Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mach-e noen som vet noe nyttig?

Startet av Kevz, fredag 08. februar 2019, klokken 19:46

« forrige - neste »

HelectriC

Jeg synes den ser tøff ut jeg. Spesielt i den bronsefargen med svarte speil og kun svart på halve nose cone (ikke helt rundt). Spent på de dørhåndtakene, ser veldig fancy ut :)
ioniq 5

telcontar

Jeg liker den, blir definitivt FE reservasjon 😁

Torz

Jeg har registrert meg hos Ford fra de åpnet opp for interesse, men har ikke hørt noe om invitasjon til avduking og bestilling. Er det sagt noe om tidspunkt for når bestilling åpner, og om en trenger en lenke fra Ford for å få tilgang til bestillingsside, eller om den er åpen for alle?

Chimp

Nei det er ikke publisert info. Men jeg antar at det sendes ut mail til de på interesselisten så fort reservasjon åpner. Hvis ikke blir linken delt her også

telcontar

#229
Avdukingen er kl 0300, åpnes for bestilling kl 0330. Live sending er på Ford sin YouTube kanal.

https://youtu.be/o0F9Uktpgtk

Pingle

#230
136 l frunk+821 l (amerikansk mål) bagasjeplass bak baksetene.

https://electrek.co/2019/11/14/ford-mach-e-pricing-specs-leaked/

Ser fra bildene til Batterimannen ut til at det er mye plass over seteryggen - og ikke veldig mye under. Det kan vel knapt være noe større enn ipace i den der?
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Øyvind.h

#231
Bagasjerommet ser ganske dypt ut? Dvs på det ene bildet av bagasjerommet hvor gulvet løftes opp ser det ut til å være et stort som under slik at rommet er mye dypere enn innlastingshøyden.

Litt vanskelig å vurdere på bildet, men ser ut til at dybden fort er 20-30cm mer enn innlasting, noe som gir 2-300 liter ekstra.


VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Electric cars in Norway

Leser at First Edition med 4x4 blir med ca 434 km etter Epa måling - det lover godt. Gleder meg til denne.

Chimp

Sitat fra: Pingle på søndag 17. november 2019, klokken 16:01
136 l frunk+821 l (amerikansk mål) bagasjeplass bak baksetene.

https://electrek.co/2019/11/14/ford-mach-e-pricing-specs-leaked/

Ser fra bildene til Batterimannen ut til at det er mye plass over seteryggen - og ikke veldig mye under. Det kan vel knapt være noe større enn ipace i den der?

Er nok vanskelig å vurdere bildene, fordi jeg med i pace tenkte at det bagasjerommet der så veldig lite ut. Det er nok litt mindre innlastingsbredde. Utover det er det nok et bilde som gir dårlig inntrykk, og ikke realiteten

Electric cars in Norway


Electric cars in Norway

Sitat fra: Chimp på søndag 17. november 2019, klokken 16:18
Sitat fra: Pingle på søndag 17. november 2019, klokken 16:01
136 l frunk+821 l (amerikansk mål) bagasjeplass bak baksetene.

https://electrek.co/2019/11/14/ford-mach-e-pricing-specs-leaked/

Ser fra bildene til Batterimannen ut til at det er mye plass over seteryggen - og ikke veldig mye under. Det kan vel knapt være noe større enn ipace i den der?

Tipper den er ganske lik på målene.

EspenFe

Hva er forskjellen på First Edition og Premium med AWD om man bruker informasjonen lekkasjene har kommet med?

telcontar

Sitat fra: EspenFe på søndag 17. november 2019, klokken 16:46
Hva er forskjellen på First Edition og Premium med AWD om man bruker informasjonen lekkasjene har kommet med?

Premium kan fåes som rwd eller awd. FE har ellers detaljer og farger som er eksklusive kun for denne, og at den kun fås som awd.

Chimp

Det er forskjell i utstyrsliste, men jeg har ikke sett mer om denne annet enn at de som fant nettsiden skrev at first edition var veldig godt speccet opp.
Videre kommer first edition standard med long range battery av hva jeg kan se. Og så er first edition begrenset til blå rød og grå.
Begge skal komme late 2020.
Utover det vet jeg ikke, lurer veldig selv

EspenFe

Snakket nettopp med min kontakt på RøhneSelmer Ensjø i Oslo, og han nevnte at reservasjon i Europa åpner når bilen blir offisielt vist i Oslo eller rundt tidspunktet 9:30. Det er veldig mye forskjellig informasjon, og det er jo ett ork å stå opp i natt også..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA