlige Schuko'er med tvetydig merking på om man tar opp en HC-plass eller ikke, så dette var en real oppgradering.

Hvor på området er dette? I P-hus eller på utsiden en plass?

Appen viser forresten 8x AC (BT4 til BT11).

Stemmer. Det er 8 stk. AC Type 2 ladere på Brotorvet. Disse er plassert på taket av parkeringshuset.
Jobber med hurtiglading i Eviny

Hansi

Sitat fra: Hansi på torsdag 17. februar 2022, klokken 11:37
Hvorfor ønsker ikke Eviny (BKK) å tilby lading via Elbilforeningens nye løsning Ladeklubben? https://elbil.no/enklere-lading-pa-farten-med-ladeklubben/

Vil dere ikke kommentere dette?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

shb

Mener elbilforening krever 10% av omsetningen for dette. Er jo litt rart at de som krever at alle operatørene skal ha en kortleser for bankkort, lager en klubb der en må bruke brikke.
Jobber med hurtiglading i Eviny
EQS 2022 og e-Golf 2020

turfsurf

Sitat fra: shb på lørdag 26. februar 2022, klokken 13:46
Mener elbilforening krever 10% av omsetningen for dette.
Gjør de det kan de ikke regne med å få med seg mange.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Truls Antonsen

De tar jo på seg risikoen for betaling, og håndtering av denne. Og kort-avgifter, som gjerne er 2-5%.
Vil tro ladeoperatørene har en god andel av kostnadene knyttet til lading relatert til innkreving av penger...

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk


Hansi

Sitat fra: shb på lørdag 26. februar 2022, klokken 13:46
Mener elbilforening krever 10% av omsetningen for dette. Er jo litt rart at de som krever at alle operatørene skal ha en kortleser for bankkort, lager en klubb der en må bruke brikke.

Takk for tilbakemelding.

Er dette årsaken?

Slik jeg oppfatter det ønsker Elbilforeningen at å lade elbil skal være like enkelt som å fylle bensin/diesel, f.eks. ved at man bør slippe å måtte opprette kundeforhold hos en haug av ladeoperatører tilsvarende slik man slipper å opprette et kundeforhold hos hver enkelt bensinstasjonskjede. Deler av ladeoperatør-bransjen (blant annet Eviny?) ser dessverre ut til å stritte imot og ønsker tilsynelatende å gjøre det vanskelig for kunder. Jeg vil notere meg bak øret hvilke ladeoperatører som ser ut til å ville gjøre overgangen til elektrisk unødvendig komplisert og ta det med i vurderingen når jeg vurderer hvor jeg vil lade.
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

shb

Hei.
Eviny har nå betaling med Vipps. Scan koden for ladeuttaket med Vipps appen, eller direkte med kameraet. Fungerer på alle laderne til Eviny.
Jobber med hurtiglading i Eviny
EQS 2022 og e-Golf 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA