Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vi som IKKE har fått VIN

Startet av torjze, lørdag 09. februar 2019, klokken 15:35

« forrige - neste »

geear

Sitat fra: ganton på fredag 15. februar 2019, klokken 20:07
Sitat fra: NoAmericano på fredag 15. februar 2019, klokken 07:59
Hei,

Er det noen andre enn meg på dette forumet som fremdeles ikke har fått en telefon fra Tesla(eller blitt kontaktet på andre måter) om spørsmål vedrørerende vinterdekk etc? Synes det er rart at de ikke har kontaktet meg om slike ting når bilene tilsynelatende leveres ut fra neste uke og utover.
Reserverte 1. 4 2016, bestilte 5.12, ikke hørt noe. Halvannen time i telefonk frister ikke. Tenkte å se hvor lang tid det faktisk tar, blir mer spenning ut av det

NoAmericano

Takk for mange gode svar!

Jeg tok en telefon til de tidligere i dag og fikk bestilt vinterdekk.
Forsøkte å fiske frem litt informasjon om hvor bilen befant seg, antatt levering, osv. Var dessverre ikke mange gode svar å få, men fikk beskjed om levering i mars.

torjze

Er det noen med tidlig reservasjon, uten VIN eller annen leveringsinfo, som har ringt og konfrontert Tesla?

begiljen

Sitat fra: torjze på lørdag 16. februar 2019, klokken 09:04
Er det noen med tidlig reservasjon, uten VIN eller annen leveringsinfo, som har ringt og konfrontert Tesla?

Jeg har reservasjon fra 31.03.2016 og bestilling fra 05.12.2018, ingen VIN eller annen leveringsinfo. Jeg har ringt Tesla noen ganger (senest i går). Beskjeden jeg får er at "du får sikkert VIN veldig snart", det er ikke noe mer konkret enn det å få virker det som. Jeg må innrømme at det er merkelig å lese at folk uten reservasjon, og bestilling av bil i januar med nøyaktig samme konfigurasjon som meg har fått både VIN og leveringsdato. Det jeg dog får inntrykk av er at alle skal få bilen sin ila mars. Alt i alt skal jeg klare å vente en måned ekstra, når jeg har ventet så lenge som jeg har gjort :) (men om jeg ikke får den i mars blir jeg gretten! :))
-Tesla Model 3 LR AWD 2019
-Nissan Leaf 2013 (solgt)

golo

Er det kan kanskje slik at vi som ikke har fått VIN og eller faktura alle sammen har valg en annen betalingsform enn finansiering gjennom Tesla?

Jeg har valg kontakt betaling.

begiljen

Sitat fra: golo på lørdag 16. februar 2019, klokken 15:31
Er det kan kanskje slik at vi som ikke har fått VIN og eller faktura alle sammen har valg en annen betalingsform enn finansiering gjennom Tesla?

Jeg har valg kontakt betaling.

Det stemmer i allefall for min del. Jeg betaler 80% kontant og 20% med lån gjennom Sbanken. Renten ble mye høyere gjennom DNB med ett så lite billån.
-Tesla Model 3 LR AWD 2019
-Nissan Leaf 2013 (solgt)

Virelli

Sitat fra: golo på lørdag 16. februar 2019, klokken 15:31
Er det kan kanskje slik at vi som ikke har fått VIN og eller faktura alle sammen har valg en annen betalingsform enn finansiering gjennom Tesla?

Jeg har valg kontakt betaling.
Stemmer for min del også, betaler kun kontant. Men tviler på at dette er utslagsgivende for når levering blir

Reflektor

Jeg har lån gjennom DNB/Tesla med 35% EK. Innvilget og signert i slutten av desember. Sendte min fjerde mail til dem for to dager siden. Den første ble  sendt for ca 3 uker siden. Virker dessverre umulig å bli beæret med svar.

Sverreo

Sitat fra: golo på lørdag 16. februar 2019, klokken 15:31
Er det kan kanskje slik at vi som ikke har fått VIN og eller faktura alle sammen har valg en annen betalingsform enn finansiering gjennom Tesla?

Jeg har valg kontakt betaling.


Jeg har valgt finansiering igjennom Tesla, 70%lån.
Reservasjon 06.2017
Bestilling 10.12.2018
Har verken fått sluttfaktura eller VIN.

torjze

Jeg tror i alle fall at finansieringen påvirker levering. Jeg skal finansiere via Tesla/DnB og ventet med signering av lånet til rett sum med vinterdekk lå i konfiguratoren. Måtte flere mailer frem og tilbake med Tesla for å få til dette. Har skjønt i ettertid at dette nok ikke var nødvendig.

Da alt var på plass i designdetaljer etc. og lånet var signert hos DnB hoppet plutselig ett hakk tilbake i leveringsprosessen. Nå er jeg tilbake på steg to og har kun depositumsfaktura.

GOS

Sitat fra: golo på lørdag 16. februar 2019, klokken 15:31
Er det kan kanskje slik at vi som ikke har fått VIN og eller faktura alle sammen har valg en annen betalingsform enn finansiering gjennom Tesla?

Jeg har valg kontakt betaling.

Det er nok ikke slikt.


Betaler kontant og fikk Final Invoice for 11 dager siden og VIN noen dager før det.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

EspenL1971

Sitat fra: golo på lørdag 16. februar 2019, klokken 15:31
Er det kan kanskje slik at vi som ikke har fått VIN og eller faktura alle sammen har valg en annen betalingsform enn finansiering gjennom Tesla?

Jeg har valg kontakt betaling.

Stemmer for min del også... lån gjennom sparebank.

Karma

#87
Reserverte 05.04.2017
Bestilte 11.12.2018
Bestilt svart LR med svart interiør og 18" aero.

Mye rart for min del:
1. Ble ringt i 2 sekunder fra Tesla og rakk følgelig aldri å ta telefonen
2. Ringte dem opp igjen og la inn alt de trengte av info (snakket da med en engelskmann)
3. Ble ringt opp noen uker senere av en annen - ingenting var registrert og de måtte legge inn alt på nytt
4. Ble ringt en tredje gang, og nok en gang måtte de legge inn alt på nytt
5. Fikk 3 credit notes og på den ene stod det plutselig levering Kristiansand (Jeg bor på Østlandet, og har aldri nevnt Kristiansand til noen)
6. Hadde fått prøvekjøring på Rud klokken 15:30. Måtte ta meg fri fra et møte på jobben. Når jeg kommer til Rud får jeg beskjed om at jeg er oppført 18:00.
6. For noen dager siden ble plutselig alle credit notes fjernet og nå står jeg bare igjen med depositumsfaktura

Vurderer å ringe de i morgen og høre.

Når det er sagt så er jeg verken bitter eller irritert over at jeg har "lånt" bort flere tusen til Tesla over lang tid. Dersom alle de som har forhåndsbestilt har vært med på å få Tesla til å overleve så er det bare fint :)

Jeg MÅ heller ikke ha bilen akkurat i februar, så om jeg må vente til Mars så går det sikkert også greit.

Det jeg allikevel synes er litt kjipt er den elendige kundehåndteringen de driver med og, ikke minst, den totalt fraværende oversikten det virker som de har (ref. alle mine punkter).
Det jeg også synes er litt surt (men som igjen ikke plager meg supermye) er alle som enten har reservert eller bestilt lenge etter meg og som allikevel får bilen før meg.

Men igjen....gleder meg som en liten unge til å få denne bilen, og jeg tror jeg har "rundet" youtube med TM3 videoer. Kan ikke huske å ha vært så spent siden jeg var guttunge på julaften  :laugh:

Lynkjapp

Sitat fra: Karma på søndag 17. februar 2019, klokken 11:24Det jeg også synes er litt surt (men som igjen ikke plager meg supermye) er alle som enten har reservert eller bestilt lenge etter meg og som allikevel får bilen før meg.

Det skjønner jeg veldig godt, og som en av de som reserverte og bestilte ukene før jul så har jeg ikke noe problem med at jeg fortsatt ikke har VIN eller sluttfaktura eller noe tilnærmet en sikker leveringsmåned og at tusenvis av Model 3 er på norske veier før jeg får min.

Da jeg fikk høre om Teslas lovnad om at bestilling før årsskiftet  gir levering i løpet av mars så hoppet jeg av DS3 Crossback med forventet levering tidligst i høst . Hadde til da sett for meg at den eksisterende køen til Model 3 ville ta et par år å betjene og brukte alle mulige argumenter for å rasjonalisere bort Model 3 som alternativ. :)

pets

Hvor mange er det som fortsatt ikke har hørt noe fra Tesla? Jeg reserverte i August 2018 og bestilte ved første anledning det var mulig. Har fulgt med kontinuerlig i hele januar/februar, men har ikke fått verken credit-notes, final-invoice eller VIN.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA