Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hadde/har Tesla strategi om å tilgode se nye kunder- långivere "glemt"

Startet av bno, søndag 10. februar 2019, klokken 10:14

« forrige - neste »

bno

Sitat fra: Medic på søndag 10. februar 2019, klokken 08:13
"...da jeg avbestiller min Tesla M3, etter å ha sponset de med reservasjon siden 31.3.16 og bestilte 6.12", og ikke hørt en dritt etterpå. Min lille protest mot hvordan Tesla behandler lojale kunder
Det kan jeg forstå godt. Det samme skjedde meg meg inntil 4.2.19 da jeg tok affære urderer nå kansellering. Reserverte og bestilte samme datoer. Beklager digresjonen...Fokuset deres synes primært å være på nye kunder det gjør meg pisset off.

Er det flere "tidligere"/ tidlige reservasjonsholdere :D enn os to som har opplevd dette? Sleng da inn en kommentar. Jeg kommer antagelig til å kansellere. Da jeg ser at det er forskjellesbehandling og mye uryddighet som jeg selv har opplevd også i prosessen siden konfig ble åpnet.
Var det en planlagt modus operandi fra (konspiratorisk ok) for å hanke inn nye kjøpere. Har man noen grunn til å være "fornærmet." Se også link under...

Selv synes jeg som utg. pkt. at Tesla er et helt fantastisk selskap som i motsetning til andre elbilprodusenter står for og holder hva de lover. At the end of the day :D :D Ellers hadde jeg ikke satt meg på reservasjonslista.

https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=44007.msg763099#msg763099

Løve

Her understrekes vel det jeg har sagt i 18 måneder nå, Tesla gir en lang beng i kundene sine. Tesla har null kontroll på rekkefølger og kønummer. Det viser seg attpåtil at en har mer igjen for å ikke stå i kø og vente i nesten tre år med å bestille. Når tesla har vært så lite lojale mot fanbasen til nå, hvordan vil det bli videre?

Tom

Det er da ingen forskjellsbehandling før di har levere biler til kunder norge..
Med alt det rotet så er det ingen garanti at du får en tidelig bil selv om du har fått vin..
Jeg har tidlige reservasjon og har kun Depositumfaktura,ser ingen grunn til å hoppe i taket av den grunn..
Har ventet over 2 år så en måned å 2 til går fint

bno


GOS


Deler overhodet ikke deres syn. Men skuffet ville jeg blitt om andre får samme spec'et bil før meg selv om de reserverte lenge etter meg. Men kunne overhodet  ikke tenkt meg å kansellere av slike grunner. Får jo ikke noen bil raskere av den grunn.! Jeg er glad for at Tesla klarer å levere så raskt og til så mange mer eller mindre i parallell.

Hva skal en oppnå med å skrive slike usaklige begrunnelser både her og på Finn?

Men kanskje de som blir så forbannet og kansellerer med en slik uttalt begrunnelse egentlig hadde tenkt å flippe bilen? (Og dermed er de ikke redelige i hva som var grunnen til kanselleringer?)
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

1000kwh

Bare du som «taper» på å kansellere.

Bedre å bare akseptere det slik det er hvis du vil ha bilen.

Utover det så ser jeg på Tesla som det selskapet som desidert tenker mest på sine kunder. Hvem andre bilfirma har en leder som hele verden kjenner til..

Løve: du er komisk  ;)

Wibla

Sitat fra: 1000kwh på søndag 10. februar 2019, klokken 11:00
Løve: du er komisk  ;)

Det er ikke uten grunn at han og enkelte andre står på ignore-lista. bno havner nok der han og.

Det er på ingen måte bra at kunder opplever så mye rot, men Tesla leverer jo faktisk biler, i strak motsetning til enkelte andre produsenter.
2018 Tesla Model S 75D

Magnus Hansen

Jeg kan skjønne det prinsipielle, men så vidt jeg har sett så er det kanskje en måned «forsinkelse» i forhold til første utlevering. Som selvfølgelig er helt uvesentlig i den store sammenheng. I tillegg slipper man det jeg mistenker blir innkjøringsproblemer på utleveringsfronten. Alt har sikkert blitt mer effektivt å strømlinjeformet når de har utlevert biler noen uker.

Man står fritt til å kansellere hvis man føler seg dårlig behandlet og at tesla lar folk snike i køen, men det viktige må vel være om dette er en bil du trenger og har lyst på.

olavxxx

Ser ikke helt problemet, verdien av reservasjonen kommer ikke på P og LR, men hvis man har en tidlig reservasjon når SR kommer. P og LR blir produsert i så store kvanta at man blir matchet en bil som er på vei fra før. Det samme vil nok skje med SR, men da vil så mange stå i kø at de må prioritere.

Men nå produserer de så mange P og LR som de klarer og sender de til Europa og Kina. Så har du litt uflaks er det færre bygd av den konfig og mange som venter på den konfig du har.

Handyman

Hvis noen nå, rett før mål, velger å avbestille så kan jeg ikke skjønne annet enn at de ikke hadde tenkt å ha bilen selv. De ser nå at det ikke vil være mulig å flippe den. Selv om det vil være litt surt om noen som ikke har reservert tidlig får bil før meg, så betyr det svært lite i denne sammenhengen. Det at de klarer å levere så store mengder som de gjør er jo bare positivt.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Løve

Sitat fra: Wibla på søndag 10. februar 2019, klokken 11:11
Sitat fra: 1000kwh på søndag 10. februar 2019, klokken 11:00
Løve: du er komisk  ;)

Det er ikke uten grunn at han og enkelte andre står på ignore-lista. bno havner nok der han og.

Det er på ingen måte bra at kunder opplever så mye rot, men Tesla leverer jo faktisk biler, i strak motsetning til enkelte andre produsenter.

Den siste setningen der er jeg helt enig i. Det er både skuffende og provoserende å se hvor motvillige Hyundai og Kia er, og så ignorante Nissan er (rapidgate og pris på stort batteri). Jeg setter min lit til at VW fra sommeren 2020 vil levere i et tempo som lett svelger unna ventelistene i Norge.

kc

Sitat fra: Løve på søndag 10. februar 2019, klokken 11:26
Sitat fra: Wibla på søndag 10. februar 2019, klokken 11:11
Sitat fra: 1000kwh på søndag 10. februar 2019, klokken 11:00
Løve: du er komisk  ;)

Det er ikke uten grunn at han og enkelte andre står på ignore-lista. bno havner nok der han og.

Det er på ingen måte bra at kunder opplever så mye rot, men Tesla leverer jo faktisk biler, i strak motsetning til enkelte andre produsenter.

Den siste setningen der er jeg helt enig i. Det er både skuffende og provoserende å se hvor motvillige Hyundai og Kia er, og så ignorante Nissan er (rapidgate og pris på stort batteri). Jeg setter min lit til at VW fra sommeren 2020 vil levere i et tempo som lett svelger unna ventelistene i Norge.

Det gjenstår og se, samtidig er jeg skeptisk til VAG som bevisst forsøker lure seg unna utslippskutt(Dieselgate). Dette handler ikke bare om en bil, men også om etikk og moral og VAG har tilsynelatende ingen av delene. De legger om til elbiler fordi de må, ikke fordi de ønsker å gjøre luften i byene renere eller "redde verden". Når det er sagt håper jeg de lykkes med MEB plattformen sin og selger og spann med biler. Jeg ønsker at Tesla skal overleve lenge nok til at skiftet til alternativ transport er kommet for å bli. Det gir mening for meg, til tross at bilene ikke er perfekte og det finnes billigere alternativer der ute som jeg fint kunne levd godt med.

bno

Sitat fra: Wibla på søndag 10. februar 2019, klokken 11:11
Sitat fra: 1000kwh på søndag 10. februar 2019, klokken 11:00
Løve: du er komisk  ;)

Det er ikke uten grunn at han og enkelte andre står på ignore-lista. bno havner nok der han og.

Det er på ingen måte bra at kunder opplever så mye rot, men Tesla leverer jo faktisk biler, i strak motsetning til enkelte andre produsenter.
Jeg stiller noen spørsmål. Er det grunn til å kansellere. Det blir da ugrei kommentar npr jeg ikke femføre noen mening. Å vær så vennlig ikke sidestill meg med denne Løve som er en pest og en plage. Jeg ser at Tesla sier en ting og gjør noe annet og når dette er åpenbart fordi de tilsynelatende ikke har helt kontroll, da er de ikke etterettelige etter mitt syn. Så har jeg vært åpenbart tolmodig, men når jeg ser alle som blir tlgodesett uten at jeg enda har tilgode å få en telefon så blir det ugreit. Å si det uten å bli kategorisert som her håper jeg du er ening i.

Flippe har for meg aldri vært et tema. jeg har også en Hyundai Kona, den kunne jeg solgt lett og byttet bort med en MR om litt, men den skal min sønn overta. Jeg flipper ikke, jeg målbærer det noen i et annet tema fremførte og ville ha noen synspunkt etter som jeg selv kjente det på samme måte, men å kansellere ugrunnet var ikke min tanke. Jeg vurdere å oppgradere til perfomance og har bedt om utsettelse som ble godkjent av Tesla den ene dagen og da synes jeg at det ikke kan forsvares da å tilordne meg VIN dagen etter. Registerer at andre her på tråden lengre opp fryktet for å få en lav VIN bil les produsert før 9.1.19 men her inne snakker motsatt av når det angikk ham selv. Slik er det.

Lynkjapp

Denne kundebehandlingen er nok enklere å forholde seg til hvis man lar være å koble sammen sine to avgjørelser.

Den første avgjørelsen i 2016:
Skal jeg sette 10000,- rentefritt inn på Teslakontoen i håp om å få min bil tidlig, men uten å vite sikkert at det gir meg noen fordeler, ja eller nei?

Den andre avgjørelsen i 2018/2019:
Skal jeg bestille bilen og gå gjennom kjøpsprosessen, kanskje med venting og rot, og ende opp med en fantastisk bil som jeg har gledet meg til i 2-3 år, ja eller nei?

Jeg ville aldri ha latt forventninger om at 10000,- i rentefritt lån skulle gi meg fordeler i køen stå mellom meg og et bilkjøp som jeg mest sannsynlig blir veldig fornøyd med.

z4rd

bno, hva er målet ditt? Kjøpe en Tesla til deg selv? Det er jo bare å kontakte Tesla direkte, hvis du vet at andre har blitt kontaktet, men ikke du. Er jo bare bra at flest mulig får muligheten til å kjøpe bilen nå.

Eller så tror jeg GOS traff spikeren på hodet med sitatet: "Men kanskje de som blir så forbannet og kansellerer med en slik uttalt begrunnelse egentlig hadde tenkt å flippe bilen? (Og dermed er de ikke redelige i hva som var grunnen til kanselleringer?)"
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA