Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mach-e noen som vet noe nyttig?

Startet av Kevz, fredag 08. februar 2019, klokken 19:46

« forrige - neste »

torlie

Dersom denne faktisk snuser på 600km wltp, samt har Tesla ytelser om ikke bedre som de har reklamert med tidligere, får man nok ikke denne for under 650-700k men kan jo være den kommer i flere versjoner, selv om jeg tviler.

2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Tor Ping

Sitat fra: torlie på fredag 25. oktober 2019, klokken 12:21
Dersom denne faktisk snuser på 600km wltp, samt har Tesla ytelser om ikke bedre som de har reklamert med tidligere, får man nok ikke denne for under 650-700k men kan jo være den kommer i flere versjoner, selv om jeg tviler.

Det er mulig du her rett, jeg bare sammenligner litt med Polestar 2 som begynner på kr.469.000. Denne skal jo tross alt også ha en rekkevidde på 500km etter WLTP, 408hk og 4wd.
Nå vet vi jo enda ikke så mye om Mach-e enda, men i mitt hode er kanskje Polestar 2 en naturlig konkurrent?
Jeg forventer vel også at Ford er litt mer edruelige i prisingen av utstyr sammenlignet med MB/Audi/Jag.

telcontar

De peker jo ut Tesla som hovedkonkurrent, men spørs om de sikter seg mot Model Y eller Model X.

Tvilsomt om de kan legge seg så mye over Y, hvis de er i samme klasse størrelsemessig.

batterimannen

Sitat fra: Tor Ping på fredag 25. oktober 2019, klokken 11:05
Sitat fra: Kires på fredag 25. oktober 2019, klokken 09:04
Ekstremt spent på denne! De sier levering 2020. Linjene ser veldig bra ut. Hvis vi havner på <600k for ferdig utstyrt bil med største batteri er det rimelig sikkert at jeg til slutt lander på denne.

Det blir veldig spennende med prisingen :)
Jeg vil jo tro at de må ligge noe under Audi/Jag/Merc? Kan man håpe på rundt 500k for en helt greit utstyrt bil? Jeg er ikke så kravstor når det gjelder utstyr, men trenger størst mulig batteri...

Hvilken produsent tør å slippe pris først, på Vision iV, ID.4 og Mach-E.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

ProsjektX

2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Counterpointer

Sitat fra: Tor Ping på fredag 25. oktober 2019, klokken 13:48
Jeg forventer vel også at Ford er litt mer edruelige i prisingen av utstyr sammenlignet med MB/Audi/Jag.
MB er faktisk ganske edruelige, Audi er vel på topp av de tre.

Counterpointer

Sitat fra: ProsjektX på fredag 25. oktober 2019, klokken 18:30
Rykter om 40 til 60k USD og forskjellige konfigs av rwd awd batteripakke.

https://insideevs.com/news/378503/ford-mustang-ev-cad-images/
Ligner ikke rent lite på Tesla den der. Men er jo litt Mustang og Mondeo også. Blir spennende å se den virkelige.

hemi

Kan jo håpe den blir kul og ikke alt for lenge til den, men ... føler ingen produsenter har levert noe i tide, noen gang?

Renderingen ser bra ut.

bmw2002

Hvis biler som på bildene her så kunne jeg tenkt meg en:
https://carbuzz.com/news/ford-s-mustang-inspired-suv-finally-has-a-likely-reveal-date

Men hvis interiøret og infotainment etc blir i nærheten av så dårlig som nye andre Ford modeller er det bare å styre unna

1317142119

Sitat fra: bmw2002 på søndag 27. oktober 2019, klokken 08:57
Hvis biler som på bildene her så kunne jeg tenkt meg en:
https://carbuzz.com/news/ford-s-mustang-inspired-suv-finally-has-a-likely-reveal-date

Men hvis interiøret og infotainment etc blir i nærheten av så dårlig som nye andre Ford modeller er det bare å styre unna
Godt poeng. Jeg hadde helt glemt hvor elendig Sync var sist jeg kjørte Ford. Men jeg kan fint leve uten en Ipad og touchskjerm. Jeg er veldig fornøyd med det iDrive til BMW leverer.

EspenFe

Har registrert meg for fortrinnsrett, men ikke mottatt noe mail på dette enda. Noen som har samme problem?

Chimp

"Fortrinnsretten" her er vel bare tull, er bare at man står i en mailliste hvor de oppdaterer deg med info.

batterimannen

Sitat fra: Chimp på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 12:13
"Fortrinnsretten" her er vel bare tull, er bare at man står i en mailliste hvor de oppdaterer deg med info.

De vet hvordan de skal få folk til frivillig å motta spam  :)

Det er ikke så lenge til lansering av bilen, så det begynner kanskke å skje mer ting etter det.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Chimp på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 12:13
"Fortrinnsretten" her er vel bare tull, er bare at man står i en mailliste hvor de oppdaterer deg med info.
Ja, jeg fikk og beskjed om at det ikke betydde så veldig mye hvilken plass en sto i på den listen. Det som betydde mest var hvor fort en reagerte etter at de åpner opp for neste liste.
Tesla Model Y                         2021-

EspenFe

Det jeg ville fram til med mitt innlegg lengre oppe var at når jeg registrerte meg for fortrinnsrett, skulle jeg ha mottatt en mail fra Ford om dette, og få tilgang til reserveringslistene tidligere enn de som ikke har registrert seg for fortrinnsrett. Jeg har ikke mottatt noen mail fra Ford på selveste fortrinnsrett-registreringen, selv om jeg har prøvd å registrere meg flere ganger på forskjellige mailadresser.  Noen som har opplevd lignende?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA