Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dørhåndtak og lange negler

Startet av las^se, søndag 10. februar 2019, klokken 16:42

« forrige - neste »

las^se

Kjenner til prøblematikken med klassiske håndtak og negler innafor håndtakene. På utstillingsmodellen i Stavanger så var det kladdenerjer og riper rundt hele håndtaket. Prøver å finne erfaringer på området. Noen som har tips?
VW e-up! -14

Virelli


stefse

Dette har allerede blitt kommentert av fruentimmeret, så vi får se hva som skjer. Dørhåndtak har vist seg å ikke være en triviell sak for Tesla. Man kunne jo f.eks. ha valgt en gammel fransk løsning som ble brukt på Renault 5 før i tiden, med dørsprekken som håndtak og åpnerspaken inni dørsprekken.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Counterpointer

Sitat fra: stefse på søndag 10. februar 2019, klokken 17:03
.......Man kunne jo f.eks. ha valgt en gammel fransk løsning .....
Franske løsninger er ikke kjent for å være hverken stabile eller holdbare.
Det er foresten en god grunn til at du ikke ser Renault 5 lengre.....

Lynkjapp

Hele poenget med Teslas forskjellige dørhåndtaksløsninger er lav luftmotstand. Renault 5 sin løsning er nok dårligere enn et helt vanlig moderne dørhåndtak i så måte. :)

las^se

Spurte om noen som hadde tips. Takk til Virelli
VW e-up! -14

kc

Er ingen ekspert på dette, men finnes det ikke blandingsprodukter av voks og ceramic coating som kanskje hjelper litt mot småriper fra negler o.l? Blir litt overkill å foliere bilen, men det vil iallefall fungere.

Roy Aasen

Da blir det kanskje å vente på den første homo sapiens brutalis, som monterer følgende:

https://www.beslagsboden.no/produkt/skuffehandtak-3/


las^se

VW e-up! -14

olavxxx

Er man redd for området bak håndtaket, håndtaket i seg selv eller området rundt håndtaket?
Jeg har begynt å tenke litt på lukking av bakluke :P

ladov

Negler?!? Da kan dere tenke dere hvordan det ser ut om bilen brukes av en maskinentrepenør som aldri tar av seg arbeidshanskene. :o


Bestikk noen med poleringsmaskin til å ta en runde der en gang i året så blir det bra..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

las^se

Sitat fra: olavxxx på søndag 10. februar 2019, klokken 21:07
Er man redd for området bak håndtaket, håndtaket i seg selv eller området rundt håndtaket?
Jeg har begynt å tenke litt på lukking av bakluke :P

Demobilen jeg så på var full av riper og kladdemerker i området rundt håndtaket. Spesielt på oversiden.
VW e-up! -14

olavxxx

Sitat fra: ladov på søndag 10. februar 2019, klokken 21:14
Negler?!? Da kan dere tenke dere hvordan det ser ut om bilen brukes av en maskinentrepenør som aldri tar av seg arbeidshanskene. :o


Bestikk noen med poleringsmaskin til å ta en runde der en gang i året så blir det bra..
Aldri for sent å bli gentleman, åpne døren for damene så man ikke får riper

mrslovvo

Liker løsningen med gentlemann.  :P
For min egen del, som kjører 99 % alene, og for andre som ikke har en gentlemann i livet, men som liker lange negler;
Bruk knoklene! Jeg er stor fan av å spare neglene for unødig "misbruk".. Hadde laange negler da jeg var å prøvesatt model 3 i Sarpsborg, fikk enkelt åpnet døra ved å bruke knoklen, istedenfor fingeren..

Cowboystrekk

Selv om en kan diskutere hvor optimal TM3 sine dørhåndtak er så synes jeg de er mye bedre enn TMS sine. Bedre holdbarhet\rimeligere reparasjoner og klemfaren er borte. Både jeg og samboer har klemt fingrene skikkelig med TMS, jada, det er sensor, men den fungerer åpenbart ikke på millisekundet. Jæ#@lig vondt var det, heller en lang negl enn en finger ifølge min samboer ;)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA