Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mach-e noen som vet noe nyttig?

Startet av Kevz, fredag 08. februar 2019, klokken 19:46

« forrige - neste »

trondhla


1000kwh

Sitat fra: trondhla på fredag 15. november 2019, klokken 10:01
Skal være lekket:
https://www.side3.no/motor/ford-mustang-mach-e-rekkevidde-pris-levering-6847850

Tesla ser ut til å diktere hvordan interiør skal være nå om dagen.
Får ikke noe god følelse av bildene til denne bilen.. Hele greia virker veldig billig og designet er litt Hyundai ala 2010. Hjulene er jo både for små og for langt inn. Og hvorfor i alle verden har de tatt nose-cone fra veteranteslaene og plassert på en "Mustang"?

Meget skeptisk til hele bilen kjenner jeg..

jokr

Utifra bildene er jeg litt skuffet. Liker bedre standard dashbord og er ingen fan av iPad på hjul. Får vente til jeg ser den i live på mandag. Får håpe den er passe stor og ser grei ut innvendig. Stygt redd jeg faller tilbake på e-tron som alternativ.
2018 Nissan Leaf Tekna

Stikkkontakt

Sitat fra: jokr på fredag 15. november 2019, klokken 10:23
Stygt redd jeg faller tilbake på e-tron som alternativ.

Er det noe å være redd for?

jokr

Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 15. november 2019, klokken 10:55
Sitat fra: jokr på fredag 15. november 2019, klokken 10:23
Stygt redd jeg faller tilbake på e-tron som alternativ.

Er det noe å være redd for?

Audi er skummle greier, kanskje de har lurt inn noe diesel greier i den? Men neida, likte den. Hadde bare håpet Ford skulle levere noe som kunne gi bedre rekkevidde til en ok pris. Skal nå se bilen på mandag. Kan jo hende den er bedre live.
2018 Nissan Leaf Tekna

esan

Ser ikke ut for at dette ble den bilen jeg håpte. Mindre plass og rekkevidde enn den kommende Skoda.
Er det riktig at bakseteplassen kun er for små barn?

kodax

Ang Mach-E vs Tesla Model Y:
https://electrek.co/2019/11/15/tesla-model-y-vs-ford-mustang-mach-e-specs-comparison/

En ting som ikke nevnes, er at når Model Y kommer, så er den en bil som bygger på en platform (Model 3) som har vært i produksjon en stund, og leveres av en leverandør som har laget el-biler en god stund. Dvs jeg vil tro det er større risiko for barnesykdommer med Mach-E, men så kan man jo hevde at service-mulighetene til en Ford kanskje er bedre.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

HelectriC

ioniq 5

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

1000kwh

Sitat fra: HelectriC på fredag 15. november 2019, klokken 12:06
Hva skjedde med rekkevidden?
NEDC når man skal skryte og EPA når man må forholde seg til det juridiske?? :P

HelectriC

Sitat fra: 1000kwh på fredag 15. november 2019, klokken 12:17
Sitat fra: HelectriC på fredag 15. november 2019, klokken 12:06
Hva skjedde med rekkevidden?
NEDC når man skal skryte og EPA når man må forholde seg til det juridiske?? :P

For meg gir  det omvendt reklame. Da synes jeg de bare driver med løgn og falsk markedsføring.
ioniq 5

Chimp

Sitat fra: 1000kwh på fredag 15. november 2019, klokken 12:17
Sitat fra: HelectriC på fredag 15. november 2019, klokken 12:06
Hva skjedde med rekkevidden?
NEDC når man skal skryte og EPA når man må forholde seg til det juridiske?? :P

WLTP 600. NEDC er utgått standard. EPA er alltid mye strengere, men 480 km "reell" rekkevidde er da virkelig ikke ille. Hvis det blir slik.

hemi

TM3P er 310 i epa, 530km wltp.

mach-e performance er 235 epa...  :o

Chimp

270 mener du. First edition. Du nevner EPA på "select" som da antakelig har mindre batteri og kun bakhjulstrekk.

hemi

ahh så bra, da misforstod jeg nok, synes det var drastisk forskjell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA