Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mach-e noen som vet noe nyttig?

Startet av Kevz, fredag 08. februar 2019, klokken 19:46

« forrige - neste »

Kires

Ford forhandlere går ut med hurra i dag med at prisene blir som forespeilet for reservasjonsholdere og de som bestiller innen 30 dager. I grunn ikke noe å rope hurra for da jeg mener de burde tatt den litt ned, men blir bestilling uansett til uka.
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

Enlace

Var og så på Skoda E i dag. For meg står det mellom den og Forden. Må si det var en fin bil. God bagasjeplass, fine løsninger, greit interiør, 75 kg. taklast,  70 kg. på kula bak, trekkevne min. 1200 kg. pris ferdig spekket ca. kr. 530 000.

Er usikker. Den eneste forden slår den på er lenger kjørelengde på sommer (ikke varmepumpe) og bedre akselerasjon samt noen måneder på leveringstid. Venter jeg med Skoda bestillingen mister jeg min tidlige leveringsplass. Har  uansett to nesten fullverdige elbiler Ampera E og TM 3 LR i dag så kan vente!

Kona mener Forden er "harry" og Skodaen "kjedelig". Uansett å betale over kr. 600 000,- for en bil er uaktuelt.

RJK

Om dere har tid å vente, er TMY aktuelt, eller vil dere ha noe annet som alternativ til TM3?
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Kires på torsdag 10. september 2020, klokken 10:52
Ford forhandlere går ut med hurra i dag med at prisene blir som forespeilet for reservasjonsholdere og de som bestiller innen 30 dager. I grunn ikke noe å rope hurra for da jeg mener de burde tatt den litt ned, men blir bestilling uansett til uka.
Da blir det å egentlig å avvente priser på vinterdekk, hengerfeste , evt bagasjeromsmatte  - men ikke minst forventet utleveringsdato den 17/9 som avgjør om jeg skriver kontrakt eller ikke.

Var egentlig klar til å signere på Enyaq X80 helt til forventet leveringstid ble avdekket.

Enyaq'en ticket flere bokser på fornuftarket, men MME er "hjertet" nærmest selv om det er en del mangler på ønskelisten av utsyr og egenskaper (og et godt stykke fra den Mustang GT convertible'en jeg hadde da vi bodde i Canada for et tiår siden).

Backup er en tidlig Model Y reservasjon.

Kires

I følge en post på FB skal info om vinterhjul, finansiering osv komme okt-nov. Levering skal fortsatt være tidlig 2021.

Her blir det bestilling av en Rapid Red, gleder meg som fy😁 noen upraktiske kameler skal jeg skal jeg godta for å kjøre denne over en skoda
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#395
Sitat fra: Kires på lørdag 12. september 2020, klokken 08:21
I følge en post på FB skal info om vinterhjul, finansiering osv komme okt-nov.
...

Det betyr at de kan ta en "Jaguar" og sette priser på vinterhjul og hengerfeste astronomisk høyt. Siden det er flere 3. parts alternativer blir det til syvende og sist Ford forhandleren som har mest å tape på manglende salg av evt. overpriset ettermontert utstyr.

(Jeg droppet den FB gruppa for en god stund siden den ble administrert som en tåpelig fan-boy klubb som slettet innlegg hvis noen sammenliknet med f.eks. Tesla i et innlegg. Eneste som fikk stå var angrep på andre merker etc. Jeg har lite toleranse overfor Fanboy innstillinger hvor man på død og liv skal ha en Trumps nedtrakking av andre og kun tillater forguding av "sitt" merke/idol).

telcontar

Hvor vanskelig er det egentlig å få på plass priser for vinterdekk og hf? Bilen har jo tross alt vært lansert siden nov.

Synes det hele er latterlig labert av Ford

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Er det noen som signerer kjøpsavtale på Mustang Mach-e og får en estimert leveringsdato?

makki

#398
Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på torsdag 17. september 2020, klokken 10:14
Er det noen som signerer kjøpsavtale på Mustang Mach-e og får en estimert leveringsdato?

Ikke ennå, ford oppdaterer mine sider ser jeg nå...skal i i fra her.

Minesider nå*** klar for bestilling, bekreft din bestilling før 01.12.2020, linken fortsatt under oppdarering i ford mine sider, har ikke fått ennå email fra ford.

makki

#399
Nå er klar for å bestille totalpris 602900kr utenom vinter dekk,med ford finans 1,99% rente, effektiv 2,45% men ser ikke noe estimert dato, derfor sendte forhandleren email om det, svar fra forhandler(vet kø nr), januar-mars 2021(første leveranse).

hilts

Noen som nå har hørt noe eller snakket med forhandler om forandring av spec før bekreftelse av bestillingen?

Ellaella

Angående endringer av bestilling: Jeg spurte forhandler om jeg kunne skifte fra RWD til AWD. Han svarte at jeg eventuelt måtte avbestille den jeg har forhåndsbestilt, og bestille helt på nytt = bakerst i køen. Har andre fått samme beskjed, eller har min forhandler misforstått?

Kires

Sitat fra: Ellaella på torsdag 17. september 2020, klokken 15:59
Angående endringer av bestilling: Jeg spurte forhandler om jeg kunne skifte fra RWD til AWD. Han svarte at jeg eventuelt måtte avbestille den jeg har forhåndsbestilt, og bestille helt på nytt = bakerst i køen. Har andre fått samme beskjed, eller har min forhandler misforstått?

Jeg bytter farge på min. Fikk beskjed av forhandler om å kontakte ford norge kundeservice, de fikser det. Nå de har endret farge bekrefter jeg, men ikke bekreft før endring er i boks.
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: telcontar på lørdag 12. september 2020, klokken 15:16
Hvor vanskelig er det egentlig å få på plass priser for vinterdekk og hf? Bilen har jo tross alt vært lansert siden nov.
...

Utover at grunnprisen er beholdt siden nov 2019 ser det dessverre ut til at vi må vente i det uvisse enda en stund på hvordan Ford Motor Norge vil prise "standard" tillegg som vinterdekk, hengerfeste, skiluke osv + om service blir inkludert de første 3 år (som I-Pace, ID.3 1st og Enyaq) evt om utvidet garanti utover 100 000km kan kjøpes for de av oss som kjører over 20 000km per år.

For ordens skyld er bilprisen for en First Edition levert til Kverneland bil som følger:
Veiledende pris 586.600,- ("skatteprisen" som oppgis til OFV)
Avgifter 16.300,- (Siden det ikke er avgifter på en elbil så er det litt spennende å vite hva dette egentlig er...
Levering 13.900,- (Dette betyr 3.900kr tillegg utover 10.000kr levert til Ski som var inkludert som veil i nov 2019)
Vrakpant 2.400,-
Forhandlers salgspris 602.900,-

Deretter kommer de andre ukjente tilleggene vi normalt vil måtte legge til for å få bilen på veien med vinterdekk, hengerfeste osv.


Thob

Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på mandag 21. september 2020, klokken 01:30
Sitat fra: telcontar på lørdag 12. september 2020, klokken 15:16
Hvor vanskelig er det egentlig å få på plass priser for vinterdekk og hf? Bilen har jo tross alt vært lansert siden nov.
...

Utover at grunnprisen er beholdt siden nov 2019 ser det dessverre ut til at vi må vente i det uvisse enda en stund på hvordan Ford Motor Norge vil prise "standard" tillegg som vinterdekk, hengerfeste, skiluke osv + om service blir inkludert de første 3 år (som I-Pace, ID.3 1st og Enyaq) evt om utvidet garanti utover 100 000km kan kjøpes for de av oss som kjører over 20 000km per år.

For ordens skyld er bilprisen for en First Edition levert til Kverneland bil som følger:
Veiledende pris 586.600,- ("skatteprisen" som oppgis til OFV)
Avgifter 16.300,- (Siden det ikke er avgifter på en elbil så er det litt spennende å vite hva dette egentlig er...
Levering 13.900,- (Dette betyr 3.900kr tillegg utover 10.000kr levert til Ski som var inkludert som veil i nov 2019)
Vrakpant 2.400,-
Forhandlers salgspris 602.900,-

Deretter kommer de andre ukjente tilleggene vi normalt vil måtte legge til for å få bilen på veien med vinterdekk, hengerfeste osv.

Oppsummert; begynner å bli i dyreste laget, for min del ihvertfall. Når model Y blir såpass mye billigere så går jeg for den, selv om den ikke kommer på en stund enda. (Jeg hadde også tidlig reservasjon på enyaq men dropper den siden det er 0 mulighet for avbestilling bortsett fra med skyhøyt gebyr, på en bil som ikke kommer før om et år (80x) )

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA