Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mach-e noen som vet noe nyttig?

Startet av Kevz, fredag 08. februar 2019, klokken 19:46

« forrige - neste »

gekko300

Sitat fra: hemi på fredag 15. november 2019, klokken 13:35
TM3P er 310 i epa, 530km wltp.

Så 300 EPA (lengste rekkevidde på Ford) er fremdeles langt fra annonserte 600 km WLTP.
Enig med HelectriC, gir dårlig inntrykk av lurendreieri å annnonsere med 600 km rekkevidde når det reelt sett blir rundt 510 km (530/310*300).

hemi

enig desverre, liten vits å bytte da den ikke ser ut å by på noe revlusjonerende, og 600km wltp var glemt...

ProsjektX

virker å være veldig lang front på denne, så interiørplass er kanskje ikke all verden? virker som f.eks Vision iV vil være romligere
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

HelectriC

Sitat fra: ProsjektX på fredag 15. november 2019, klokken 14:31
virker å være veldig lang front på denne, så interiørplass er kanskje ikke all verden? virker som f.eks Vision iV vil være romligere

Skal være en ganske stor og praktisk frunk!
ioniq 5

geear

Sitat fra: trondhla på fredag 15. november 2019, klokken 10:01
Skal være lekket:
https://www.side3.no/motor/ford-mustang-mach-e-rekkevidde-pris-levering-6847850

Tesla ser ut til å diktere hvordan interiør skal være nå om dagen.
Ikke tvil om at mange skuler mot Tesla ja. Polestar har også hentet mye fra Tesla sitt interiør (kanskje ikke så overraskende at de importerte og registrerte de første Model 3-ene i Sverige..).

Men, hva Forden angår, ikke bare ser interiøret ut til å være en blanding av Model 3 og S/X, men syns den har veldig mye Tesla utvendig også.

batterimannen

Fra det jeg kan se fra de lekkede bildene og spesifikasjonene så likner den enda mer på Model Y enn jeg hadde trodd. Hvis de blir så like, så kan man like så godt gå for Model Y om Mach-E blir dyrere...
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Stig O

370km på GT, som var den aktuelle, var langt i fra 600km ja. Hadde håpet på 500km i hvert fall. Da blir det og beholde Model S fremdeles. Ser ut som grensen jeg har satt på 500km på biler uten Tesla lade infrastruktur ikke kommer de to første årene. Det gjør vel ikke ny Model S heller. Får krysse fingrene for Nissan Ariya, men tviler. Ser ut som rundt 450km er standarden på long range.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Chimp

Sitat fra: batterimannen på fredag 15. november 2019, klokken 16:00
Fra det jeg kan se fra de lekkede bildene og spesifikasjonene så likner den enda mer på Model Y enn jeg hadde trodd. Hvis de blir så like, så kan man like så godt gå for Model Y om Mach-E blir dyrere...
Nå ble det minst tre posts på rad med "heller tesla" så da blir jeg nødt til å rope litt ut i frustrasjon :)

For svært mange er tesla uaktuelt. Hvorfor skal jeg like gjerne kjøpe tesla istedet. Eller hvorfor skal jeg like gjerne kjøpe skoda istedet som noen andre skriver. For mange er det også uaktuelt pga "gammelt rykte". Flere som sikkert føler sånn om Ford også.

Men nå er vi i et Ford forum så jeg ser ingen grunn til å kjøpe tesla eller skoda eller whatever. Da mener jeg du heller bør gå på finn og kjøpe en lite brukt audi eller jaguar som er mye flottere biler enn alt det andre. Det blir helt uinteressant å skrive hva slags bil jeg og du mener andre bør kjøpe istedetfor en Ford, feil tråd og forum!

Ser det samme i polestar forumet også, da bør man heller kjøpe en model 3. Hva er greia...

Så over til noe interessant, er det kommet noen antatte dimensjoner på mache e?

Øyvind.h

Sitat fra: batterimannen på fredag 15. november 2019, klokken 16:00
Fra det jeg kan se fra de lekkede bildene og spesifikasjonene så likner den enda mer på Model Y enn jeg hadde trodd. Hvis de blir så like, så kan man like så godt gå for Model Y om Mach-E blir dyrere...

Mellom disse to er det ikke så enkelt valg nei. Model Y er nok litt bedre på plassutnyttelse, sprekere, bedre lademuligheter, autopilot mm. Og kan fås som 7-seter (ish, de bakerste setene blir nok for barn).

Men jeg tror Ford kommer til å levere på andre områder, treffer andre preferanser mm. Jeg skulle riktignok ønske de hadde dratt Mustang-preget litt lenger, og den nosecone-løsningen kunne de spart seg (vel og merke kan det påpekes at Mondeo vel hadde en lignende grill tilbake i 2013 eller noe sånt. Jeg husker Model S fikk tyn for å ha Mondeo front.) Men med litt størrelse på hjulene og mørk farge tror jeg denne blir ganske så kul.

Er det lekket noe om batterikapasitet? 470km EPA er jo ganske bra1
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Pingle

Sitat fra: Chimp på fredag 15. november 2019, klokken 17:09
er det kommet noen antatte dimensjoner på mache e?
821 liter bagasjerom, om vi skal tro side3--lenken lenger opp.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

batterimannen

Sitat fra: Pingle på fredag 15. november 2019, klokken 18:11
Sitat fra: Chimp på fredag 15. november 2019, klokken 17:09
er det kommet noen antatte dimensjoner på mache e?
821 liter bagasjerom, om vi skal tro side3--lenken lenger opp.

Regnet etter amerikansk måte. Så ikke sammenliknbart med bagasjeromsvolum vi er vant med i Europa.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Pingle

Sitat fra: batterimannen på fredag 15. november 2019, klokken 18:28
Sitat fra: Pingle på fredag 15. november 2019, klokken 18:11
821 liter bagasjerom, om vi skal tro side3--lenken lenger opp.

Regnet etter amerikansk måte. Så ikke sammenliknbart med bagasjeromsvolum vi er vant med i Europa.
Fullt mulig dette blir epler og pærer, også med europeisk målemetode.

Med last til taket-måling (og mtp sikkerhet) er det viktig med sikring over seterygg bak.
Hva som går over seterygg avhenger av om man har en stor stasjonsvognboks, om den er avrundet som ipace eller om den er enda mer avrundet, som teslas modeller.
Og for praktisk bruk er det ikke uvesentlig om de regner inn de literne med vann som går under lokket i bagasjerommet.
Slik jeg ser bildene er det i alle fall god avrunding i bakkant, som en god elbil bør ha.

Om det blir "plass til hele jaktlaget med bagasje uten at hunden må lyde ordren dekk helt til fjells"  får vi neppe svar på mandag morgen, med mindre de gir oss tegninger med mål som viser at bare pyntebikkjer får plass i bilen.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Ford Electric

Har de sagt 600km må de levere, dette er lekkasjer og ikke offisielt utgitt, ford gikk først ut med inntil 500km før de økte til 600km.
Ford Focus Electric 02.05.14

kodax

Sitat fra: Pingle på fredag 15. november 2019, klokken 18:52
...
Om det blir "plass til hele jaktlaget med bagasje uten at hunden må lyde ordren dekk helt til fjells"  får vi neppe svar på mandag morgen, med mindre de gir oss tegninger med mål som viser at bare pyntebikkjer får plass i bilen.
Og da var det vel betimelig å spørre om denne kommer med hengerfeste?
I så fall er det jo bare å bestille en slik:
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

MooCow

Sitat fra: Chimp på fredag 15. november 2019, klokken 17:09
Sitat fra: batterimannen på fredag 15. november 2019, klokken 16:00
Fra det jeg kan se fra de lekkede bildene og spesifikasjonene så likner den enda mer på Model Y enn jeg hadde trodd. Hvis de blir så like, så kan man like så godt gå for Model Y om Mach-E blir dyrere...
Nå ble det minst tre posts på rad med "heller tesla" så da blir jeg nødt til å rope litt ut i frustrasjon :)

For svært mange er tesla uaktuelt. Hvorfor skal jeg like gjerne kjøpe tesla istedet. Eller hvorfor skal jeg like gjerne kjøpe skoda istedet som noen andre skriver. For mange er det også uaktuelt pga "gammelt rykte". Flere som sikkert føler sånn om Ford også.

Men nå er vi i et Ford forum så jeg ser ingen grunn til å kjøpe tesla eller skoda eller whatever. Da mener jeg du heller bør gå på finn og kjøpe en lite brukt audi eller jaguar som er mye flottere biler enn alt det andre. Det blir helt uinteressant å skrive hva slags bil jeg og du mener andre bør kjøpe istedetfor en Ford, feil tråd og forum!

Ser det samme i polestar forumet også, da bør man heller kjøpe en model 3. Hva er greia...

Så over til noe interessant, er det kommet noen antatte dimensjoner på mache e?

Einig! Skal seiast at eg mest sannsyneg hadde hatt ein Model 3 (reserverte i 2016) idag om dei kom med varme i rattet. I ettertid er eg vel egentleg ihvertfall litt glad for at han ikkje kom med varme i rattet. Diverse ting som at alt styrast frå skjermen, kva er tingen med ikkje å ha hendel for vindusviskarar (utenom å spara pengar), samt ha fleire knappar på rattet?!?! I tillegg så virka det som det er ein del arroganse/dårleg service frå Tesla si side, samt at dei har servicesenter stort sett berre i dei største byane. Så for meg er ikkje Y eit alternativ :) Skoda Vision IV og Polestar (har ikkje behov for større plass) derimot er absolutt aktuelle.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA