Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bytte i3 med E-Golf eller vente

Startet av bmw2002, tirsdag 05. februar 2019, klokken 15:49

« forrige - neste »

bmw2002

Hei!

Vi har i dag en i3 med minste batteri og en Jaguar I-Pace. Utfordringen er at misliker i3 / liker Jaguaren så godt at jeg ender opp med å kjøre i3.

Årsaken til at hun ikke liker i3 er:
- Ekstremt dårlig rekkevidde på vinteren
- Føles ikke spesielt god/trygg å kjøre på motorvei på vinter (selv med nye Conti dekk)
- A stolper sperrer utsikten ekstremt mye (har hatt et par nesten ulykker pga disse, noe jeg aldri har opplevd med andre biler)

For min del så fungerer ikke i3 pga rekkevidde frem og tilbake til jobb.

Sitter da igjen med noen muligheter:
- Kjøpe en brukt E-Golf til 280 000kr med lengre rekkevidde til kona (hun har kjørt bensingolf før)
- Vente på noe annet som er bedre for maks 400 000kr

Hva hadde dere valgt?

Hvilke biler kommer i løpet av det neste året som er mer spennende enn E-Golf til under 400 000kr?



Amatøren

Er dere misfornøyde med i3 (kollega liker den godt - bortsett fra litt snau rekkevidde) og hun allerede er vant til Golf så ville jeg anbefale e-Golf.

Dere må da bare se etter FL utgaven en såkalt 300 km utgave. Husk bare at det er sommer og NDEC som ikke er reell. Har både den og ny 2019 modell med WLTP angivelse. Den viser nesten riktig og har da ca 230 km rekkevidde. Ca 160 km ved -8°C, men veldig avhengig av kjørestil og hastighet man kjører i.

Selv har jeg så kort til arbeid så jeg sparer ikke på strømmen. Veldig godt med varme i bilen og gir på for å følge trafikken raskt.

Fremover..... Tja.....

I.D. serien. Sies at minste I.D. Neo kommer i 2020. Skal bli få valg av tre batteristørrelser!
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

hemi

Jeg digger min i3 120ah, rekkevidden er knall, den er vesentlig bedre enn egolf 300 også.

Har ingen problemer på vinterføre, o men jeg har de nye hakka R3 dekkene.

Men ja, du kjører ikke venstre fil i 130 i 90 sonen på snøføre. den er for lett rett og slett. Skal du pløye venstrefil er det stor tung suv og pigg som gjelder, ikke e-golf.

Stor tung tesla kan kanskje gå? du får en model 3 for 454.000, det er nærmeste jeg kan tenke meg av biler rundt 400k som tilfredstiller kravene hennes.

bmw2002


Radiobil1

Kjøp 2002 Turbo til a  ;)

Hva med Ionic?

Vi har en e-Up som jeg pendler med, en FL Golf til fruen og en Ionic til bruk til alle 3, snart 4 med lappen!

Golfen er etter min mening bittelitt bedre å kjøre enn Ionic, men bare litt.
Den har større plass og bagasjerom, og er laget som elbil,fra bunnen.

Prøv den.

hELgenen

Ny Kia Soul kommer. Større og lengre rekkevidde. Hyundai Kona om du har god tid. DS3 er en mulighet. Opel Ampera kan leveres. Ny Opel Corsa også  til høsten.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA