Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Opel gjenopptar salget av Ampera-e

Startet av Lars C. Krogenæs, mandag 11. februar 2019, klokken 14:59

« forrige - neste »

sylwester

Altså dette er gode nyheter til de som var tidlig ute å kjøpte AE. Spørsmålet er om dette er ny batch eller om dette er biler som har tidligere havnet andre steder og som nå selges til en mer veiledende pris her i Norge. Regner jo fortsatt med at PSA er interessert i å selge egne biler og ikke AE i fremtiden.

400'kr matcher jo Leaf E+ som også har begrenset opplag i Europa. Hvis jeg husker korrekt så de har boostet prisen med 50'kr. Den er sikkert attraktiv for noen, men lurer på om ikke 50'kr er for lite hopp til at noen heller bestiller MT3LR som går litt lengre eller like langt i høyere hastighet.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Tom E.

Det er jo også et poeng at flere av oss som fikk vår AE i mai 2017 er strålende fornøyd med kvaliteten på bilen og god service hos forhandler. Jeg antar at det ikke er like enkelt hvis det oppstår et problem med en Tesla og det er over 2 timers kjøring til nærmeste service senter kontra 15 minutter til Opel forhandleren.

I alle fall basert på prisen vi betalte. Min kom på 350K med alt utstyr som kunne oppdrives, inklusiv vinterdekk på org. felg, Tectylering, lakkforsegling, frakt og omkostninger. Fikk også bra pris for innbyttebilen. Som for folk flest er det totalpakken man kjøper. Hvilket merke som står i grillen betyr jo mindre og mindre med dagens innavl i bilbransjen.

sylwester

#17
Jeg har tenkt at hvis Ampera-e-eventyret hadde vært over ville dere som fikk bil egentlig hatt en "Chevy" som PSA helst ikke vil røre etter garantitiden er ute. Jeg er fortsatt litt skeptisk siden "1500-2000" biler høres ikke ut som om de skal fortsette etter det nødvendigvis.

En Tesla har muligens en utfordring på verkstedkø, men så sant de ikke går konkurs eller kjøpes opp så vil de eie support på bilene. Nissan-serviceverksted finned det flust av, men ikke alle har kursingen til å kunne røre 400V-systemet og jeg antar at AE muligens har samme problemet. De i utkantnorge får da en utfordirng med at bilen må til Oslo.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Daniel_0007

Sitat fra: sylwester på onsdag 13. februar 2019, klokken 23:22
Jeg har tenkt at hvis Ampera-e-eventyret hadde vært over ville dere som fikk bil egentlig hatt en "Chevy" som PSA helst ikke vil røre etter garantitiden er ute. Jeg er fortsatt litt skeptisk siden "1500-2000" biler høres ikke ut som om de skal fortsette etter det nødvendigvis.

En Tesla har muligens en utfordring på verkstedkø, men så sant de ikke går konkurs eller kjøpes opp så vil de eie support på bilene. Nissan-serviceverksted finned det flust av, men ikke alle har kursingen til å kunne røre 400V-systemet og jeg antar at AE muligens har samme problemet. De i utkantnorge får da en utfordirng med at bilen må til Oslo.


Er vel litt det samme som folk kjører i daewo matiz som er en chevrolet spark, aner ikke hvor man får fikset en hvis man er så dum og eier en
Model 3 2019 LR Rwd

Bybil entusiast

Opel (Mobile i Oslo) selger nå Opel Ampera til kunder som ikke har bestilt. Bilene blir solgt og utlevert løpende. Prisen er høyere enn det står i kontraktene hos kunder på venteliste. Det er lite lojalt av Opel å gjøre dette.
Citroen Czero solgt
Nissan Leaf
VW Golf Eelectric solgt
Mercedes B electric

Balaklava

Den forstod jeg ikke. Skal Opel stoppe salget av en modell fordi noen har valgt å stå på venteliste pga av de vil ha kombinasjoner av utstyr som ikke kan kjøpes som hyllevare?

Tellus

Kjørt rundt 30.000 km med min Ampera-E og må kan underskrive på at bilen virker å holde høy kvalitet. Kun et eneste problem har jeg hatt og det er at bilen ved et par anledninger ikke har gjenkjent nøkkelen. Da må man legge nøkkelen ned i midtkonsollet for å få starte. Deretter blir nøkkelen igjen 'aktivert'

Utrolig mye elbil for pengene da jeg kjøpte den.

I dag er det flere alternativer, men sommeren 2017 var det eneste elbilen med rimelig god rekkevidde til en lav pris.

Leste at GM vurderte vinterpakke som blandt annet skulle inkludere varmepumpe. En slik pakke ville gjort Ampera-E en komplett bil (nr 2 ?) for norske forhold.

Orbit

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Tellus

Løsningen er jo å ta inn en strippet Apera og selge for rundt 325.00 kr. Burde være en god deal sammenlignet med mye annet.

Daniel_0007

Sitat fra: Tellus på onsdag 27. mars 2019, klokken 09:05
Løsningen er jo å ta inn en strippet Apera og selge for rundt 325.00 kr. Burde være en god deal sammenlignet med mye annet.

Problemet er jo at selv fullt utstyrt så mangler den vesentlig ting som adaptiv cruise kontroll samt at den har kun 50kw lader samt at jeg har hørt at setene er altfor harde og ukomfortable over lenger tid.
For 325 000 burde vært en moderat versjon og 299 000 for strippet versjon
Model 3 2019 LR Rwd

3irikur

Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 27. mars 2019, klokken 09:28
Sitat fra: Tellus på onsdag 27. mars 2019, klokken 09:05
Løsningen er jo å ta inn en strippet Apera og selge for rundt 325.00 kr. Burde være en god deal sammenlignet med mye annet.

Problemet er jo at selv fullt utstyrt så mangler den vesentlig ting som adaptiv cruise kontroll samt at den har kun 50kw lader samt at jeg har hørt at setene er altfor harde og ukomfortable over lenger tid.
For 325 000 burde vært en moderat versjon og 299 000 for strippet versjon

Tidligere amperaeier her.
Setene er harde, men om de passer deg passer de veldig godt! Jeg har kjørt 70mil i strekk (med hurtiglading da) uten at jeg følte at setet ble for galt.

Hurtiglading er dog krise. Jeg har aldri fått over 44kW, og det er bare når batteriet var ladet under 50% og det var godt og varmt. På vinter var jeg nede i 18kW - Helt krise for langtur.

Jeg er fornøyd med at jeg ikke betalte mer enn 316k da jeg fikk min, jeg hadde nok ikke gått med på å betale 400k.
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA