Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Eviny ladestasjoner

Startet av Lars_F, mandag 11. februar 2019, klokken 15:12

« forrige - neste »

shb

Nå er det satt i drift en 50kW lader I Dalen, Telemarkskanalen. Det kommer fire AC til bil, og 2 AC til båter på  Telemarkskanalen.
Jobber med hurtiglading i Eviny
EQS 2022 og e-Golf 2020


Kamuflars

Sitat fra: Java på tirsdag 13. juli 2021, klokken 16:55
6 x 180 kW (BKK) Alti Svolvær i drift  :)
https://chargefinder.com/no/ladestasjoner-elbil-svolvaer-alti-svolvr/zxqykp

Nå snakker vi! Det er vel mer enn de har forpliktet seg til, men de blir sikkert flittig brukt av elbilturister.
2019 Hyundai Kona Electric, Ceramic Blue

orodreth

Hei Lars_F,

Kan du svare på om BKK ser på muligheten for "Autocharge" slik som Fastned i Nederland støtter i sitt nettverk?
Altså at lader kjenner igjen CCS ID og håndterer betaling automatisk.

Benny76

Hei, Lars_F.
Jeg ladet ved det nye anlegget ved ALTI senteret i Ørsta i dag og må si at det er et veldig trivelig opplegg dere har satt opp der🙂 Sammen med laderne på Rema 1000 like ved, gir det veldig god dekning i dette området.

Jeg opplevde å ikke få til å bruke WeCharge kortet mitt (ID3 1st mover med ladekreditt). Dette er andre gangen jeg har prøvd å bruke kortet på de nye 200Kw laderne deres og andre gangen jeg har fått beskjed om ugyldig kort/id. Alle andre av de «gamle» laderne deres jeg har testet, 22-50-150Kw har virket helt fint med dette kortet. Jeg har NAF brikke registrert hos BKK og den virket på de samme «problemladerne» med en gang.
Har dere hørt noe lignende fra andre brukere?


Lars_F

Sitat fra: Benny76 på fredag 16. juli 2021, klokken 21:36
Hei, Lars_F.
Jeg ladet ved det nye anlegget ved ALTI senteret i Ørsta i dag og må si at det er et veldig trivelig opplegg dere har satt opp der🙂 Sammen med laderne på Rema 1000 like ved, gir det veldig god dekning i dette området.

Jeg opplevde å ikke få til å bruke WeCharge kortet mitt (ID3 1st mover med ladekreditt). Dette er andre gangen jeg har prøvd å bruke kortet på de nye 200Kw laderne deres og andre gangen jeg har fått beskjed om ugyldig kort/id. Alle andre av de «gamle» laderne deres jeg har testet, 22-50-150Kw har virket helt fint med dette kortet. Jeg har NAF brikke registrert hos BKK og den virket på de samme «problemladerne» med en gang.
Har dere hørt noe lignende fra andre brukere?

Alti Ørsta er en relativt ny lokasjon som ble satt i drift rett før ferien. Når du bruker WeCharge kortet så går start meldingen din via en eller flere roaming partnere før den kommer tilbake til oss. Disse bruker av og til litt tid på å få nye lokasjoner og nye ladere inn i systemene sine. Er ikke laderen registrert hos dem, så får ikke du startet lading med WeCharge. Bilkraft appen vil selvsagt fungere.
Jobber med hurtiglading i Eviny

Lars_F

Sitat fra: orodreth på fredag 16. juli 2021, klokken 08:00
Hei Lars_F,

Kan du svare på om BKK ser på muligheten for "Autocharge" slik som Fastned i Nederland støtter i sitt nettverk?
Altså at lader kjenner igjen CCS ID og håndterer betaling automatisk.

Ja det gjør vi. Vi har allerede løsningen klar, men noen av ladeprodusentene har ikke alt klart på sin side enda.
Jobber med hurtiglading i Eviny

orodreth

Sitat fra: Lars_F på onsdag 04. august 2021, klokken 10:06
Sitat fra: orodreth på fredag 16. juli 2021, klokken 08:00
Hei Lars_F,

Kan du svare på om BKK ser på muligheten for "Autocharge" slik som Fastned i Nederland støtter i sitt nettverk?
Altså at lader kjenner igjen CCS ID og håndterer betaling automatisk.

Ja det gjør vi. Vi har allerede løsningen klar, men noen av ladeprodusentene har ikke alt klart på sin side enda.

:+1:

Benny76

Sitat fra: Lars_F på onsdag 04. august 2021, klokken 10:03
Sitat fra: Benny76 på fredag 16. juli 2021, klokken 21:36
Hei, Lars_F.
Jeg ladet ved det nye anlegget ved ALTI senteret i Ørsta i dag og må si at det er et veldig trivelig opplegg dere har satt opp der🙂 Sammen med laderne på Rema 1000 like ved, gir det veldig god dekning i dette området.

Jeg opplevde å ikke få til å bruke WeCharge kortet mitt (ID3 1st mover med ladekreditt). Dette er andre gangen jeg har prøvd å bruke kortet på de nye 200Kw laderne deres og andre gangen jeg har fått beskjed om ugyldig kort/id. Alle andre av de «gamle» laderne deres jeg har testet, 22-50-150Kw har virket helt fint med dette kortet. Jeg har NAF brikke registrert hos BKK og den virket på de samme «problemladerne» med en gang.
Har dere hørt noe lignende fra andre brukere?

Alti Ørsta er en relativt ny lokasjon som ble satt i drift rett før ferien. Når du bruker WeCharge kortet så går start meldingen din via en eller flere roaming partnere før den kommer tilbake til oss. Disse bruker av og til litt tid på å få nye lokasjoner og nye ladere inn i systemene sine. Er ikke laderen registrert hos dem, så får ikke du startet lading med WeCharge. Bilkraft appen vil selvsagt fungere.

Takk, det var oppklarende. Ja, Bilkraft appen fungerte som den skulle👍

RJK

Sitat fra: Java på mandag 02. august 2021, klokken 12:57
Ny BKK ladere  :+1: - Rema 1000 Andenes
https://chargefinder.com/no/ladestasjoner-elbil-andenes-rema-1000-andenes/d95gm3

Missed it...!

Var i Andenes 27.07.21 så nesten en uke før. Men var heldig og fikk toppet opp på gratislader (AC) ved fergekaia. Betalte dog for meg ved å vippse noen kroner til det lokale idrettslaget, slik man ble oppfordret til.

Men positivt at de laderne er på plass nå.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Lars_F

I dag har vi satt i drift ny ladestasjon på Tynset, nærmere bestemt ved Alti Tynset. Her har vi installert 2 lynladere som kan lade 4 biler samtidig. Vi planlegger også med 6 stk. normalladere (AC Type 2) som vil bli montert der med det første.
Jobber med hurtiglading i Eviny

Lars_F

Ny BKK ladestasjon er satt i drift ved Alti senteret i Surnadal. Her har vi installert 2 stk. 200 kW lynladere som kan lade 4 biler samtidig. Ladestasjonen ligger rett ved innkjørselen til senteret.
Jobber med hurtiglading i Eviny

Otkristo

Sitat fra: Lars_F på onsdag 08. september 2021, klokken 11:36
Ny BKK ladestasjon er satt i drift ved Alti senteret i Surnadal. Her har vi installert 2 stk. 200 kW lynladere som kan lade 4 biler samtidig. Ladestasjonen ligger rett ved innkjørselen til senteret.

Savner skikkelige lynladere i Spjelkavik. Vet dere kommer med ladere i Ålesund sentrum, men Spjelkavik er mer sentralt.
Kan du gi oss hint om det kommer?

Maxwell_400

Sitat fra: Lars_F på onsdag 08. september 2021, klokken 11:36
Ny BKK ladestasjon er satt i drift ved Alti senteret i Surnadal. Her har vi installert 2 stk. 200 kW lynladere som kan lade 4 biler samtidig. Ladestasjonen ligger rett ved innkjørselen til senteret.
Fungerte fint på I-Pace, tommel opp for BKK.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA