Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Felgtråden

Startet av TRM, fredag 08. februar 2019, klokken 23:31

« forrige - neste »

ok67

Henta vinterhjula i dag, manglar berre bilen
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

trykkertor

Sitat fra: Inop på tirsdag 26. mars 2019, klokken 15:02
@offpist1 - hvor har du fått den spoileren fra? Fin bil :)

Vet ikke om det er denne, men her finnes ett alternativ:
https://www.bilkomponenter.no/products/karbonspoiler-tesla-model-3-trunk

helge89

Angående dekk.

Noen som har prøvd noen varianter av Pirelli P-Zero GT på denne bilen, eller i tilsvarende form og størrelse?

De ser jo ypperlige og lekre ut, men er redd for om de bråker noe mer enn nevneverdig. Spesielt siden Model 3 ikke akkurat er lydtett, dog soundproofing er bestilt.

Jeg er ute etter å sette de på noen 19". Blir vel 235/45-19 eller noe slikt tror jeg.

krister461

Har ikke klart å søke frem dette, så beklager om spørsmålet er besvart tidligere:
Har forstått det slik at P-modellene ikke kan bruke alle felger (f.eks. 18''?) fordi de har for store bremser?
Men, stemmer det at LR ikke kan bruke P-modellene sine 20''? Hva med P-modellene sine 19''? Hva er i så fall grunnen, og hvordan vet man hvilke felger som passer til hvilken modell?

noGas

Performance har litt større bremser, og en ekstra kant innerst på navet.
Bremsene begrenser utvalget som kan brukes av 18" felger, men det er endel som fremdeles passer. De aller fleste 19" passer, og selvsagt 20".

Denne ekstra kanten er ikke noe problem, noen leverandører tilpasser felgen til den, andre passer rett på osv.

20" Performance Orig passer på LR.

krister461

Takker for svar. Blir forvirret når erfarne Tesla-folk sier at P-felger ikke passer til LR: https://www.finn.no/143951896

noGas


krister461

Noen som vet hvor man får fatt i fine senterkopper til performance-felgene ala vedlagte bilde?

Passer de for Model S kanskje?

alibaba

Fulgte ikke senter kopper med?
TM3P

krister461

Nei, følger med sorte deksler ala disse:

Lynkjapp

Jeg må innrømme at jeg ikke skjønner hvorfor man har lyst å fjerne de svarte dekslene på Stiletto-felgene. Uten det dekslet så forsvinner hele designet på felgen, nemlig det at eikene går fra dekket, inn mot navet og så snur i en liten bue og går ut som neste eike, slik at eikene henger sammen som par. Isteden ser det da bare ut som en hvilken som helst felg med individuelle eiker, bare i en litt rar buet fasong.

alibaba

Sitat fra: Lynkjapp på søndag 05. mai 2019, klokken 18:55
Jeg må innrømme at jeg ikke skjønner hvorfor man har lyst å fjerne de svarte dekslene på Stiletto-felgene. Uten det dekslet så forsvinner hele designet på felgen, nemlig det at eikene går fra dekket, inn mot navet og så snur i en liten bue og går ut som neste eike, slik at eikene henger sammen som par. Isteden ser det da bare ut som en hvilken som helst felg med individuelle eiker, bare i en litt rar buet fasong.

+1
TM3P

krister461


N0ya

Sitat fra: alibaba på søndag 05. mai 2019, klokken 19:07
Sitat fra: Lynkjapp på søndag 05. mai 2019, klokken 18:55
Jeg må innrømme at jeg ikke skjønner hvorfor man har lyst å fjerne de svarte dekslene på Stiletto-felgene. Uten det dekslet så forsvinner hele designet på felgen, nemlig det at eikene går fra dekket, inn mot navet og så snur i en liten bue og går ut som neste eike, slik at eikene henger sammen som par. Isteden ser det da bare ut som en hvilken som helst felg med individuelle eiker, bare i en litt rar buet fasong.

+1

+1
2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

Amoss

Sitat fra: ganton på fredag 15. februar 2019, klokken 14:04
Noen som vet med sikkerhet at 17" felger ikke passer (ikke-performance) ? Lavprofil vinterdekk er ikke optimalt på slapseføre som vi ofte har hatt her i Østfold (men dekk er en annen tråd :-) )

Var for noen dager siden for å bytte til sommerhjul på ett dekkhotell jeg bruker. Satt og bladde i en norsk felgkatalog mens jeg ventet og fant til min overraskelse at det var tre forskjellige 17" felger tilgjengelig for Model 3. Den minste var en 7½/17" felg. Akkurat da var min bil klar, og jeg la i fra meg katalogen uten å merke meg hverken navn på felgene eller katalogutgiver eller rekke å slå opp på bilder av disse felgene :p

Så ut over at de faktisk listet disse opp for Model 3 har jeg ikke noe mer å tilføye... Andre har påpekt at klaringene nok blir i minste laget, og det har de nok også sikkert rett i.

Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA