Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vi som IKKE har fått VIN

Startet av torjze, lørdag 09. februar 2019, klokken 15:35

« forrige - neste »

paulkristian

#30
Reservert: 04.04.2016
Bestilte: 12.12.2018
Bestilte grå AWD, svart interiør og 19" dekk. Har blitt oppringt og la da til 18" vinterhjul.
Har fått 2 credit notes, men ingen VIN eller final invoice.
Fikk beskjed om mars levering på telefon da jeg ringte dem. Han sa også at det var litt kaos så han trodde det var litt tilfeldig hvem som fikk levert når. Tidlig bestilling fikk jeg beskjed om at ikke var garanti for å få før de som bestilte nå siste 2 månedene  :-[

Edit: han jeg snakket med på telefon var fra Tesla Stavanger (ringte selv hovednummeret)

Lynkjapp

Sitat fra: paulkristian på mandag 11. februar 2019, klokken 21:53
Bestilte grå AWD, svart interiør og 19" dekk. Har blitt oppringt og la da til 18" vinterhjul.
Har fått 2 credit notes, men ingen VIN eller final invoice.
Alt dette er identisk med meg, bortsett fra at jeg ringte dem opp for å bestille vinterhjul.
Reserverte 14.12.2018
Bestilte 17.12.2018

Stigespillet

Reservert 22.12.18 (den dagen jeg og kompisen, som har bestilt og ventet i to år på denne bilen, dro og så den utstilt i Trondheim)
Bestilt 24.12.18 (som julegaven som ikke lå under treet ;) Noe jeg fortalte kona om et par dager senere, noe hun ikke var veldig happy for, da bilen vi har nå er under 1 år gammel..., men ble nesten skremt da hun fikk se den utstilt/redd for at jeg kommer til å få mindre tid i førersetet)
Midnight silver, sort interiør, AWD, EAP, 19" hjul

Ikke blitt oppringt, men gått hver eneste dag og tenkt "i dag må det da være min tur..." - men blir nok å ta en tlf ila. denne uken om jeg ikke hører noe. Tenker de egentlig/tydeligvis har nok å gjøre (i hvert fall når de driver å ringer de samme personene opp igjen og igjen :P) De må jo snart få beskjed om at jeg har lyst på vinterhjulene deres.
Har fulgt aktivt med her alt for mange ganger hver dag på ny info for TM3 folket - godt å se at det er andre i samme båt.

Ikke fått VIN eller sluttfaktura, eneste jeg har fått siden jeg reserverte og bestilte er invitasjon til Prøvekjøring - Ikke benyttet meg av det, men vært bortom og sett (siklet) på den europeiske utgaven. Har også sendt dem mail om innbyttebil for en stund siden, men da jeg ikke fikk noe svar huket jeg av på "nei" for å komme til "Steg 2" forrige uke...

Dette er en veldig annerledes prosess enn hva jeg har vært vant til når det gjelder kjøp av ny bil. Spennende, men også noe irriterende når man har tenkt til å legge igjen over an halv mill. Lurer på veldig på når jeg får ny bil nå da. Skulle helst ha solgt den jeg har først, men den brukes daglig og må derfor ha en viss peiling på når det blir.

mexigolf

Reservert 08.06.2017
Bestilt 06.12.2018
LR, MSM, EAP, svart interiør, aero, 18'' Nokian piggfri.  Ikke endret noe etter bestilling, utlevering i Tromsø. 
Fikk to credit notes forrige uke, oppringt en gang midt i januar om de vanlige tingene.

Begynner snart å grine.  Jeg er jo egentlig ikke opptatt av bil i det hele tatt, men denne VIL jeg ha!

Ushaly

Tenker også at det må være min tur nå snart.. Nesten litt rart at de som ringer inn selv for å mase får lov til å snike i køen på denne måten. Siden jeg er et godt menneske skal ikke jeg gjøre det samme  :angel:

Reservert 17.08.17
Bestilt 11.12.18
Midnight silver, sort interiør, AWD, EAP
Ikke oppringt i det hele tatt, men fyllt inn alt jeg kan på egenhånd på nettet.
Finansiering bekreftet gjennom Tesla-Santander.
Ikke tidligere Tesla-eier.

Springdale

Reserverte: 6. desember 18 - Med tanke om kjøp av SR/MR
Bestilte: 21. desember 18 - Ombestemte meg og gikk for LR AWD
Utlevering Bergen Minde
Tredjeparts finansiering (egen bank)
DBM LR AWD, 19" Sport, Sort interiør, bestilte uten EAP
Prøvde en X med EAP tidlig i januar og endret min bestilling til inkl. EAP 7. januar

Ingen oppringing men fikk en merkelig mail 4. februar som jeg svarte på og fikk lagt til vinterdekk, de sa ingenting om anslått leveringsdato selv om jeg spurte ;)

Har p.t. kun Depositumfaktura på MyTesla. Tidligere var det to fakturaer, men etter at vinterdekk ble lagt til ble disse slått sammen.

Gjør ikke noe særlig at jeg ikke får bil i februar, det mest optimale for meg hadde vært sent i mars/tidlig april, så får jeg tid til coating også før påskeferien.

mexigolf

Sitat fra: mexigolf på mandag 11. februar 2019, klokken 23:17
Begynner snart å grine.


*Snufs*, hjelper å felle en tåre eller to, der fikk jeg final invoice med VIN på mytesla.  Ikke noe utleveringsdato enda, men det er vel like om hjørnet da.

Jarv!s

Jeg ringte Tesla selv, men jeg hadde ikke fått noe VIN nummer enda. Men fortsatt estimert Mars som levering..
Jeg har derimot ikke fått noe annet dokument enn depositumfaktura og at bestillingen er endret med vinterhjul pr mail.
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

Kris_TM3

Reservert: 01.09.17
Bestilt: 11.12.18
Bestilling: Multi Coat Red, sort interiør, AWD, EAP
Annet: Oppringt for avtale om vinterdekk i januar. Kun depositumsfaktura oppgitt på teslakonto. Fått order agreement på mail som bekrefter oppdatert bestilling. Estimert levering mars.

SH aka F_P

Nå har jeg lagt ut her før, men har litt tilleggsinfo å komme med. Fikk i dag en e-post angående et tidligere spm om finansieringen som jeg ikke hadde hørt noe om. Der stod det at det var under behandling. Svarte litt småkrast tilbake at nå holdt det med ingen informasjon, og manglende levering til "første dags reservasjonsholdere". 2t etter var finansieringen ok, og det som tidligere var muntlig lovnad om levering i februar blitt til mars. Nå har de holdt meg for narr i 3 år så da er det vel min tur til å være vanskelig når de faktisk ringer og vil levere meg bil... ;)
Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no

Reflektor

Res: 01.04.16
Best 13.12.18
LR, Blå, AP, 
To sett 18".
Ikke Tesla fra før.

Utlevering Drammen. Er endret til Lillestrøm pga mars-levering, men jeg kan ikke åpne og sjekke dette på min side. Regner med det er normalt.
Blitt oppringt to ganger med samme standardspørsmål. Jeg spurte om hvilke sommerdekk bilen kom med. Det skulle han sjekke opp og sende meg på mail. Mottok deretter et tilbud om vinterdekk i stedet. Bekreftet for tredje gang at jeg skulle ha det. Spurte samtidig om sommerdekkene han egentlig skulle sende info om. Etter det har det vært stille. Har totalt sendt 3 mail uten svar. En om sommerdekk, en der jeg spurte om jeg også kunne få tilsendt invitasjon til prøvekjøring og en der jeg informerte om forsikringsselskap siden det ikke lenger var mulig å legge inn selv. Sendt på norsk og engelsk.
All kontaktinfo er korrekt. Finansiering gjennom DNB Tesla signert rett før årsskiftet. All info ble fylt ut med en gang jeg fikk tilgang. Spamboksen er kontrollert. Ikke invitert til prøvekjøring eller mottatt noe annen info. Ringt to ganger til Tesla selv for å gjøre oppmerksom på at jeg ikke mottar noe fra dem. Det ble notert. Spurte også om levering siden jeg hadde de på tråden. 1 gang: Du er i prioritert gruppe (P1) og kan forvente å få bil i februar. (Oi, det var raskt, rart jeg ikke har hørt noe. Litt gøy og litt stressende nyhet for min del) Dagen etter: (ringte for å  legge til forsikringsselskap siden siden var låst. (Greit å legge inn med en gang siden bilen plutselig skulle komme såpass fort) «P1? Aldri hørt om. Du kan forvente å få bil i mars, mest sannsynlig slutten av mars. (Ja, ja passer i grunn greit det, men ble litt pussig)

Får opp depositumsfaktura og en  bestillingsavtale uten vinterdekk. Sånn har det vært siden jeg fylte inn steg to.

skyfawn

Reservert 31.03.16
Bestilt 05.12.18
LR, Midnight silver, sort interiør, AWD, EAP
Oppringt 1 gang ang. vinterdekk og finansiering.
Levering i Bergen.   
Finansiering gjennom Tesla-DNB.
Kun fått depositumsfaktura og bestillingsavtale.
Alle opplysninger fylt inn på nett.
Tidligere Tesla-eier.

kTesla

Sitat fra: skyfawn på onsdag 13. februar 2019, klokken 07:57
Reservert 31.03.16
Bestilt 05.12.18
LR, Midnight silver, sort interiør, AWD, EAP
Oppringt 1 gang ang. vinterdekk og finansiering.
Levering i Bergen.   
Finansiering gjennom Tesla-DNB.
Kun fått depositumsfaktura og bestillingsavtale.
Alle opplysninger fylt inn på nett.
Tidligere Tesla-eier.

Hei, ser vi har veldig lik bestilling. Hvilke dekk bestilte du, originale 18''? Jeg bestilte 30.01 med 19'' og fikk Final Invoice for to dager siden med VIN-nr. (215***) Synst det var litt «unormalt» tidlig ift hva jeg leser her på forumet. Har ikke blitt kontaktet på telefon enda. Synst det er noe som skurrer

skyfawn

Sitat fra: kTesla på onsdag 13. februar 2019, klokken 09:58
Sitat fra: skyfawn på onsdag 13. februar 2019, klokken 07:57
Reservert 31.03.16
Bestilt 05.12.18
LR, Midnight silver, sort interiør, AWD, EAP
Oppringt 1 gang ang. vinterdekk og finansiering.
Levering i Bergen.   
Finansiering gjennom Tesla-DNB.
Kun fått depositumsfaktura og bestillingsavtale.
Alle opplysninger fylt inn på nett.
Tidligere Tesla-eier.

Hei, ser vi har veldig lik bestilling. Hvilke dekk bestilte du, originale 18''? Jeg bestilte 30.01 med 19'' og fikk Final Invoice for to dager siden med VIN-nr. (215***) Synst det var litt «unormalt» tidlig ift hva jeg leser her på forumet. Har ikke blitt kontaktet på telefon enda. Synst det er noe som skurrer

Bestilte 19" på sommer og 18" vinter som skulle sendes Vianor eller noe i den dur.
Han sa tidlig mars på telefon.

Ampera

Res: Juni 2017
Best 07.12.18
LR
Solid Black lakk
18-tommers Aero-felger
Alt svart Premium-interiør
Oppgradert Autopilot
18'' Nokian-vinterdekk (piggfri) med Aero-felger
Ikke Tesla fra før.

Fikk tlf nå fra Tesla Drammen om levering i begynnelsen av mars , ligger to Credit note på tesla konto men ingen final invoice med VIN.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA