Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mach-e noen som vet noe nyttig?

Startet av Kevz, fredag 08. februar 2019, klokken 19:46

« forrige - neste »

batterimannen

Ser noen nettsider siterer div folk som har jobbet med bilen som sier den blir noe som I-Pace i utforming.

Jeg tror ikke den blir såpass retro som den kremhvite, men selve formen på karosseriet kan sikkert stemme.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

1317142119

Jeg krysser alt som kan krysses for at den ikke ender opp som den hvite. "Inspirert av Mustang" må heldigvis ikke bety at den må se ut som en Mustang på stylter.

Jeg tipper at den får et nytt designspråk fra Ford, men med små detaljer som hinter til Mustang - for eksempel baklysene til Mustang (se hvordan løveklørne til Peugeot sine SUVer er), kanskje samme lyssignatur foran (de samme tre løveklørne) og muligens litt kupéfasong som har blit så moderne på SUVer.

Ellers håper jeg bilen ser langt i fra ut som en Mustang.

Electric cars in Norway

Nyheter som sier den blir noe som I-Pace liker jeg godt :+1: :+1: for det er et veldig godt designvalg. Det blir spennende.

MooCow


terjewa

Stor interesse for vår nye helelektriske SUV
I løpet av 2020 vil vi lansere vår nye Mustang-inspirerte helelektriske SUV. Interessen er stor, og det er kanskje ikke så rart når rekkevidden blir opptil 600km. Registrer deg for fortrinnsrett nå, og du vil få prioritet når vi åpner for reservasjoner mot slutten av 2019.
(Dette kom på epost i dag)

THE

I morgon, i morgon, men ikkje i dag.....

Holder ikke pusten akkurat. Blir litt spennende å se om det er Ford eller Toyota som har en elbil klar for levering først, men tror vi får servert noen luftslott fra begge parter først. Ikke så mye nyttig fra Ford ennå i alle fall.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

MooCow


torlie

Blir spennende å se om det blir SUV eller CUV.

Tipper nok det blir noe lignende I-Pace om de satser på sportslighet og gode ytelser.


Du kan ikke vise dette vedlegget.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

batterimannen

Blir spennende å se hvordan den legger seg i forhold til Skoda Vision iV, spesielt med tanke på pris. De lanseres kanskje samtidig og skal begge komme i slutten av 2020.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

1317142119

Snakket med en selger jeg kjenner i går kveld. Han sa de hadde indikasjoner på rett under 600 000 og at det kommer én modell. Altså er det ikke nødvendig å legge på 100 000 i ekstrautstyr for å få en grei bil. Det blir rundt 600 000 pluss eventuelt hvilke felger og farge du vil ha.

Jeg tipper derfor at hvis man er forberedt på et sted mellom 600 000 og 650 000 ferdig levert, så kommer det ingen overraskelser. Kan selvsagt argumentere for at det er dyrt til å være en Ford, men familiebilene deres koster godt nord for 500 000 i dag, hvis man er opptatt av utstyr og motorisering.

batterimannen

#40
Sitat fra: 1317142119 på søndag 21. juli 2019, klokken 10:23
Snakket med en selger jeg kjenner i går kveld. Han sa de hadde indikasjoner på rett under 600 000 og at det kommer én modell. Altså er det ikke nødvendig å legge på 100 000 i ekstrautstyr for å få en grei bil. Det blir rundt 600 000 pluss eventuelt hvilke felger og farge du vil ha.

Jeg tipper derfor at hvis man er forberedt på et sted mellom 600 000 og 650 000 ferdig levert, så kommer det ingen overraskelser. Kan selvsagt argumentere for at det er dyrt til å være en Ford, men familiebilene deres koster godt nord for 500 000 i dag, hvis man er opptatt av utstyr og motorisering.

Hva med batteripakker? Skulle visstnok komme 450 og 600 km rekkevidde. Den prisen er for øverste eller nederste batteri? Eller dropper de 'medium range'. Ser reklamer for den bilen "hele tiden", for å sette seg på mailinglisten dems. 
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

1317142119

#41
Det ser veldig ut som at denne bilen får en tilsvarende fasong som i-Pace. Nå er det åpenbart veldig mye på denne testbilen som er lagt på for å forvirre, men legg spesielt merke til taklinjen bak passasjerdøren og at baklysene er i det grå feltet. Det ser også ut til at fronten dras litt ned på samme måte som i-Pace. Det blir nok ikke en praktisk SUV av typen Kuga, men et større fokus på design og spesielt et design som er veldig i vinden i premiumsegmentet (kombinasjon av SUV/Coupé).

Legg også merke til at de har klippet hull i "teltet" for å ha ladeåpningen på riktig sted (passasjersiden bak). Veldig bra.

Se bilder her:
https://www.autoblog.com/2019/08/21/ford-mach-e-electric-crossover-mustang-inspired-spied/

batterimannen

Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Trond.m

Slagordet til Ford på IAA nå i september var Ford go electric. Men seg så ikke antydning til annet enn hybridbiler med kort rekkevidde. Den som lever får se om det kommer noe mer enn fagre løfter  ;)

makki


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA