Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mach-e noen som vet noe nyttig?

Startet av Kevz, fredag 08. februar 2019, klokken 19:46

« forrige - neste »

telcontar

Email gått ut nå, jeg fikk seff ikke selv om jeg har fått alle andre emails. Fikk videresendt av andre og registrert for visning.

To opsjoner, mandag 18.11 eller tirsdag 19.11.

Svein_H

Dobbeltsjekket med RøhneSelmer da jeg ikke har hørt et pip, og det viser seg at jeg lå på listene deres men av en eller annen grunn ikke hadde blitt med over til Ford Norge sine. De har registrert meg manuelt nå, og sier at ev. køplassering og plassreservasjon ikke starter før tidligst 18/11, så da skal det ikke være andre konsekvenser enn at jeg har gått glipp av litt infomailer og teaserbilder. Får håpe det stemmer.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

1317142119

Merkelig håndtert. Jeg er kunde av RS og har skrevet meg opp på begge listene. Ikke hørt et pip jeg heller, men jeg får heldigvis litt muntlig informasjon fra en selger jeg kjenner samt her inne.

Stig O

Da vises en elektrifisert Mustang på SEMA utstillingen i morgen. Ikke Mach E, men en hybrid på Shelby modellen. Kanskje noen nye design elementer på interiør og eksteriør som tas med over til Mach E ?
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

batterimannen

Fikk e-post 11:03 om registrering for visning. Er delvis interessert i bilen og bor i Bærum og jobber i Oslo, så hadde ikke vært noe problem å kommet seg på en visning. Men jeg legger ikke ned noe tid på en bil før pris og komplette specs foreligger. Følger også med på Vision iV/ID.4 og Model Y, så pris og specs mot hverandre blir viktig.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

makki

Jeg har fått invitasjon kl 11.02 men har ikke mulighet(Bergen) håper noen kan se live fra Oslo og legger noe bilder her.

telcontar

Bilen vises jo 17.11 i USA, er den interessant nok så drar jeg til Oslo 18.11 og ser på den.

jokr

mailen kom i dag ja. jeg skal inn den 18/11 kl 1430. blir spennende
2018 Nissan Leaf Tekna

Enlace

Suv, marginalt større enn mod Y. Pris i Norge uten mva. ca kr 500 000. Maks kjørelengde inntil 600 km. Bakhjulsdrift og 408 hk. Levering i  2020.

Slik tolker jeg info etter å ha lest US artikkler.

Spørsmålet er om den også kommer med 4x4 og hengerfeste ellers blir det ingen suksess.

Har Opel Ampera-e og Tesla mod. 3. bestilt med depositum Skoda Vision (sent 2020) og Tesla mod Y(Norge 2021).

25 % mva på el biler etter valget høsten 2021?

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk


arthur

Sitat fra: Enlace på tirsdag 05. november 2019, klokken 23:31
25 % mva på el biler etter valget høsten 2021?

Med stor grad av sannsynlighet vil det bli et regjeringsskifte og da skal det mye til at en ny regjering med et sterkt MDG vil gå inn for moms på elbiler vil jeg tro.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

terjewa

Hjelper ikke med MDG eller andre partier om ESA setter ned foten for mva fritak på elbiler. Den norske regjeringen kommer vel med anbefaling, men ikke sikkert ESA bryr seg.
https://www.dinside.no/motor/eu-med-klarsignal-fortre-nye-ar-med-nullmoms/69196402

batterimannen

#101
Sitat fra: Enlace på tirsdag 05. november 2019, klokken 23:31
Suv, marginalt større enn mod Y. Pris i Norge uten mva. ca kr 500 000. Maks kjørelengde inntil 600 km. Bakhjulsdrift og 408 hk. Levering i  2020.

Slik tolker jeg info etter å ha lest US artikkler.

Spørsmålet er om den også kommer med 4x4 og hengerfeste ellers blir det ingen suksess.

Har Opel Ampera-e og Tesla mod. 3. bestilt med depositum Skoda Vision (sent 2020) og Tesla mod Y(Norge 2021).

25 % mva på el biler etter valget høsten 2021?

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

Mener å ha lest at den skal komme med en utgave med ca 450 km wltp og bakhjulstrekk og 4wd med 600 km rekkevidde.

Neste statsbudsjett kommer okttober 2021. Skal de holde lovnaden om fritak ut perioden, så burde de ikke legge på moms fra januar 2021. Da blir neste mulighet på statsbudsjettet i oktober 2021, sannsynligvis med virkning fra januar 2022?
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Chimp

Sitat fra: batterimannen på tirsdag 05. november 2019, klokken 12:41
Fikk e-post 11:03 om registrering for visning. Er delvis interessert i bilen og bor i Bærum og jobber i Oslo, så hadde ikke vært noe problem å kommet seg på en visning. Men jeg legger ikke ned noe tid på en bil før pris og komplette specs foreligger. Følger også med på Vision iV/ID.4 og Model Y, så pris og specs mot hverandre blir viktig.

Samme her. Ser ikke noe poeng i å bruke et par timer på å se på en bil på den måten , bildene dukker opp på nett uansett :) Meg om det.

hemi

biler uten specs er litt.. yeah....

Gigantisk nedtur på porschen og e-tron, har ingen reservasjoner lenger.

Pingle

Sitat fra: Chimp på onsdag 06. november 2019, klokken 09:39
Sitat fra: batterimannen på tirsdag 05. november 2019, klokken 12:41
Fikk e-post 11:03 om registrering for visning. Er delvis interessert i bilen og bor i Bærum og jobber i Oslo, så hadde ikke vært noe problem å kommet seg på en visning. Men jeg legger ikke ned noe tid på en bil før pris og komplette specs foreligger. Følger også med på Vision iV/ID.4 og Model Y, så pris og specs mot hverandre blir viktig.

Samme her. Ser ikke noe poeng i å bruke et par timer på å se på en bil på den måten , bildene dukker opp på nett uansett :) Meg om det.

Ikke helt enig - noe kan man da lære.

På Etron-visning fikk jeg og fruen noen aha-opplevelser etter å ha sett hva det var plass til i bagasjerommet når hundeburet var på plass (nær ingenting), og siste spiker ble satt inn i kisten da jeg fant ut at setebeltefestene i midten gnagde i begge skinkene.
Både setebredde og bagasjevolum skulle egentlig være stort nok, men vi venter fortsatt på noe som er litt mer hensiktsmessig.

Når det er sagt, er jeg veldig takknemlig om noen tar gode bilder, måler over i bagasjerom og mellom setebeltefester osv - vi som bor et stykke unna kan ellers bare reservere og angre.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA