Skrevet av Emne: Mach-e noen som vet noe nyttig?  (Lest 21024 ganger)

tornaldo

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 175
    • Vis profil
Sv: Mach-e noen som vet noe nyttig?
« Svar #45 på: torsdag 24. oktober 2019, klokken 18:23 »
Legg også merke til at de har klippet hull i "teltet" for å ha ladeåpningen på riktig sted (passasjersiden bak). Veldig bra.

Hva er egentlig spesielt bra med ladeluken på motsatt side av hvor man selv befinner seg 99% av tiden?

Jambo

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 17
    • Vis profil
Sv: Mach-e noen som vet noe nyttig?
« Svar #46 på: torsdag 24. oktober 2019, klokken 18:44 »
Legg også merke til at de har klippet hull i "teltet" for å ha ladeåpningen på riktig sted (passasjersiden bak). Veldig bra.

Hva er egentlig spesielt bra med ladeluken på motsatt side av hvor man selv befinner seg 99% av tiden?
Hva med lading fra ladestolpe i gate ved parallellparkering? Hvis ladeluken er på førersiden må man enten strekke ledningen rundt eller parkere i feil retning.

knut.aulie

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 6229
    • Vis profil
Sv: Mach-e noen som vet noe nyttig?
« Svar #47 på: torsdag 24. oktober 2019, klokken 18:58 »
Legg også merke til at de har klippet hull i "teltet" for å ha ladeåpningen på riktig sted (passasjersiden bak). Veldig bra.

Hva er egentlig spesielt bra med ladeluken på motsatt side av hvor man selv befinner seg 99% av tiden?
For min del er det en total dealbreaker da bilen ikke kan stå i garasjen min å lade.

Snakket med selger på Mercedes om dette siden EQC har samme løsning. Han sa han hadde hatt endel kunder som droppet bilen på grunn av dette.

Lading må være på førerside, evt begge sider (Porsche og Audi) imho.


Jambo

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 17
    • Vis profil
Sv: Mach-e noen som vet noe nyttig?
« Svar #48 på: torsdag 24. oktober 2019, klokken 19:25 »
Legg også merke til at de har klippet hull i "teltet" for å ha ladeåpningen på riktig sted (passasjersiden bak). Veldig bra.

Hva er egentlig spesielt bra med ladeluken på motsatt side av hvor man selv befinner seg 99% av tiden?
For min del er det en total dealbreaker da bilen ikke kan stå i garasjen min å lade.

Snakket med selger på Mercedes om dette siden EQC har samme løsning. Han sa han hadde hatt endel kunder som droppet bilen på grunn av dette.

Lading må være på førerside, evt begge sider (Porsche og Audi) imho.
Da tror jeg begge sider er best, kan i alle fall ikke lage biler så de passer best kun for de med så smal garasje at de må kjøre helt inntil veggen med passasjersiden av bilen (om jeg forstår problemet ditt rett).

1317142119

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 291
    • Vis profil
Sv: Mach-e noen som vet noe nyttig?
« Svar #49 på: torsdag 24. oktober 2019, klokken 20:06 »
Legg også merke til at de har klippet hull i "teltet" for å ha ladeåpningen på riktig sted (passasjersiden bak). Veldig bra.

Hva er egentlig spesielt bra med ladeluken på motsatt side av hvor man selv befinner seg 99% av tiden?
Av den årsaken som Jambo skriver. Den kan under ingen omstendigheter være på førstesiden, for da må du parkere ulovlig i stort sett alle Europeiske land hvis du skal lade. Pluss det at å ha tanken på høyre side har vært riktig i Europa i alle år. Det fungerer. Det blir bare forvirrende å ha den på feil side (venstre) og enda mer galt å måtte skrape is av ladeluken i snøslapset på støtfangeren foran.

1317142119

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 291
    • Vis profil
Sv: Mach-e noen som vet noe nyttig?
« Svar #50 på: torsdag 24. oktober 2019, klokken 20:08 »
Men for å dra det litt i retning nyttig info igjen :)

For noen linjer! Dette tror jeg kommer til å bli dødslekkert!

han-sa

  • Newbie
  • *
  • Innlegg: 1
    • Vis profil
Sv: Mach-e noen som vet noe nyttig?
« Svar #51 på: torsdag 24. oktober 2019, klokken 21:04 »
Lover godt. Fortid og framtid på samme tid. Med ca 600 km rekkevidde så blir spørsmålet hva herligheten vil koste!

batterimannen

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 389
    • Vis profil
Sv: Mach-e noen som vet noe nyttig?
« Svar #52 på: torsdag 24. oktober 2019, klokken 21:37 »
Lurer på om de lager noen reservasjonsløsning for denne. I siste e-post stod det kun om å 'eksklusivt kan reservere tid for å se bilen live i Oslo i november'. Kanskje flere produsenter som venter lenger med å lage reservasjonslister når de ser hvor mange som faller av på veien? 

tornaldo

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 175
    • Vis profil
Sv: Mach-e noen som vet noe nyttig?
« Svar #53 på: torsdag 24. oktober 2019, klokken 21:56 »
Legg også merke til at de har klippet hull i "teltet" for å ha ladeåpningen på riktig sted (passasjersiden bak). Veldig bra.

Hva er egentlig spesielt bra med ladeluken på motsatt side av hvor man selv befinner seg 99% av tiden?
Av den årsaken som Jambo skriver. Den kan under ingen omstendigheter være på førstesiden, for da må du parkere ulovlig i stort sett alle Europeiske land hvis du skal lade. Pluss det at å ha tanken på høyre side har vært riktig i Europa i alle år. Det fungerer. Det blir bare forvirrende å ha den på feil side (venstre) og enda mer galt å måtte skrape is av ladeluken i snøslapset på støtfangeren foran.

Joda det finnes helt klart argumenter for, det kan jeg se. Men hvis jeg skal velge mellom at det er klønete den ene gangen annethvert år man tar en tur i Europa, eller de resterende 340 gangene i året man parkerer i egen garasje, er det ganske lett. Skjønner at bilen ikke er laget for Norge, men for de aller fleste hurtigladere er det helt praktisk og bra å ha luken på venstre side.

Begge sider er selvfølgelig best, men at venstre side blir HELT feil, virker merkelig, all den tid Tesla eiere farter Europa rundt uten nevneverdige problemer...

Øyvind.h

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 11170
    • Vis profil
Sv: Mach-e noen som vet noe nyttig?
« Svar #54 på: fredag 25. oktober 2019, klokken 02:20 »
Legg også merke til at de har klippet hull i "teltet" for å ha ladeåpningen på riktig sted (passasjersiden bak). Veldig bra.

Hva er egentlig spesielt bra med ladeluken på motsatt side av hvor man selv befinner seg 99% av tiden?
For min del er det en total dealbreaker da bilen ikke kan stå i garasjen min å lade.

Snakket med selger på Mercedes om dette siden EQC har samme løsning. Han sa han hadde hatt endel kunder som droppet bilen på grunn av dette.

Lading må være på førerside, evt begge sider (Porsche og Audi) imho.
Ladeluke på høyre side bak er flott for de som parkerer gatelangs i sentrum og lader fra ladestolpe.
For alle andre er det klønete. Jeg lader stort sett bare utenfor huset. Da er ladeluke på motsatt side av bilen idioti. Jeg vil jo helst ha ladeluke i nærheten av der jeg går inn og ut av bilen. Raskere og enklere. Andre som helst vil gå rundt bilen hver gang de skal lade tenker sikkert annerledes.

Når jeg hadde eqc på lån måtte jeg lade fordi jeg fikk låne den lenger enn vanlig (over natten). Utrolig klønete å sette ladeport lengst mulig unna fører, men får leve med ulempen så lenge jeg kjører Merc.
« Siste redigering: fredag 25. oktober 2019, klokken 02:22 av Øyvind.h »
Tesla Model X 90D
Mercedes EQC bestilt
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Kires

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 149
    • Vis profil
Sv: Mach-e noen som vet noe nyttig?
« Svar #55 på: fredag 25. oktober 2019, klokken 09:04 »
Ekstremt spent på denne! De sier levering 2020. Linjene ser veldig bra ut. Hvis vi havner på <600k for ferdig utstyrt bil med største batteri er det rimelig sikkert at jeg til slutt lander på denne.
« Siste redigering: fredag 25. oktober 2019, klokken 09:17 av Kires »
Bmw i3 120ah
Reservert BMW iX3, Skoda Vision, Ford Mach E, Tesla Model Y

Amatøren

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2218
    • Vis profil
Sv: Mach-e noen som vet noe nyttig?
« Svar #56 på: fredag 25. oktober 2019, klokken 09:14 »
Hvis vi havner på >600k for ferdig utstyrt bil med største batteri er det rimelig sikkert at jeg til slutt lander på denne.
Så du har ingen øvre prisgrense på bilen? Om den så koster 1.000.000 eller opp mot 2.000.000 er ikke noe problem? ;)
VW e-up! 09.2017 - Puffen
VW e-Golf 08.2018 - Lynet
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
---------------------------------------------------------
Bestilt Audi e-tron 50
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ

Kires

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 149
    • Vis profil
Sv: Mach-e noen som vet noe nyttig?
« Svar #57 på: fredag 25. oktober 2019, klokken 09:17 »
Hvis vi havner på >600k for ferdig utstyrt bil med største batteri er det rimelig sikkert at jeg til slutt lander på denne.
Så du har ingen øvre prisgrense på bilen? Om den så koster 1.000.000 eller opp mot 2.000.000 er ikke noe problem? ;)

hehe, det hadde vært fint å ikke hatt det. Snur det tegnet:)
Bmw i3 120ah
Reservert BMW iX3, Skoda Vision, Ford Mach E, Tesla Model Y

Amatøren

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2218
    • Vis profil
Sv: Mach-e noen som vet noe nyttig?
« Svar #58 på: fredag 25. oktober 2019, klokken 09:22 »
Hvis vi havner på >600k for ferdig utstyrt bil med største batteri er det rimelig sikkert at jeg til slutt lander på denne.
Så du har ingen øvre prisgrense på bilen? Om den så koster 1.000.000 eller opp mot 2.000.000 er ikke noe problem? ;)

hehe, det hadde vært fint å ikke hatt det. Snur det tegnet:)

 :+1: Beklager at drev litt gjøn med deg, men satt her med morgenkaffen.  ;)
VW e-up! 09.2017 - Puffen
VW e-Golf 08.2018 - Lynet
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
---------------------------------------------------------
Bestilt Audi e-tron 50
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ

Tor Ping

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 79
    • Vis profil
Sv: Mach-e noen som vet noe nyttig?
« Svar #59 på: fredag 25. oktober 2019, klokken 11:05 »
Ekstremt spent på denne! De sier levering 2020. Linjene ser veldig bra ut. Hvis vi havner på <600k for ferdig utstyrt bil med største batteri er det rimelig sikkert at jeg til slutt lander på denne.

Det blir veldig spennende med prisingen :)
Jeg vil jo tro at de må ligge noe under Audi/Jag/Merc? Kan man håpe på rundt 500k for en helt greit utstyrt bil? Jeg er ikke så kravstor når det gjelder utstyr, men trenger størst mulig batteri...