Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mach-e noen som vet noe nyttig?

Startet av Kevz, fredag 08. februar 2019, klokken 19:46

« forrige - neste »

Pingle

Sitat fra: Redgarden på mandag 18. november 2019, klokken 07:31
Ikke mulighet for takstativ og maks 30 kg (!) på hengerfestet er jo fullstendig dealbreaker... Sykkelstativet alene veier jo 25 kg. Eller har jeg misforstått noe?
Tror det er lov med sykkelstativ uansett så lenge man har lov til å ha feste. Spørs bare hva Ford sier om garanti.
Null taklast er bare trist.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

gekko300


Måkemannen

Sitat fra: batterimannen på mandag 18. november 2019, klokken 07:37
Sitat fra: Måkemannen på mandag 18. november 2019, klokken 07:34
Sitat fra: batterimannen på mandag 18. november 2019, klokken 07:07
402 l var langt fra de 800 en del trodde fra de amerikanske spesifikasjonene. First edition fra 600 høvdinger. Konaen vår har 330 l...

Blir ingen reservasjon på meg.
600K? Blir nok ingen reservasjon på meg heller, hvis det ikke kommer noen mindre batteripakke da.. ?

Det er for first edition. Med AVD og long range starter den på 500. Pris på mindre batteripakke og sannsynligvis rwd er fra 422 høvdinger. Du får gå inn på Ford.no og sjekke. Er ikke varmepumpe på noen av modellene.
Takk for info. Hoppet rett inn i tråden.


arthur

Da sparte jeg mange penger i dag, ingen bestilling.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Bfs

Synes at den koster for mye ift. alternativene jeg har. Long range awd med lakk kryper over 560.000. Og det er uten tek-pakkene, som inneholder en del utstyr som jeg hvertfall gjerne skulle hatt.

Om man skal opp på et tilsvarende utstyrsnivå som feks Polestar ender man på 600.000, som jeg har konfigurert til 478.000. TMY har jeg konfigurert til 496.000. Jeg ser ikke at denne bilen har noe som skal rettferidgjøre den prisforskjellen for min del.


Kires

Likte bilen og reserverte i natt. Men endel som trekker ned:
- Bakkeklaring skal kun være 14.5 cm (skuffende)
- Ikke skiluke
- Ikke taklast

Litt usikker på om jeg orker å ha en bil som hverken har skiluke eller taklast, bør ha en av delene. Ellers tipper jeg det er en knall bil!
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

jokr

Ble skuffet jeg også. Trodde dette skulle være en større bil, men når bagasjerommet er mindre en på Leaf'en så blir det for smått. Skal nå inn å se den etterpå. Uansett blir det nok ikke en reservasjon her heller. Blir nok en fornøyd selger hos Audi da...
2018 Nissan Leaf Tekna

e-h

Sitat fra: Redgarden på mandag 18. november 2019, klokken 07:31
Ikke mulighet for takstativ og maks 30 kg (!) på hengerfestet er jo fullstendig dealbreaker... Sykkelstativet alene veier jo 25 kg. Eller har jeg misforstått noe?

Hvordan har du regnet ut dette? Mener M3 ikke følger standarden og er godkjent for 90kg (10%) på hengerfeste. Gjelder det samme for denne så vil du jo kunne ha 75kg. Det bør kunne holde til stativ og 4 sykler.

Hvis det er riktig at man ikke får takstativ er bilen desverre uaktuell for oss også. Prisen var også høyere enn håpet.

Øyvind.h

Sitat fra: jokr på mandag 18. november 2019, klokken 07:58
Ble skuffet jeg også. Trodde dette skulle være en større bil, men når bagasjerommet er mindre en på Leaf'en så blir det for smått.
Tror du bør dra og ta en titt. På det ene bildet løftes gulvet opp i bagasjerommet og det ser ut som det er 2-300 liter plass under gulvet.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Redgarden

Sitat fra: e-h på mandag 18. november 2019, klokken 08:02
Sitat fra: Redgarden på mandag 18. november 2019, klokken 07:31
Ikke mulighet for takstativ og maks 30 kg (!) på hengerfestet er jo fullstendig dealbreaker... Sykkelstativet alene veier jo 25 kg. Eller har jeg misforstått noe?

Hvordan har du regnet ut dette? Mener M3 ikke følger standarden og er godkjent for 90kg (10%) på hengerfeste. Gjelder det samme for denne så vil du jo kunne ha 75kg. Det bør kunne holde til stativ og 4 sykler.

Hvis det er riktig at man ikke får takstativ er bilen desverre uaktuell for oss også. Prisen var også høyere enn håpet.

Har det fra Nettavisen. Men finner ikke igjen sitatet nå, ser ut som artikkelen har blitt redigert ila de siste timene. Kanskje det ikke stemte. Får nesten håpe det, hørtes jo veldig rart ut.
----------------------------------------------
Har: Tesla Model Y LR - 2022-modell
Hadde: Tesla Model X75 - 2017-modell (MCU2, AP3, CCS)
Hadde: Tesla Model 3 LR - 2019-modell

Guleböj

Sitat fra: Redgarden på mandag 18. november 2019, klokken 08:56
Sitat fra: e-h på mandag 18. november 2019, klokken 08:02
Sitat fra: Redgarden på mandag 18. november 2019, klokken 07:31
Ikke mulighet for takstativ og maks 30 kg (!) på hengerfestet er jo fullstendig dealbreaker... Sykkelstativet alene veier jo 25 kg. Eller har jeg misforstått noe?

Hvordan har du regnet ut dette? Mener M3 ikke følger standarden og er godkjent for 90kg (10%) på hengerfeste. Gjelder det samme for denne så vil du jo kunne ha 75kg. Det bør kunne holde til stativ og 4 sykler.

Hvis det er riktig at man ikke får takstativ er bilen desverre uaktuell for oss også. Prisen var også høyere enn håpet.

Har det fra Nettavisen. Men finner ikke igjen sitatet nå, ser ut som artikkelen har blitt redigert ila de siste timene. Kanskje det ikke stemte. Får nesten håpe det, hørtes jo veldig rart ut.

Elbil24 skriver: "Foreløpig er bilen satt opp til å kunne trekke kun 750 kg., og ha en vekt på kroken på 30 kg."

Synes forøvrig bilen ser fin ut, men virker å ha litt for liten bagasjeplass for vårt behov. Ingen reservasjon på meg altså.

Boge

Hvordan åpner man dørene? Jeg ser ikke noe dørhåndtak.

Bilen ser fin ut, men hadde håpet litt mer Mustang preg på bilen.
Hvit M3 LR AWD 2019 mod. Levert Fredag 13 sept. 2019.

Tor Ping

Dette var litt skuffende. Det hjelper ikke med frunk eller stor plass under gulvet når du skal ha med hundebur :(
Jeg var vel redd for at den skulle bli litt liten men hadde et håp om at den kanskje var noe større.
..og så synes jeg de gikk veldig høyt ut. Denne skulle vist "gå noe jævlig" og ordet gamechanger ble brukt og hva har denne egentlig med Mustang å gjøre? Batteriet og rekkevidden ser vel bra ut og prisen er kanskje helt grei men det blir ikke noen Mach-e på meg.

batterimannen

Sitat fra: Boge på mandag 18. november 2019, klokken 09:15
Hvordan åpner man dørene? Jeg ser ikke noe dørhåndtak.

Bilen ser fin ut, men hadde håpet litt mer Mustang preg på bilen.

Fra elbil24
For å vise at de tenker nytt, har Ford også kuttet ut dørhåndtakene. De er rett og slett borte, og erstattet med en slags berøringsbryter på dørstolpene. Da skvetter døren opp 40 millimeter, nok til å åpne den videre. Men heller ikke denne skal du trenge å bruke, dersom det er din bil. For gjennom bilens app er det bare å nærme seg bilen, og den kommuniserer med mobiltelefonen. I det du nærmer deg bilen, åpnes døren og du kan sette deg inn og kjøre avsted.

At de ikke har spandert på seg å lage en skiluke siden de ikke har mulighet for taklast er slapt.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Guleböj

Sitat fra: batterimannen på mandag 18. november 2019, klokken 09:22
Sitat fra: Boge på mandag 18. november 2019, klokken 09:15
Hvordan åpner man dørene? Jeg ser ikke noe dørhåndtak.

Bilen ser fin ut, men hadde håpet litt mer Mustang preg på bilen.

Fra elbil24
For å vise at de tenker nytt, har Ford også kuttet ut dørhåndtakene. De er rett og slett borte, og erstattet med en slags berøringsbryter på dørstolpene. Da skvetter døren opp 40 millimeter, nok til å åpne den videre. Men heller ikke denne skal du trenge å bruke, dersom det er din bil. For gjennom bilens app er det bare å nærme seg bilen, og den kommuniserer med mobiltelefonen. I det du nærmer deg bilen, åpnes døren og du kan sette deg inn og kjøre avsted.

At de ikke har spandert på seg å lage en skiluke siden de ikke har mulighet for taklast er slapt.

I tillegg (fra Broom): Hvis du vil låne bort bilen, kan du dele en kode som brukes til å låse opp og starte bilen. Koden slås inn på et tastatur som blir tilgjengelig på B-stolpen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA