Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Prøvekjøring

Startet av Ae, mandag 11. februar 2019, klokken 14:49

« forrige - neste »

AJ82

Sitat fra: belsby på lørdag 16. februar 2019, klokken 22:54
Dere som nå har prøvekjørt, er det spyling på ryggekamera og fungerer det bra? Noen som har testet med night vision og regner med det er spyling på denne også?

Spyling på ryggekamera fungerer bra
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

kodax

En negativ ting jeg merket meg, men som kanskje gjelder alle Audi-er, er det totalt kaotiske rattet/hendlene. Hvilken idiot har hatt ansvar for dette? Det er vel rundt 50 knapper og hjul.
Jeg har ikke sans for Tesla M3 sitt totale fravær av ratt-kontrollere, men Audi trenger jo ikke gå helt 747 heller. Sikkert deilig for noen når alt sitter i fingrene, men det må da være bedre måter å gjøre dette på.
Forøvrig syns jeg hele cockpit-en er temmelig rotete, og det P-lyset som er skviset i mellom N og D ser ut som noe de kom på de hadde glemt og tegnet på i det bilen trillet ut av produksjonslokalet.
Jeg er temmelig sikker på at dette vil se totalt utdatert ut om ikke mange år.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Bmw_Tryne

Meget bra. Men må spørre igjen: Hva skjer med den induktive ladinga?
Hadde gledet meg til å rygge inn i garasjen mens bilen automatisk ble « klatt» ladet.
Bmw 530i G30

M8Biker

Sitat fra: kodax på søndag 17. februar 2019, klokken 00:02
En negativ ting jeg merket meg, men som kanskje gjelder alle Audi-er, er det totalt kaotiske rattet/hendlene. Hvilken idiot har hatt ansvar for dette? Det er vel rundt 50 knapper og hjul.
Jeg har ikke sans for Tesla M3 sitt totale fravær av ratt-kontrollere, men Audi trenger jo ikke gå helt 747 heller. Sikkert deilig for noen når alt sitter i fingrene, men det må da være bedre måter å gjøre dette på.
Forøvrig syns jeg hele cockpit-en er temmelig rotete, og det P-lyset som er skviset i mellom N og D ser ut som noe de kom på de hadde glemt og tegnet på i det bilen trillet ut av produksjonslokalet.
Jeg er temmelig sikker på at dette vil se totalt utdatert ut om ikke mange år.
Gikk fra BMW 5-serie til Audi i 2015 (A6 Quattro) Litt tilvenning, i forhold til knappene på rattet, men du blir fort vant til det. Audi har jo designet interiøret for at Audi eiere skal kjenne seg igjen. Smaken er selvfølgelig forskjellig, så jeg er uenig at det er rotete. Vanskelig å lage noe som alle liker.

Orbit

Ref diskusjon om kunstig motorlyd tidligere på tråden: Det er er opplegg for varslingslyd fra høyttaler som ligger foran høyre forhjul (modul R257, nr 1 på bildet nedenfor). Jeg ser at den bilen jeg prøvekjørte (Edition One) har utstyrskode GM0, dvs skal være uten dette.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

elektro

Sitat fra: Gitzern på mandag 11. februar 2019, klokken 19:48
Høres veldig mye ut som smak og behag ja. Trolig er det man prøver først det man blir vant til og det som kommer etterpå annerledes. Skal prøvekjøre Audi snart og har aldri prøvekjørt hverken Tesla eller Ipace. Såvidt kjørt en e-golf i 15 min. Ellers bare fossilt. Tipper Audien faller i smak
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

elektro

Sitat fra: Crown på tirsdag 12. februar 2019, klokken 20:10
Smak og behag. Jeg synes det er et slit med enpedalskjøring. Synes det er mye viktigere at bilen kan seile med null i regen, kjører helst med det i Ioniqen, og den har også hendler bak rattet som e-tron så dette tror jeg jeg kommer til å føle meg hjemme i :) Gleder meg til prøvekjøringen.

Samme her, har e-Golf og Tesla og foretrekker helt klart e-Golf sin løsning mht. regen.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

AJ82

Sitat fra: elektro på mandag 18. februar 2019, klokken 12:31
Sitat fra: Crown på tirsdag 12. februar 2019, klokken 20:10
Smak og behag. Jeg synes det er et slit med enpedalskjøring. Synes det er mye viktigere at bilen kan seile med null i regen, kjører helst med det i Ioniqen, og den har også hendler bak rattet som e-tron så dette tror jeg jeg kommer til å føle meg hjemme i :) Gleder meg til prøvekjøringen.

Samme her, har e-Golf og Tesla og foretrekker helt klart e-Golf sin løsning mht. regen.

Har fått prøvekjørt bilen nå. Likte veldig godt at det er enkelt å justere regen med padlene. Da er det enkelt å sette bilen i "fri" og bare la den trille, samtidig som det er fort gjort å sette på regen igjen etterpå hvis man ønsker. Deilig å slippe og ha foten på pedal hele tiden. Veldig bra løsning. Må være veldig tungvint å måtte inn på en meny for å stille på dette.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

jamez

enig med siste 2 om at det er fint å kunne sette i "fri" og rulle. Bruker girspaket på e-golfen  slik nå, ,em funka fint med padlene bak rattet på e-tron.
Likevel skulle jeg sett at padlene kunne sette på enda mer regen.

daktari

Mangler ett nivå 3 for regenerering på e-tron. Ingen biler er perfekte.

Sabla slitsomt å flikke padler forme og tilbake hele tiden istedet for bare å ha foten på pedalen.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

elektro

Sitat fra: jamez på mandag 18. februar 2019, klokken 12:59
enig med siste 2 om at det er fint å kunne sette i "fri" og rulle. Bruker girspaket på e-golfen  slik nå, ,em funka fint med padlene bak rattet på e-tron.
Likevel skulle jeg sett at padlene kunne sette på enda mer regen.

Har ikke prøvekjørt, men den ser jeg.. Har det noe å si hvilken modus man er i? Sport, Efficiency osv?

Det jeg liker på e-Golfen er spesielt å mose girspaken bakover i "B" inn mot en rundkjøring eller lignende. Den har imidlertid ikke så veldig kraftig regen, men det gir noe av samme kjøredynamikken som manuelt gir på fossil. Nå er jeg ikke tilhenger av å etterligne fossilbilens svakheter, men det er noe med å kunne trille/seile og slappe helt av i høyrefoten, samt å føle at man har full kontroll ved aktiv kjøring eller vanskelig føre.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

elektro

Sitat fra: daktari på mandag 18. februar 2019, klokken 13:20
Sabla slitsomt å flikke padler forme og tilbake hele tiden istedet for bare å ha foten på pedalen.

Synes du ikke det er slitsomt å alltid ha foten på pedalen, og passe på ikke regenerere/tape fart unødvendig? :-) Regen. er jo bare effektivt hvis du uansett skal bremse. Det er alltid bedre å trille (sjekk hvordan Teslabjørn setter bilen i N i nedoverbakker når han tester bla. Model 3 i California.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

hemi

Prøvekjøring skuffet stort, har avbestilt.

Øyvind.h

Sitat fra: elektro på mandag 18. februar 2019, klokken 13:30
Sitat fra: daktari på mandag 18. februar 2019, klokken 13:20
Sabla slitsomt å flikke padler forme og tilbake hele tiden istedet for bare å ha foten på pedalen.

Synes du ikke det er slitsomt å alltid ha foten på pedalen, og passe på ikke regenerere/tape fart unødvendig? :-)

Høres ut som et viktig poeng. Noen bare kjører, andre forsøker å hypermile. Coasting er mye mer viktig for de som forsøker å hypermile enn de som bare vil ha enklest mulig pedalbruk.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Imagine

Sitat fra: hemi på mandag 18. februar 2019, klokken 13:36
Prøvekjøring skuffet stort, har avbestilt.

Men det gikk vel mest på forhandleren og dårlig service? Er enig i det.  Hengervekt, rekkevidde, forbruk etc visste man på forhånd.

Selve bilen er jo en meget god og velkjørende elbil. Finnes jo ikke bedre den nærmeste tiden fremover kanskje ikke en gang de neste to årene. Utrolig rotete og dårlig presentert og lansert av Audi. Har kjøpt en del biler opp igjennom, det har du også. Men må si de kløner voldsomt og har et veldig firkantet system. Og info må man få tilfeldige steder. Blir i det minste fint å få selve bilen og håper det er bra service om det skulle oppstå ting som trenger service.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA