Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mach-e noen som vet noe nyttig?

Startet av Kevz, fredag 08. februar 2019, klokken 19:46

« forrige - neste »

Pingle

Sitat fra: Stig O på tirsdag 05. november 2019, klokken 12:39
Da vises en elektrifisert Mustang på SEMA utstillingen i morgen. Ikke Mach E, men en hybrid på Shelby modellen. Kanskje noen nye design elementer på interiør og eksteriør som tas med over til Mach E ?
Helelektrisk: https://electrek.co/2019/11/05/ford-all-electric-900hp-mustang-lithium-at-sema/
og pen (men ikke den vi venter på):
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

jokr

Ny mail i dag om fortrinnsrett. Usikker på om det var for å se den eller om det var fortrinnrett for å kunne bestille. Litt forvirrende mail fra Røhne Selmer.
2018 Nissan Leaf Tekna

MooCow

Sitat fra: jokr på torsdag 07. november 2019, klokken 16:37
Ny mail i dag om fortrinnsrett. Usikker på om det var for å se den eller om det var fortrinnrett for å kunne bestille. Litt forvirrende mail fra Røhne Selmer.

Tydlegvis ein epost ikkje alle har fått det då  :o

EspenFe

Sitat fra: jokr på torsdag 07. november 2019, klokken 16:37
Ny mail i dag om fortrinnsrett. Usikker på om det var for å se den eller om det var fortrinnrett for å kunne bestille. Litt forvirrende mail fra Røhne Selmer.
Hva var innholdet i denne mailen? Har du screenshot?

jokr

Her er den jeg fikk, limer inn teksten, av en eller annen merkelig grunn får jeg ikke satt inn bildet
Når jeg leser denne på nytt er det nok bare en ny invitasjon fra RøhneSelmer om å se bilen en eller annen gang.
Så vidt jeg vet finnes det vel ingen reservasjonsliste/venteliste på denne.

Elektrisk. Og utemmet.

Det er flere tusen norske interessenter. Nå skal du få muligheten til å oppleve Fords nye Mustang-inspirerte, helelektriske SUV på et unikt arrangement i Oslo.

Bare få timer etter at den elektriske bilen får sin verdenspremiere i Los Angeles i USA om kvelden 17. november, skjer den norske avdukingen på Skur 13 i Oslo. Dette er første gangen bilen vises frem i Europa og representanter fra flere land vil delta både i Los Angeles og Oslo.



De som har registrert fortrinsrett før 8.november får en e-post med nærmere informasjon om påmelding noen dager før premieren.

Hele 15.000 nordmenn har allerede sikret seg fortrinnsrett for å forhåndsbestille bilen.



Med en rekkevidde på opptil hele 600km målt etter den nye og langt strengere WLTP-målemetoden, vil den nye elbilen tilby en rekkevidde blant de aller beste i markedet

2018 Nissan Leaf Tekna

Stig O

Da ver det kommet noen spionbilder.
https://insideevs.com/news/381083/ford-mustang-inspired-mach-e-bev/
Ble litt skuffet. Synes den så smal og høy ut forfra. Får vente og se hvordan det blir uten kamofolie.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

1317142119

#111
Må være synsbedrag. Jeg ble også svært forvirret av bildene forfra, men ser du den skrått bakfra har den et vesentlig mer maskulint og tilstedeværende uttrykk i fronten. Det samme gjelder det første bildet forfra i bildekarusellen. Da står bilen mer horisontalt. Får mer bulende skjermer foran, som ser bra ut.

Merker at jeg er mer spent på på hjulstillingen. I kjent amerikansk stil (dette var ikke et problem da tyske Ford hadde ansvar for produktutviklingen) må man ha en halvmeter spacere for å få hjulene i kant med hjulbuen.

Edit: en veldig spennende detalj jeg la merke til: hvor i all verden er dørhåndtakene? 😮

batterimannen

Synes det ser bra ut. Synd det ikke er noe bilde fra siden.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Zubzero


Guleböj

Sitat fra: Zubzero på fredag 08. november 2019, klokken 09:57
Hvor er bakdørene?

Lurte på det samme selv.. Kan det være at folien dekker/skjuler bakdørene?

gekko300

Bakdørene ser man tydelig på flere bilder, blant annet første bilde i artikkelen.
Fronten ser ut som en 1990 Mondeo. Hekken var mye bedre.

Stig O

Sitat fra: 1317142119 på fredag 08. november 2019, klokken 09:21
Må være synsbedrag. Jeg ble også svært forvirret av bildene forfra, men ser du den skrått bakfra har den et vesentlig mer maskulint og tilstedeværende uttrykk i fronten. Det samme gjelder det første bildet forfra i bildekarusellen. Da står bilen mer horisontalt. Får mer bulende skjermer foran, som ser bra ut.

Merker at jeg er mer spent på på hjulstillingen. I kjent amerikansk stil (dette var ikke et problem da tyske Ford hadde ansvar for produktutviklingen) må man ha en halvmeter spacere for å få hjulene i kant med hjulbuen.

Edit: en veldig spennende detalj jeg la merke til: hvor i all verden er dørhåndtakene? 😮

Ja hjulstillingen var det første jeg også la merke til. Hjulene langt inne i hjulbuene, og smale hjul. Det er nok mye av grunnen til at den ser høy og smal ut. Ikke den flotteste stancen. Ser man på alle bildene av hvordan man trodde den ble, er hjula helt ut i skjermen. Viktig detalj for meg i hvert fall. Håper den kommer med litt bedere hjul som fyller bedere.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Counterpointer

Sitat fra: Stig O på fredag 08. november 2019, klokken 08:11
Da ver det kommet noen spionbilder.
https://insideevs.com/news/381083/ford-mustang-inspired-mach-e-bev/
Ble litt skuffet. Synes den så smal og høy ut forfra. Får vente og se hvordan det blir uten kamofolie.
Her kan en jo bli litt i stuss.

Det jeg ser er bakenden til en I-pace og Teslafront med gammeldags nosecone.

Så ikke veldig spenstig ut. Men klok av skade venter jeg til endelig lansering. Trodde Porsche hadde ruinert Taycan når de viste den i delvis camo, men endelig bil ble temmelig fin. Får håpe Ford følger samme linje.

OhmPaPa

Jeg får assosiasjoner til BMW i3.

Men håper virkelig ikke Ford lager en weirdmobile. Satser på at kamuflasjen ødelegger spionbildene!

Counterpointer


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA