Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

DC hjemmelader på 6-7kW

Startet av Nuvolari, mandag 15. desember 2014, klokken 21:05

« forrige - neste »

Elmo

Fordelen er at du kan lade kjapt biler som bare har 3,6 Kw ombord lader.
Ulempen er vel at du sikkert må ut med bortimot 100.000 kroner for den.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Rollep

Sitat fra: leaf-newbe på torsdag 28. januar 2016, klokken 01:43
V2G ladere er under testing i Danmark der får de som er med å prosjektet betalt for å være tilkoblet min 12 timer i døgnet tidspunktet for tilkobling er valgfritt men det er ønskelig at de er koblet til mest mulig. husker ikke helt hvor mye det var de skulle få mener huske at det var opp mot 100000 på 5 år. poenget med å ha elbiler tilkoblet er å skape et magasin/buffer for vind og solkraftverkene. mener å huske at UK og nederland også var med på test prosjektet.
Dette må jo være en utmerket måte for å degradere batteriet unødvendig raskt. Men det er jo bra at de som er med får litt erstatning for det kan umulig bli enkelt å selge elbiler som er blitt brukt på denne måten.
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

hanche

Sitat fra: Rollep på søndag 03. mars 2019, klokken 11:35
Dette må jo være en utmerket måte for å degradere batteriet unødvendig raskt.
Nå, det er fortsatt snakk om relativt moderate effekter sammenlignet med hurtigladerene man finner langs veiene.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

TB

Stikkord er V2G, strøm kan gå fra bil til nett (grid).

Det vil også være mulig å lade raskere med modeller uten raskt AC lading.

Ulempe er kostnad samt manglende standard og støtte for V2G.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Rollep

Sitat fra: hanche på søndag 03. mars 2019, klokken 21:57
Sitat fra: Rollep på søndag 03. mars 2019, klokken 11:35
Dette må jo være en utmerket måte for å degradere batteriet unødvendig raskt.
Nå, det er fortsatt snakk om relativt moderate effekter sammenlignet med hurtigladerene man finner langs veiene.
Spiller ingen rolle, hver ladesyklus degraderer batteriet. Jeg ser overhode ikke noe positivt i å bruke opp batteriet på andre ting enn det som det er beregnet på, nemlig kjøring av bilen.
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

hanche

Hmm, jeg misforsto visst. Det er V2G-aspektet du reagerer på, ikke lade-effekten. Da er jeg mer med. Og tilbøyelig til å være enig.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA