Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Enklest mulig barnesete som er trygt

Startet av Olemann, tirsdag 19. februar 2019, klokken 17:20

« forrige - neste »

Olemann

Lenge siden jeg forsket på dette tema for egne barn, og mye er skjedd på 20 år  :)

Jakter på minst/lettest mulig barnesete (fra 2 år) som også er sikkert nok og som ikke medfører demontering av halve bilen før det er på plass....

Stolen skal mye ut og inn av bilen, så praktiske løsninger for montering og håndterbarhet er viktig, men selvsagt må det være sikkerhetsmessig godkjent.

Noen tips ?

hELgenen

Vi hadde cybex palass fix 2. Enkel å montere. Var såpass fornøyd at det ble 3 slike...Nå er vi ferdig med det stadiet,men fungerte bra på alle våre biler,inkl. I3
Magebelte fjerner du bare når ungen er for stor...

1317142119

Vi har brukt Sybex Sirona (med forbehold om skriveleif). Den kan snus 360 grader og er fra 1 til 4 år. Om den er enkel å ta ut og inn av bilen er vel relativt, men jeg synes den er veldig enkel å bruke. I tillegg er det ekstremt nyttig å kunne snu stolen rundt når barn skal settes inn/tas ut av bilen.

DieselVegard

Sitat fra: 1317142119 på torsdag 21. februar 2019, klokken 14:13
Vi har brukt Sybex Sirona (med forbehold om skriveleif). Den kan snus 360 grader og er fra 1 til 4 år. Om den er enkel å ta ut og inn av bilen er vel relativt, men jeg synes den er veldig enkel å bruke. I tillegg er det ekstremt nyttig å kunne snu stolen rundt når barn skal settes inn/tas ut av bilen.

Den brukte vi også. Det er den eneste bakovervendte som «fungerer» i en i3.
Men, den er ikke så forbasket enkel å ta inn og ut, men det er vel i utganspunktet ingen bakovervendte med IsoFix.
Treåringen min sitter fremovervendt i en BeSafe X3, (15kg+) og den er veldig grei å flytte mellom biler til tross for Isofix.
20 Polestar 2 31000km
18 i3s 79000km
14 i3 118400km,

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA