Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mach-e noen som vet noe nyttig?

Startet av Kevz, fredag 08. februar 2019, klokken 19:46

« forrige - neste »

Chimp

Fra kundeservice:
---
Her er dimensjonene til Mustang Mach E: 1881 mm uten speil, 1930mm med innfeldte speil, 2097mm med speil. Bakkeklaringen er 14,7cm.

Ja, de adaptive LED hovedlysene på Mustang Mach-E er blendefrie og står på for fullt, blender ikke ned hele lysstrålen, bare den delen som ville truffet møtende biler.

---

Sistnevnte er for meg Matrix-teknologien beskrevet, men Ford har neppe helt tilsvarende teknologi da jeg ikke har lest noe sted at det kommer med headlight washers som vel er et krav for å ha så sterke lys.

telcontar

Noen som vet om det blir setevarmer bak? Jeg har foreløpig ikke funnet noen info om dette.

HelectriC

Sitat fra: Chimp på mandag 16. desember 2019, klokken 11:43
Fra kundeservice:
---
Her er dimensjonene til Mustang Mach E: 1881 mm uten speil, 1930mm med innfeldte speil, 2097mm med speil. Bakkeklaringen er 14,7cm.

Ja, de adaptive LED hovedlysene på Mustang Mach-E er blendefrie og står på for fullt, blender ikke ned hele lysstrålen, bare den delen som ville truffet møtende biler.

---

Sistnevnte er for meg Matrix-teknologien beskrevet, men Ford har neppe helt tilsvarende teknologi da jeg ikke har lest noe sted at det kommer med headlight washers som vel er et krav for å ha så sterke lys.

Det er ikke et must å kombinere matrix med spyling av lyktene, det er styrken i watt som er avgjørende. Tesla f.eks. må skru ned lysene til 25W i Europa grunnet at de mangler spyling, mens de i USA har 35W. Du kan jo fint ha matrix eller annen teknologi så lenge de ikke er for sterke.
ioniq 5

Electric cars in Norway

Sitat fra: telcontar på mandag 16. desember 2019, klokken 13:07
Noen som vet om det blir setevarmer bak? Jeg har foreløpig ikke funnet noen info om dette.

Det er ikke setevarmer bak.

Chimp

Hjelper dessverre lite med matrix-teknologi hvis ikke lysene er sterke nok også.

e-Stig

Sitat fra: Chimp på mandag 16. desember 2019, klokken 11:43
Fra kundeservice:
---
Ja, de adaptive LED hovedlysene på Mustang Mach-E er blendefrie og står på for fullt, blender ikke ned hele lysstrålen, bare den delen som ville truffet møtende biler.
---

Syns dette var interessant informasjon. Har googlet litt rundt om, men ikke funnet noe som beskriver frontlysene på Mustangen. I Europa har vi vært gjennom flere generasjoner med blending. Først de som slår helt av langlysene, og deretter kom de som senker langlysene. Nå har mange modeller dynamiske LED-frontlys og laserlys, og så hører vi at intelligente LED-matrix er på vei. Håper Mustangen får noe av det siste innen lysteknologi. Vi får vente på tester av den.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

Electric cars in Norway

e-Stig :+1: :+1: enig. Jeg håper det lyser godt og det tror jeg at den gjør :+1:

Electric cars in Norway

#352
Fant nettopp denne nyheten inne på en internasjonale Mach-e Facbook gruppen (Mustang Mach E Nation) - den er fra 15.des den nyheten. Veldig interessant om bilen.... :+1: :+1:

Mustang Mach-Es ankomst stiller krav til Ford-forhandlerbutikker i USA men der er jo alt så digert. Her blir det jo slik at Ford Norge styrer hvem som kan reparere på bilen og dermed blir sertifisert.

December 15, 2019 08:00 PM UPDATED 5 HOURS AGO
Mustang Mach-E's arrival places demands on Ford dealership shops
Alysha Webb
Fixed Ops Journal

Kopi fra nyheten:

The new Ford Mustang Mach-E is the first electric vehicle Ford Motor Co. expects to sell in large numbers. To service the SUV, Ford dealers are installing charging stations, buying new tools and assigning technicians to specialized training. Ford says the Mach-E's redesigned battery will make that service easier, safer and faster.

https://www.autonews.com/fixed-ops-journal/mustang-mach-es-arrival-places-demands-ford-dealership-shops?fbclid=IwAR2OTzMlc3g95kqXVfM6qlBiEckZwuSJBiFuxglMtmRsP2vtngO1aMn2C5k

Måkemannen

Sitat fra: HelectriC på mandag 16. desember 2019, klokken 16:39
Sitat fra: Chimp på mandag 16. desember 2019, klokken 11:43
Fra kundeservice:
---
Her er dimensjonene til Mustang Mach E: 1881 mm uten speil, 1930mm med innfeldte speil, 2097mm med speil. Bakkeklaringen er 14,7cm.

Ja, de adaptive LED hovedlysene på Mustang Mach-E er blendefrie og står på for fullt, blender ikke ned hele lysstrålen, bare den delen som ville truffet møtende biler.

---

Sistnevnte er for meg Matrix-teknologien beskrevet, men Ford har neppe helt tilsvarende teknologi da jeg ikke har lest noe sted at det kommer med headlight washers som vel er et krav for å ha så sterke lys.

Det er ikke et must å kombinere matrix med spyling av lyktene, det er styrken i watt som er avgjørende. Tesla f.eks. må skru ned lysene til 25W i Europa grunnet at de mangler spyling, mens de i USA har 35W. Du kan jo fint ha matrix eller annen teknologi så lenge de ikke er for sterke.
At de begrenser på antall watt gjør at lovverket fort blir litt utdatert. LEDs blir stadig mer effektive, og leverer mer lumen pr watt.

HelectriC

Sitat fra: Måkemannen på torsdag 26. desember 2019, klokken 12:18
Sitat fra: HelectriC på mandag 16. desember 2019, klokken 16:39
Sitat fra: Chimp på mandag 16. desember 2019, klokken 11:43
Fra kundeservice:
---
Her er dimensjonene til Mustang Mach E: 1881 mm uten speil, 1930mm med innfeldte speil, 2097mm med speil. Bakkeklaringen er 14,7cm.

Ja, de adaptive LED hovedlysene på Mustang Mach-E er blendefrie og står på for fullt, blender ikke ned hele lysstrålen, bare den delen som ville truffet møtende biler.

---

Sistnevnte er for meg Matrix-teknologien beskrevet, men Ford har neppe helt tilsvarende teknologi da jeg ikke har lest noe sted at det kommer med headlight washers som vel er et krav for å ha så sterke lys.

Det er ikke et must å kombinere matrix med spyling av lyktene, det er styrken i watt som er avgjørende. Tesla f.eks. må skru ned lysene til 25W i Europa grunnet at de mangler spyling, mens de i USA har 35W. Du kan jo fint ha matrix eller annen teknologi så lenge de ikke er for sterke.
At de begrenser på antall watt gjør at lovverket fort blir litt utdatert. LEDs blir stadig mer effektive, og leverer mer lumen pr watt.

Som vanlig, lovverket henger ikke med teknologien!
ioniq 5

jkirkebo

Sitat fra: HelectriC på torsdag 26. desember 2019, klokken 13:09
Sitat fra: Måkemannen på torsdag 26. desember 2019, klokken 12:18
Sitat fra: HelectriC på mandag 16. desember 2019, klokken 16:39
Sitat fra: Chimp på mandag 16. desember 2019, klokken 11:43
Fra kundeservice:
---
Her er dimensjonene til Mustang Mach E: 1881 mm uten speil, 1930mm med innfeldte speil, 2097mm med speil. Bakkeklaringen er 14,7cm.

Ja, de adaptive LED hovedlysene på Mustang Mach-E er blendefrie og står på for fullt, blender ikke ned hele lysstrålen, bare den delen som ville truffet møtende biler.

---

Sistnevnte er for meg Matrix-teknologien beskrevet, men Ford har neppe helt tilsvarende teknologi da jeg ikke har lest noe sted at det kommer med headlight washers som vel er et krav for å ha så sterke lys.

Det er ikke et must å kombinere matrix med spyling av lyktene, det er styrken i watt som er avgjørende. Tesla f.eks. må skru ned lysene til 25W i Europa grunnet at de mangler spyling, mens de i USA har 35W. Du kan jo fint ha matrix eller annen teknologi så lenge de ikke er for sterke.
At de begrenser på antall watt gjør at lovverket fort blir litt utdatert. LEDs blir stadig mer effektive, og leverer mer lumen pr watt.

Som vanlig, lovverket henger ikke med teknologien!

Begrensningen går på 2000 lumen, ikke på watt. Tesla måtte ned i 25W på Model S for å komme under 2000 lumens-grensa.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Måkemannen



Sitat fra: jkirkebo på torsdag 26. desember 2019, klokken 13:28
Sitat fra: HelectriC på torsdag 26. desember 2019, klokken 13:09
Sitat fra: Måkemannen på torsdag 26. desember 2019, klokken 12:18
Sitat fra: HelectriC på mandag 16. desember 2019, klokken 16:39
Sitat fra: Chimp på mandag 16. desember 2019, klokken 11:43
Fra kundeservice:
---
Her er dimensjonene til Mustang Mach E: 1881 mm uten speil, 1930mm med innfeldte speil, 2097mm med speil. Bakkeklaringen er 14,7cm.

Ja, de adaptive LED hovedlysene på Mustang Mach-E er blendefrie og står på for fullt, blender ikke ned hele lysstrålen, bare den delen som ville truffet møtende biler.

---

Sistnevnte er for meg Matrix-teknologien beskrevet, men Ford har neppe helt tilsvarende teknologi da jeg ikke har lest noe sted at det kommer med headlight washers som vel er et krav for å ha så sterke lys.

Det er ikke et must å kombinere matrix med spyling av lyktene, det er styrken i watt som er avgjørende. Tesla f.eks. må skru ned lysene til 25W i Europa grunnet at de mangler spyling, mens de i USA har 35W. Du kan jo fint ha matrix eller annen teknologi så lenge de ikke er for sterke.
At de begrenser på antall watt gjør at lovverket fort blir litt utdatert. LEDs blir stadig mer effektive, og leverer mer lumen pr watt.

Som vanlig, lovverket henger ikke med teknologien!

Begrensningen går på 2000 lumen, ikke på watt. Tesla måtte ned i 25W på Model S for å komme under 2000 lumens-grensa.

Ok, da er det litt fornuft i reglene.

Sent fra min Moto G (5S) Plus via Tapatalk


turfsurf

Sitat fra: Chimp på mandag 16. desember 2019, klokken 21:38
Hjelper dessverre lite med matrix-teknologi hvis ikke lysene er sterke nok også.
I3 har ikke viskere på lyktene, men har adaptive leds med fire blendesoner som er veldig bra. 2000 lumen er vel kun en begrensning på nærlys?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Kires

Var rykter om at de skulle prøve å få godkjent hengervekt på 1500kg med brems på henger, noen som har hørt om det har skjedd noe her? 750 var visst uten brems, men ikke godt å vite hva som er riktig.

Skiluke er vel bare å glemme, ingen som har meldt om det på bilene som allerede har blitt produsert
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

Enlace

Det med skiluke burde være mulig. Bilen settes i produksjon 25.10. Det som er produsert så langt er pre og skal ikke selges.

Vi kan lage en aksjon, alle som har bestilt fra Norge sender en mail til Ford og sier vi ønsker det!


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA