Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mach-e noen som vet noe nyttig?

Startet av Kevz, fredag 08. februar 2019, klokken 19:46

« forrige - neste »

Øyvind.h

#315
På bildene ser det større ut enn IPace og EQC.
Med lav bunn får man mer plass nede der hvor arealet er størst. Men litt merkelig at frunk først ble estimert til rundt 130-150 liter, men er kun 100 nå? Ser dog anvendelig ut, i motsetning til IPace hvor det bare er for ladekabel.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Counterpointer

Hva synes folk om motorlyd over stereoanlegget?

Ser dette kommer på omtrent alle fosilprodusenter (Jaguar, Porsche, Merchedes og Audi?), nå også Ford.

Personlig er jeg mest interessert i å skru av slikt, det er morsomt i ca fem sekunder.

turfsurf

Sitat fra: jlan på tirsdag 19. november 2019, klokken 07:05
Sitat fra: turfsurf på mandag 18. november 2019, klokken 21:46
Veldig crossover denne ja, med 160cm høyde. Men er vel mindre en I-Pace, mye smalere, omtrent like lang og mye lengre panser.
Tja. Her er en Mach E plassert foran/bak en I-pace. Frontruten begynner litt lenger fremme på I-pace ja, ellers er de vel ganske like.
I-pace  4682/1895/1565
Mach E 4724/1880/1600
Det er ganske stor forskjell på frontruten der synes nå jeg. Bredden du oppgir for I-Pace er uten speil, er det det samme for mach-e? Så vidt jeg kan finne er det bredde med speil foldet inn. I-Pace er da 2011mm. Men de er klart sammenlignbare typer biler, selv om de kanskje ikke har de samme målgruppene.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Tellus

I-Pace er cab-forward design som betyr at innvendig kupeeplass prioriteres på bekostning av lengde av panser. I-Pace er med andre ord en romsligere bil enn det ytre lengde tilsier. Hvis man hadde forlenget panseret og bilen med en 10-15 cm blir ikke bilen reelt sett romsligere. Man gjøre frunk større, men det er vel eneste fordelen. Elbiler trenger ikke samme plassen foran som fosilbiler.

Chimp

https://youtu.be/4HSK6gz5-Ro

Den var sinnsykt fin i carbonized grey. Nesten så jeg går for bilen kun pga fargen

batterimannen

Sitat fra: Chimp på tirsdag 19. november 2019, klokken 20:17
https://youtu.be/4HSK6gz5-Ro

Den var sinnsykt fin i carbonized grey. Nesten så jeg går for bilen kun pga fargen

Hvordan lage en video på over 8 min med omvisning på utsiden, innsiden og frunk uten å vise bagasjerommet  ::)
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Electric cars in Norway


elektro

#322
Sitat fra: Rearden86 på mandag 18. november 2019, klokken 11:26
Baggasjerommet er vel bare 402 liter. Ikke er det 40/20/40 deling av baksetene, og heller ikke skiluke. Samtidig kan man ikke ha taklast. Da falt den lett gjennom for min del i hvert fall.

Alle jeg har pratet med, som var i målgruppen og synes bilen er stor nok, dropper bestilling pga. fravær av takstativ og skiluke alene. Synd!

Personlig savner jeg også nettingvegg og litt mer bakkeklaring, tror jeg. Pluss et lite spørsmålstegn ved hengerfestet.

Dette er også det eneste jeg kan se som er feil med bilen. Frunken var svær, interiøret så greit ut, typisk amerikansk/halvsportslig, fin skjermløsming, og sittehøyden og plassen i baksetene så veldig bra ut på visningen i dag (fikk ikke sitte i den). OTA oppdateringer og html basert MMI som kan- og vil endres etterhvert sa de. Bra rekkevidde og pris! Vellykket utvendig design. Kult de går all in med Mustang brandet.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Chimp

Hvis det kommer en skiluke kan det være nok. Foretrekker å pakke inni bilen.

https://electricrevs.com/2019/11/17/ford-mustang-mach-e-mainstreams-the-electric-crossover-suv/

Mye om batteri her. Spesielt interessant:

Ford has a pack with fewer cells but a larger energy capacity. If you crunch the numbers, the I-PACE cells contain about 58 Ah of capacity, the e-tron around 60 Ah, and the Mach-E around 73 Ah. Since the cells superficially appear to be around the same form factor this could imply that the cells being used by Ford have a higher energy density based on a new generation of cell chemistry and design. Or they could just have slightly larger physical dimensions. Or both.

......

The Mach-E has good charging capability. So-called Level 2 or 240V AC charging can handle up to 48A and fast DC charging will take in a peak of up to 150 kW on the large pack. Achieving that power may actually require a charger labeled as being capable of handing 350 kW. Why? Because chargers labeled as handling 150 kW are usually limited to 350A of output current and with the Mach-E battery's voltage design range it will likely peak at less than 130 kW on a 350A charger.



jlan

#324
Sitat fra: turfsurf på tirsdag 19. november 2019, klokken 18:42
Bredden du oppgir for I-Pace er uten speil, er det det samme for mach-e? Så vidt jeg kan finne er det bredde med speil foldet inn. I-Pace er da 2011mm.
Du har nok rett i det. Betydelig smalere da, men jeg tror speilene bygger noe mindre på Mach-E. Jeg har ikke klart å finne sporvidden.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Chimp

https://www.macheforum.com/site/threads/our-q-a-with-ford-from-2019-la-auto-show-debut-of-the-mustang-mach-e.133/


We had the opportunity to speak with Ford Mach-E managers at the 2019 LA Auto Show today and we're happy to report the following answers. We hope you find it informational!

Q: Will Grabber Blue be available on the Mach-E GT?

A: Yes, Grabber Blue will be a color option for the GT, along with one other color not yet announced. We had such a strong response to Grabber Blue we decided to make it available for the GT. Customers can place a reservation now and switch to these two additional colors later. They will appear on the builder before launch.​

Q: Will there be any more colors announced for the other (non-GT) models?

A: No, this is the color palette for the first model year.​

Q: How are pre-order reservations going so far?

A: We're almost sold out of the Limited Edition model.Will probably be sold out within a week.We're almost close to running out of our 2020 production units.​

Q: Will the Mach-E be available for lease?

A: There will be a lease-like product offered. It will behave like a lease, but the key difference being that the vehicle will be titled in the customer's name (rather than the Ford Vehicle Company). The reason for this feature is to pass 100% of the government EV tax credit to the buyer. Otherwise, this lease-like product will behave just like a lease -- at the end of the "lease" period, the customer can turn the vehicle in no questions asked, or buy out the vehicle at a pre-set price. This product will be the only lease-like product available.​

Q: Is homelink built into the SYNC system?

A: No, it's activated by physical buttons only - on driver side sun visor.​

Q: Can the front cameras act as a dashcam?

A: More details to come on that. The hardware is capable. With OTA Updates capability, these are the types of things we're working on, giving customer's cars more capabilities as they own it.​

Q: Will there be a sentry mode?

A: Stay tuned. The OTA capabilities of the vehicle we've still got some things that the team's working on, so between now and the time we launch, we'll share more as we get closer to the launch date.​

Q: Will there be a backlit pony badge option available on non-GT models?

A: No, it will be exclusive to the GT.​

Q: What does the 4 and X in the "Mach-E4X" door badge stand for?

A: The 4 indicates AWD and the X indicates extended range model.​

Q: Where is the 12v battery located?

A: Under the hood, towards the back on one side.​

Q: Is there a heat pump?

A: No heat pump in the Mach-E.​

Q: Are US tow raings available yet?

A: US tow figure has not yet been certified.​

Q: Will there be a roof rack available?

A: We're working with one supplier on a unique way to mount a roof rack. The roof rail molding is a unique design on the Mach-E so because of that we're looking at a different type of technology for how to get a roof rack This will be coming out closer to launch.​

Q: Will there be a trailer hitch available?

A: Not for the U.S.​

1317142119

Sitat fra: Chimp på torsdag 21. november 2019, klokken 09:04
A: We're almost sold out of the Limited Edition model.Will probably be sold out within a week.We're almost close to running out of our 2020 production units.​
Så mye for å ha nok biler til å dekke etterspørselen. Vi snakker mao godt over et år ventetid hvis man bestiller nå, samt at det er liten grunn til å tro noe annet enn at ordrene fortsetter å komme inn frem mot lansering, med dertil forlenget leveringstid.

Chimp

Bestill nå da, så blir ikke det et problem :)

1317142119

Sitat fra: Chimp på fredag 22. november 2019, klokken 20:43
Bestill nå da, så blir ikke det et problem :)
Jeg tenker ikke på meg selv, jeg tenker på etterspørselen og potensielt verditap.

Hvor mange søker etter Opel på bruktmarkedet? En bil man nå får levert på dagen, men som hadde eviglange ventetider en periode. En bil skal være svært god hvis den skal tåle lang ventetid i en tid hvor det renner inn nye modeller på markedet. Dårlig nybilsalg er som regel synonymt med glemt modell på bruktmarkedet (med tilhørende massivt verditap).

Helt uten sammenligning: noen som har sett noe til denne bilen på YouTube? De andre bilprodusentene har vært flinke til å invitere de kjente YouTuberne som er interessert i bil. Ingen av disse har publisert video om bilen ... Eneste relevante jeg har sett er Edmunds og Kenny from the block. Det vil si at Skoda, VW, Peugeot og de tre premiummerkene er de eneste som får gratis markedsføring, mens Forden er glemt i media bare en uke etter den er vist frem.

Måkemannen

Sitat fra: 1317142119 på søndag 24. november 2019, klokken 09:22

Helt uten sammenligning: noen som har sett noe til denne bilen på YouTube? De andre bilprodusentene har vært flinke til å invitere de kjente YouTuberne som er interessert i bil. Ingen av disse har publisert video om bilen ... Eneste relevante jeg har sett er Edmunds og Kenny from the block. Det vil si at Skoda, VW, Peugeot og de tre premiummerkene er de eneste som får gratis markedsføring, mens Forden er glemt i media bare en uke etter den er vist frem.

Ben Sullins?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA