Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ombordlader for 2011 Ion 9499A437 ønskes

Startet av Kjetil Hoel, mandag 11. februar 2019, klokken 08:48

« forrige - neste »

Kjetil Hoel

Hei, er på jakt etter ombordlader til 2011mod Ion, kan gjerne være defekt. Om det er noen som har den og vil bli kvitt den?

Mvh
Kjetil

Dani Jacobsen

#1
Hej Kjetil
Fandt du en løsning?

Jeg har netop haft sucess med at reparerer min egen onboard lader og istandsætte den og tænker at tilbyde dette som service til andre også. Men jeg holder til nær København, så det er vej fra Norge.
Derfor tænker jegatt jeg vil tilbyde oplæring til elbil værksteder også, så at de kan udføre reparationen lokalt.

God dag.

engolf

Hej!
Om inte är hemligt, vad var det som var fel på din ombordladdare, och hur omfattande var reparationen? Överkomligt för folk flest, eller krävs det speciella kunskaper?
Imponerande att du kunde reparera den, för kostnaderna för en brukt del ligger på ca 7000-12000 kr, plus eventuellt arbete...

Dani Jacobsen

Ja, jeg er også vældig glad og håber at den mye tid og utstyr investeret kan blive en god investering i eventuel arbejde med dette.

Mit kendskab til el-teori og værktøj er omfattende, da jeg også har arbejdet som opladnings installatør i mange år.

Der kræves sikkerhedsudstyr og isolerer værktøj, foruden afladning af spænding på kondensatorer i laderen. Så det er lidt omstændigt, og derfor anbefaler jeg at man får dette gjort på værksted af uddannet folk.

Feilen kan være forskellige dele. På min var flere komponenter brændt af. Det er flere timers arbejde at bytte ud til nye komponenter, men resultatet er dejlig når det kan lykkes og spare ressourcer og penge. :-)

elekTrond

Pussig nok så jeg en defekt OBC til salgs for en høvding i går. Hadde jeg bodd i nærheten av Oslo, hadde den vært min nå. Heldigvis har jeg nok av annet skrot allerede.  ;)
'13 Mjau

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA