Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mach-e noen som vet noe nyttig?

Startet av Kevz, fredag 08. februar 2019, klokken 19:46

« forrige - neste »

Chimp

Sitat fra: batterimannen på torsdag 14. november 2019, klokken 20:43
Sitat fra: esan på torsdag 14. november 2019, klokken 20:42
Å reservere bilen i USA eller Norge er vel to ulike scenarier?
Skal vi som kjøper bilen i Norge reservere bilen via den link fra USA?? Tror dere ikke at vi i Norge skal reservere bilen via en norsk side på et tidspunkt fra omkring normal åpningstid?

Aner ikke. Ford i Norge burde komme med info om det.

Nå har de sagt at man i Norge kan bestille fra 18 november. Da blir det vel høyst sannsynlig slik at vi får en link på mail på det tidspunktet. Synes ikke Ford behøver å gjøre noen ting, ingen grunn til å gå enda mer i detalj om hvordan dette foregår. Infoen om det får vi 18 november, og vi trenger ikke vite det før dette

telcontar

https://www.macheforum.com/site/threads/grabber-blue-color-for-limited-edition-mach-e-8-other-standard-colors.47/?fbclid=IwAR3ZKM3XR8RsKXrvjLDZWdN2-KBcqQ3YcpZC4udSBlNA4pIaQxYwMlZDJfs

xterior Colours Availability
Shadow Black
Iconic Silver
Rapid Red
Star White
Infinite Blue
Space White
Carbonised Gray
Grabber Blue (exclusive for First Edition)
Exclusive First Edition vehicles will only be available in 3 colours: Rapid Red, Carbonised Grey, and Grabber Blue which will only be available on the First Edition. Once all First Edition vehicles have been sold out, Grabber Blue will not be available. Grabber Blue First Editions come with exclusive blue interior stitching, and Rapid Red and Carbonized Grey come with red interior stitching.

torlie

Ved første øyekast så denne forholdvis liten ut, og vil nok være trangere enn Model Y.
135 liter frunk er positivt. Ser de også har hentet inspirasjon fra Tesla i form av den store skjermen.
ca $60.000 for First Edition og GT uten å vite tilvalg, det vil vel si +- kr 600.000,- her som basispris.

Selv om jeg er skeptisk om den passer mitt behov blir det vel en reservasjon likevel. Mulig den er større en den ser ut til. Spent på bagasjerommet.

2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

batterimannen

#154
Ser fint ut det der, men ser ut til å bli mindre romslig enn jeg hadde tenkt.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

gekko300

600k er langt over hva iallefall jeg forventet. Og med et bakesete som (ut fra bilder) bare et barn kan sitte i heller det hele mot uaktuelt.  ::)

telcontar

Rear cargo space is 29 cubic feet, or 59.6 cubic feet with the seats folded down.

Oversatt til liter 821l (online calc), og 1687l med setene nede. Frunk er 4.8 cubic feet, 135.9l.

Får håpe det litt plass igjen til passasjerene også med disse tallene :-p

torlie

First Edition 270 miles = 434km
GT 235 Miles = 378km

En kald vinterdag blir nok dette fort til hhv 30 og 25 mil.

Hvor ble det av følgende i epostene til Ford:
Med en estimert rekkevidde på opptil 600 km*
*Basert på fulladet batteri. Estimert rekkevidde er opptil 600 kilometer testet etter Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP)
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

torlie

Sitat fra: telcontar på fredag 15. november 2019, klokken 08:08
Rear cargo space is 29 cubic feet, or 59.6 cubic feet with the seats folded down.

Oversatt til liter 821l (online calc), og 1687l med setene nede. Frunk er 4.8 cubic feet, 135.9l.

Får håpe det litt plass igjen til passasjerene også med disse tallene :-p

Hentet fra Reddit:

"Mach E: 29 cu ft behind 2nd row, 59.6 cu ft behind 1st row (Source: /u/Captain_Alaska ) For comparison:
Civic Type R: 25.7, 46.2
GTI: 17.4, 53.7
I think its possible that this thing is closer to the size of a Civic than it is to a CRV"
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

batterimannen

Sitat fra: torlie på fredag 15. november 2019, klokken 08:13
First Edition 270 miles = 434km
GT 235 Miles = 378km

En kald vinterdag blir nok dette fort til hhv 30 og 25 mil.

Hvor ble det av følgende i epostene til Ford:
Med en estimert rekkevidde på opptil 600 km*
*Basert på fulladet batteri. Estimert rekkevidde er opptil 600 kilometer testet etter Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP)

Tallene for USA er etter EPA, ikke WLTP
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Stikkkontakt

Sitat fra: torlie på fredag 15. november 2019, klokken 08:14
Sitat fra: telcontar på fredag 15. november 2019, klokken 08:08
Rear cargo space is 29 cubic feet, or 59.6 cubic feet with the seats folded down.

Oversatt til liter 821l (online calc), og 1687l med setene nede. Frunk er 4.8 cubic feet, 135.9l.

Får håpe det litt plass igjen til passasjerene også med disse tallene :-p

Hentet fra Reddit:

"Mach E: 29 cu ft behind 2nd row, 59.6 cu ft behind 1st row (Source: /u/Captain_Alaska ) For comparison:
Civic Type R: 25.7, 46.2
GTI: 17.4, 53.7
I think its possible that this thing is closer to the size of a Civic than it is to a CRV"

Model S 26 cu.ft. Den har da ganske generøs bagasjeplass?

Bfs

Jeg syns at premiumvarianten med utvidet batteri og awd ser ut som det minste man må ha, hvis man vil ha litt rekkevidde og awd. Men med med startpris på 50.000 usd for premium med standard range og rwd antar jeg at det blir dyrt. Den må kunne matche modell y (og evt vision iv) om det skal bli kjøp for meg.



telcontar

Sitat fra: Bfs på fredag 15. november 2019, klokken 08:26
Jeg syns at premiumvarianten med utvidet batteri og awd ser ut som det minste man må ha, hvis man vil ha litt rekkevidde og awd. Men med med startpris på 50.000 usd for premium med standard range og rwd antar jeg at det blir dyrt. Den må kunne matche modell y (og evt vision iv) om det skal bli kjøp for meg.

Får håpe First Edition til 60k usd er fully loaded, blir nok den jeg vil gå for med Carbonized Grey (hvis det er matt grå).

Stikkkontakt

Sitat fra: telcontar på fredag 15. november 2019, klokken 08:31
Sitat fra: Bfs på fredag 15. november 2019, klokken 08:26
Jeg syns at premiumvarianten med utvidet batteri og awd ser ut som det minste man må ha, hvis man vil ha litt rekkevidde og awd. Men med med startpris på 50.000 usd for premium med standard range og rwd antar jeg at det blir dyrt. Den må kunne matche modell y (og evt vision iv) om det skal bli kjøp for meg.

Får håpe First Edition til 60k usd er fully loaded, blir nok den jeg vil gå for med Carbonized Grey (hvis det er matt grå).

Det ser ut som om det er fra "mye" til "alt" som standard avhengig av modell. Detaljene står vel i electrek-artikkelen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA