Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mach-e noen som vet noe nyttig?

Startet av Kevz, fredag 08. februar 2019, klokken 19:46

« forrige - neste »

HelectriC

Sitat fra: Chimp på fredag 15. november 2019, klokken 17:09
Sitat fra: batterimannen på fredag 15. november 2019, klokken 16:00
Fra det jeg kan se fra de lekkede bildene og spesifikasjonene så likner den enda mer på Model Y enn jeg hadde trodd. Hvis de blir så like, så kan man like så godt gå for Model Y om Mach-E blir dyrere...
Nå ble det minst tre posts på rad med "heller tesla" så da blir jeg nødt til å rope litt ut i frustrasjon :)

For svært mange er tesla uaktuelt. Hvorfor skal jeg like gjerne kjøpe tesla istedet. Eller hvorfor skal jeg like gjerne kjøpe skoda istedet som noen andre skriver. For mange er det også uaktuelt pga "gammelt rykte". Flere som sikkert føler sånn om Ford også.

Men nå er vi i et Ford forum så jeg ser ingen grunn til å kjøpe tesla eller skoda eller whatever. Da mener jeg du heller bør gå på finn og kjøpe en lite brukt audi eller jaguar som er mye flottere biler enn alt det andre. Det blir helt uinteressant å skrive hva slags bil jeg og du mener andre bør kjøpe istedetfor en Ford, feil tråd og forum!

Ser det samme i polestar forumet også, da bør man heller kjøpe en model 3. Hva er greia...

Så over til noe interessant, er det kommet noen antatte dimensjoner på mache e?

Alle elbilforumtråder har en god del Teslasleepers, som bare kommer frem i lyset når det går å legge in slike kommentarer, «kjøp Tesla istedenfor den eller den elbilen», fanboygruppen slipper aldri misjonsarbeidet! Det vil ikke endre seg med det første, samme overalt og i stort er det samme folk på alle FB-grupper som egentlig ikke er interessert i bilen tråden handler om, men bare ønsker reklamere Tesla. Jeg har hatt 2 forskjellige Tesla i over 5år og er mer en klar for å gå på noe annet uten å gå inn i detalj på grunnene til den avgjørelsen!
ioniq 5

Tellus

#196
Jeg synes denne ser skikkelig spennende ut og ville seriøst vurdert den hvis jeg ikke allerede hadde en ganske ny I-Pace.

JorgenM

Wow, denne var dritlekker.

Men, kun coupe?

Imponerende rekkevidde, imponerende bagasjeplass og nydelig design. Eneste jeg ikke liker er interiøret, alt for minimalistist og iPad-aktig, typisk amerikansk.

Denne som 4-dørs så kan vi endelig kvitte oss med Model S :+1:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

telcontar

Sitat fra: JorgenM på fredag 15. november 2019, klokken 21:07
Wow, denne var dritlekker.

Men, kun coupe?

Imponerende rekkevidde, imponerende bagasjeplass og nydelig design. Eneste jeg ikke liker er interiøret, alt for minimalistist og iPad-aktig, typisk amerikansk.

Denne som 4-dørs så kan vi endelig kvitte oss med Model S :+1:

Det er 4 dørs, men bildene viser ikke dørhåndtak

batterimannen

Sitat fra: HelectriC på fredag 15. november 2019, klokken 19:50
Sitat fra: Chimp på fredag 15. november 2019, klokken 17:09
Sitat fra: batterimannen på fredag 15. november 2019, klokken 16:00
Fra det jeg kan se fra de lekkede bildene og spesifikasjonene så likner den enda mer på Model Y enn jeg hadde trodd. Hvis de blir så like, så kan man like så godt gå for Model Y om Mach-E blir dyrere...
Nå ble det minst tre posts på rad med "heller tesla" så da blir jeg nødt til å rope litt ut i frustrasjon :)

For svært mange er tesla uaktuelt. Hvorfor skal jeg like gjerne kjøpe tesla istedet. Eller hvorfor skal jeg like gjerne kjøpe skoda istedet som noen andre skriver. For mange er det også uaktuelt pga "gammelt rykte". Flere som sikkert føler sånn om Ford også.

Men nå er vi i et Ford forum så jeg ser ingen grunn til å kjøpe tesla eller skoda eller whatever. Da mener jeg du heller bør gå på finn og kjøpe en lite brukt audi eller jaguar som er mye flottere biler enn alt det andre. Det blir helt uinteressant å skrive hva slags bil jeg og du mener andre bør kjøpe istedetfor en Ford, feil tråd og forum!

Ser det samme i polestar forumet også, da bør man heller kjøpe en model 3. Hva er greia...

Så over til noe interessant, er det kommet noen antatte dimensjoner på mache e?

Alle elbilforumtråder har en god del Teslasleepers, som bare kommer frem i lyset når det går å legge in slike kommentarer, «kjøp Tesla istedenfor den eller den elbilen», fanboygruppen slipper aldri misjonsarbeidet! Det vil ikke endre seg med det første, samme overalt og i stort er det samme folk på alle FB-grupper som egentlig ikke er interessert i bilen tråden handler om, men bare ønsker reklamere Tesla. Jeg har hatt 2 forskjellige Tesla i over 5år og er mer en klar for å gå på noe annet uten å gå inn i detalj på grunnene til den avgjørelsen!

Der tok du meg skikkelig med buksene nede... eller? Har Kona nå, men vurderer en større bil i fremtiden. Hadde
1) Vision iV/ID.4, 2) M-Byte 3) Mach-E 4) Model Y. På lista.

M-Byte gikk ut siden den blir nok for dyr og fordi jeg er skeptisk til om de får noe servicenettverk osv.

Av de lekkede bildene ble jeg skuffet fordi Mach-E virker mindre romslig enn jeg hadde forventet og så har de egentlig laget en Mustang Model Y. Skjønner at de ønsker å konkurrere med Tesla Model Y, men hadde ikke forventet at de skulle lage en egen Model Y. Hadde tenkt til å sette vekkerklokka på 03:25, men nå er jeg ikke sikker lenger.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Tellus

Eh,

Model-Y = kjempestygg
Mach-E = Ser ganske bra ut så langt

Kan forstå at teslaeiere og teslaaksjonærer forsøker å dra paralleller, men synes det er merkelig at andre synes bilene er like.
Skulle jeg trekke frem noen likheter så må det være iPaden innvendig. Der kunne Ford kostet på seg integrering.

turfsurf

Sitat fra: Tellus på fredag 15. november 2019, klokken 23:38
Eh,

Model-Y = kjempestygg
Mach-E = Ser ganske bra ut så langt
Eh, snakk for deg sjæl.

Mach-e henter milevis med designelementer fra Tesla, alt fra interiøret til den buete taklinjen.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Pingle

For de som vil se på lekkasjen:
https://www.macheforum.com/site/threads/discovered-2021-mustang-mach-e-official-page-w-pricing-models-specs-video-etc.49/

Iflg den er det frunk på 4.8 cu ft, dvs 136 l. Siden ford har tatt ned lenken er ikke all info på siden, men noe om pris og utstyrsnivå er det.
Samt en del bilder.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

kodax

Sitat fra: Tellus på fredag 15. november 2019, klokken 23:38
...
Kan forstå at teslaeiere og teslaaksjonærer forsøker å dra paralleller, men synes det er merkelig at andre synes bilene er like.
Skulle jeg trekke frem noen likheter så må det være iPaden innvendig. Der kunne Ford kostet på seg integrering.
Nå har jo Ford selv som har reklamert med at denne bilen gjør at Tesla skjelver i buksene sine, så da er det naturlig å sammenligne dem..
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Electric cars in Norway

#204
Mustang Mach-E. :+1: bare timer unna :+1:
Los Angeles natt til mandag 18. november

Gleder meg. Var nok dumt for Ford at hjemmesiden ble oppdaget :-1:

https://www.elbil24.no/nyheter/detaljer-lekket-om-fords-forste-elbil/71818976

Chimp


1317142119

Sitat fra: turfsurf på lørdag 16. november 2019, klokken 00:48
Eh, snakk for deg sjæl.

Mach-e henter milevis med designelementer fra Tesla, alt fra interiøret til den buete taklinjen.
At det var sa du? Jeg klarer å holde meg unna mye fjas fra Tesla-fanboys, men du sitter vel ikke der og prøver å si at Tesla fant opp coupé-linjene?!? 😂

Jeg håper virkelig ikke at du er så nedsnødd som du nå fremstår ...

1000kwh

#207
Sitat fra: 1317142119 på lørdag 16. november 2019, klokken 10:25
Sitat fra: turfsurf på lørdag 16. november 2019, klokken 00:48
Eh, snakk for deg sjæl.

Mach-e henter milevis med designelementer fra Tesla, alt fra interiøret til den buete taklinjen.
At det var sa du? Jeg klarer å holde meg unna mye fjas fra Tesla-fanboys, men du sitter vel ikke der og prøver å si at Tesla fant opp coupé-linjene?!? 😂

Jeg håper virkelig ikke at du er så nedsnødd som du nå fremstår ...
Slettet  :D

Chimp

Så hvis det blir denne bilen for dere.
Hva står dere mellom basert på info som foreligger så langt?
For min del er AWD en selvfølgelighet. Så er spørsmålet premium eller first edition. Select kunne vært alternativ, men vil ikke vente til 2021

Stig O

#209
En liten gledelig oppdagelse var at rekkevidde er oppgitt i EPA. Da blir WLPT på Premium ca.530km.
Forvirrende med blanding av målemetoder, som ikke alltid blir oppgitt. Til og med NEDC presterer noen og oppgi i dag!!
Ikke bare amerikanske biler, men både Polestar2 og Skoda Vision iV blir oppgitt med både 450km og 500km. Forvirrende.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA