Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mach-e noen som vet noe nyttig?

Startet av Kevz, fredag 08. februar 2019, klokken 19:46

« forrige - neste »

Joggamann

Har reservasjon på Model Y med full spekk uten AWD til 476K - Tilsvarende hos Ford blir 513K.

Mtp hvor liten bilen er så blir det ikke Ford denne gang heller...

makki

Sitat fra: Joggamann på mandag 18. november 2019, klokken 09:26
Har reservasjon på Model Y med full spekk uten AWD til 476K - Tilsvarende hos Ford blir 513K.

Mtp hvor liten bilen er så blir det ikke Ford denne gang heller...
Jeg har Model Y bestilling, med AWD +AP full selv kjøring 550000, men likevel forhånd bestilt, se hva skjer med moms...dersom avgift fredes hele 2021, da kansellerer jeg Ford forhåndsbestilling.

Øyvind.h

Sitat fra: Tor Ping på mandag 18. november 2019, klokken 09:20
Dette var litt skuffende. Det hjelper ikke med frunk eller stor plass under gulvet når du skal ha med hundebur :(
Kommer an på størrelsen på hundeburet og utformingen av rommet. På Mach-E ser det ut som gulvet har to nivå og at du dermed kan senke det eller ta ut øverste plate slik at det blir mye bedre høyde. Uten at du kommer ned på metallet slik som eksempelvis ID3. I bilen jeg kjører nå er det et stort rom under gulvet og får fint tilgang til det selv om hundeburet står der, men det skyldes at bagasjerommet er ganske langt og buret er middels stort.

Her er et eksempelbilde hvor gulvet er senket. Vet ikke om det er laveste nivå eller om du får enda mer dybde ved å ta platen ut.

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

daktari

Fint hvis noen som skal på visning i dag el morgen måler bredde/dybde/høyde på bagasjerommet.

Som etron-eier er jeg litt over middels opptatt av forvarming fra app. Finnes det?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Zubzero

Forvirrende dette med bagasjeromsplassen. På amerikanske sider med benevnelsen "cubic feet", så er bagasjerommet sammenlignbart med model y og e-tron, målt etter amerikansk standard. Vet ikke hva jeg skal tro på. Er det lov å håpe på takstativ etter hvert? Det finnes vel andre biler med glasstak der løsningen har vært sugekopp eller innfesting i døråpningen? Har ikke model S noe sånt?

torlie

Sitat fra: daktari på mandag 18. november 2019, klokken 10:32
Fint hvis noen som skal på visning i dag el morgen måler bredde/dybde/høyde på bagasjerommet.

Som etron-eier er jeg litt over middels opptatt av forvarming fra app. Finnes det?

Fant følgende, så vil vel anta det.

4. What can I do to help maximize my range?

a) Use Departure Times to begin cabin conditioning (heat or cool) while your vehicle is plugged in.³ This helps ensure that your vehicle is ready for the upcoming drive and you do not use the battery to heat or cool the cabin at the beginning of your trip. You can set departure times in the vehicle or using the FordPass app(TM).⁴ ⁵
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

kyrregutt

Sitat fra: Zubzero på mandag 18. november 2019, klokken 10:37
Forvirrende dette med bagasjeromsplassen. På amerikanske sider med benevnelsen "cubic feet", så er bagasjerommet sammenlignbart med model y og e-tron, målt etter amerikansk standard. Vet ikke hva jeg skal tro på. Er det lov å håpe på takstativ etter hvert? Det finnes vel andre biler med glasstak der løsningen har vært sugekopp eller innfesting i døråpningen? Har ikke model S noe sånt?

På Tesla Model S er det omvendt. Der er det biler med glasstak som har feste til takstativ. Konstruksjonen rundt et glasstak må nødvendigvis være kraftigere enn på tak i aluminium som i seg selv gir mer vridningsstabilitet og styrke.

Min 2017 med solid tak kan ikke ha noe på taket. Lovligheten rundt å bruke sugekopp til å feste ski, sykkel, kajakk og andre gjenstander er diskutabel. Jeg har ikke klart å få et entydig svar, og lovteksten er at lasten skal være forsvarlig festet. Inntil videre dropper jeg å ha ting på taket :) Risikoen for at sugekoppene slipper ved temperatursvingninger er for store til at jeg tar sjansen.
Mvh Kyrre Johansson
2017 Tesla Model S 75D
2016 VW e-Golf [solgt]

Chimp

Var gira i natt og fikk vel tidlig bestilling rundt 4000 i ordrenr på en first edition kl 3.45. Men jo mer jeg tenker på dette, jo mer tenker jeg at denne bestillingen blir jeg neppe sittende på lenge. Merker q4 frister mye mer når jeg en gang skal bytte ut i pace. Mustangen er jo dessverre like dyr som min i pace med tilnærmet likt utstyr er priset på bruktmarkedet om et halvt år. Da kjenner jeg det gjør litt ekstra i sjelen å kjøre jaguar kontra ford. Mulighet for taklast også.. But thats me:)

EspenFe

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 18. november 2019, klokken 10:27
Sitat fra: Tor Ping på mandag 18. november 2019, klokken 09:20
Dette var litt skuffende. Det hjelper ikke med frunk eller stor plass under gulvet når du skal ha med hundebur :(
Kommer an på størrelsen på hundeburet og utformingen av rommet. På Mach-E ser det ut som gulvet har to nivå og at du dermed kan senke det eller ta ut øverste plate slik at det blir mye bedre høyde. Uten at du kommer ned på metallet slik som eksempelvis ID3. I bilen jeg kjører nå er det et stort rom under gulvet og får fint tilgang til det selv om hundeburet står der, men det skyldes at bagasjerommet er ganske langt og buret er middels stort.

Her er et eksempelbilde hvor gulvet er senket. Vet ikke om det er laveste nivå eller om du får enda mer dybde ved å ta platen ut.



Synes bagasjerommet ser veldig smalt ut i toppen, grunnet CUV-konseptet.

Rearden86

Baggasjerommet er vel bare 402 liter. Ikke er det 40/20/40 deling av baksetene, og heller ikke skiluke. Samtidig kan man ikke ha taklast. Da falt den lett gjennom for min del i hvert fall.

geear

Noen som har trykket på i-ved rekkeviddeangivelse eller? Det står at rekkevidde er estimert basert på et forbruk på 16,5 kWh / 100 km. Og har oppgitt samme på både SR RWD og AWD-utgavene. Virker veldig optimistisk. Tipper snittforbruket vil ligge over 20 for de aller fleste..

Tor Ping

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 18. november 2019, klokken 10:27
Sitat fra: Tor Ping på mandag 18. november 2019, klokken 09:20
Dette var litt skuffende. Det hjelper ikke med frunk eller stor plass under gulvet når du skal ha med hundebur :(
Kommer an på størrelsen på hundeburet og utformingen av rommet. På Mach-E ser det ut som gulvet har to nivå og at du dermed kan senke det eller ta ut øverste plate slik at det blir mye bedre høyde. Uten at du kommer ned på metallet slik som eksempelvis ID3. I bilen jeg kjører nå er det et stort rom under gulvet og får fint tilgang til det selv om hundeburet står der, men det skyldes at bagasjerommet er ganske langt og buret er middels stort.

Her er et eksempelbilde hvor gulvet er senket. Vet ikke om det er laveste nivå eller om du får enda mer dybde ved å ta platen ut.



Buret må passe til en fuglehund, type Weimaraner. Det hender det blir noen lengre turer og at hunden er i bilen noen timer så det bør være litt romslig. Det ser veldig kort ut fra bakseteryggen til bakluka på ca.65 cm høyde, men det er ikke så lett å se på bilder.

PionerThink

Ser at Nettavisen skriver i sin artikkel at "det sporty navnet til tross, vi snakker altså om en fullverdig SUV. Faktisk er den større enn for eksempel Jaguar I-Pace, med sine 4,7 meter i lengde"
https://www.nettavisen.no/livsstil/ford-mustang-mach-e-pris-rekkevidde-og-lansering-i-norge/3423879033.html
Jeg må jo si at den minner litt om i-Pace sett fra siden, men der Jaguaren har et kortere panser virker Mach-e å ha et mer tradisjonelt "ICE panser".
Vil dette gi seg utslag i den innvendige plassen? i-Pace har jo rykte for å ha små utvendige mål, men god plass inni?
Hvordan målene er på "hjulbasen" på de to vet jeg ikke, men Mach-e har større mål enn Tesla Y etter hva jeg kunne skjønne?
Håper noen som er på avduking kan si litt om innvendig volum mtp plass til fører og passasjer?
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

hemi

Selges dette som en SUV i usa?....  det er spm jeg virkelig vil ha svar på, jeg sliter med å tro det utfra størrelse.

Minste SUV'en ford har der er vel per nå explorer, den er 5 meter og noe.
https://www.ford.com/suvs/explorer/models/

SUV kan trekke ting, og få plass til ting, derav navnet Sport og Utility. Poenget med kjøp SUV er jo nettop å få plass til ting som hundebur.

Ser jo ut som det VW gjør med sine biler og kaller "cross" litt lengre fjærer og løfter de litt fra bakken "SE VI HAR SUV"


torlie

2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA